Eerste cuff Bead Embroidery

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gebruikersavatar
Ingeborg76
Bead Addict
Berichten:2383
Lid geworden op:vr 23 mar 2012 17:44
Locatie:Amersfoort
Contacteer:
Eerste cuff Bead Embroidery

Bericht door Ingeborg76 » vr 06 feb 2015 11:52

Vorig jaar besloot ik dat ik ook van die mooie sieraden in Bead Embroidery wilde gaan maken. Dus vol goede moed een aantal hangers gemaakt, en dat rook naar meer. Dus alles ingekocht voor een cuff.

Tsja en dat liep stroef, een soort beaders black-out, faal angst en meer van dat. En ik vreesde vooral de afwerking. Vandaag blijkt die vrees gegrond. Ik baal er zo van :cry:
De cuff is af, veel te groot voor mij en ik heb er gemengde gevoelens bij....zal niet snel nog een BE project beginnen.

Afbeelding
Groetjes Ingeborg

jokevbiesen
Bead Intelligent
Berichten:1402
Lid geworden op:vr 04 jan 2013 15:02

Re: Eerste cuff Bead Embroidery

Bericht door jokevbiesen » vr 06 feb 2015 18:07

Ik heb van deze techniek geen verstand maar wil je wel zeggen dat ik het heel moedig van je vind om zo'n uitdaging aan te gaan. Je hebt vast heel veel ervan geleerd, en de volgende keer maak je andere keuzes!

Gebruikersavatar
katia
Bead Brilliant
Berichten:2518
Lid geworden op:wo 27 jun 2012 15:18
Locatie:belgie

Re: Eerste cuff Bead Embroidery

Bericht door katia » vr 06 feb 2015 18:16

Die vind ik heeeel goed gelukt hoor. Heeeeel mooi.
Afbeelding

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: Eerste cuff Bead Embroidery

Bericht door estherwijma » vr 06 feb 2015 18:35

Wat jammer dat je er niet positief over bent zeg! Ik vind hem erg mooi! Mijn eerste paar cuffs waren ook minder mooi dan dat ik ze nu maak, maar dat mag toch ook in het begin? Overigens zie ik aan jouw cuff niet wat er mis mee is hoor! Van mij krijg je een :applaus:
Groetjes Esther

Hilly_M
Bead Lover
Berichten:420
Lid geworden op:zo 15 sep 2013 15:49

Re: Eerste cuff Bead Embroidery

Bericht door Hilly_M » vr 06 feb 2015 19:13

Je hebt het toch maar gedaan dus je mag daar best trots op zijn!
Als het te groot voor je is, kan je dan nog iets aan de uiteinden veranderen zodat het iets korter wordt?
En anders wordt het op zoek gaan naar een koopster met een grotere polsmaat.
Ben het volledig met Esther eens, dus je krijgt :applaus:

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: Eerste cuff Bead Embroidery

Bericht door Vengy » vr 06 feb 2015 20:56

Ik zie ook niet in waarom je zo streng moet zijn voor jezelf hoor.
Ik vind m erg mooi geworden. De cabochons knallen eruit met die mooie kleur
hij ziet er netjes afgewerkt uit op de foto dus ook van mij applaus :applaus: :applaus:
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

Gebruikersavatar
SeaBeads
Bead Addict
Berichten:2015
Lid geworden op:do 16 aug 2012 20:40
Contacteer:

Re: Eerste cuff Bead Embroidery

Bericht door SeaBeads » vr 06 feb 2015 23:29

Oh Ingeborg, ik vind hem prachtig met die luna soft cabs. Ik zie niet wat hier mis mee is maar ik ben geen BE kenner en jij hebt er met je neus dicht op gezeten. Ben wel benieuwd wat je er dan niet goed aan vindt. Ja, jammer dat ie te groot voor je is. Maar ik ben er zeker van dat er iemand met een grote maat pols in de toekomst heel erg blij mee zal zijn.

Gebruikersavatar
Moniek74
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:di 20 nov 2012 21:58
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: Eerste cuff Bead Embroidery

Bericht door Moniek74 » za 07 feb 2015 08:25

Ik vind m nog steeds heel mooi hoor Ingeborg, zoals ik ook op FB al zei. Heb even zitten denken, maar volgens mij is er een vrij eenvoudige manier om hem kleiner te maken. Je was namelijk oorspronkelijk van plan om hem op een cuff te doen, daarom is hij nu te lang. Als je deze nu alsnog op een cuff lijmt en dan een extra lapje suede erachter plakt (net paar mm smaller rondom dan de cuff) zit ie op de cuff en kun je hem wel dragen. Niet ingewikkeld en geen BE technieken meer, alleen lijmen en even netjes knippen.... Idee?
Hartelijke groet van Moniek

Gebruikersavatar
Moniek74
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:di 20 nov 2012 21:58
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: Eerste cuff Bead Embroidery

Bericht door Moniek74 » za 07 feb 2015 08:32

... En anders moet je maar even langskomen :wink: , dan doe ik t voor je, je woont vlgs mij maar 20 min van mij vandaan!
Hartelijke groet van Moniek

Gebruikersavatar
SandraM
Bead Hysteric
Berichten:3238
Lid geworden op:di 17 mei 2011 07:32
Locatie:Etten-Leur
Contacteer:

Re: Eerste cuff Bead Embroidery

Bericht door SandraM » za 07 feb 2015 08:43

Ook ik vind 'm erg mooi gelukt hoor en wat Moniek zegt, volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk om hem op maat te maken. Dan heb je er zelf plezier van.

Lissie
Bead Addict
Berichten:2049
Lid geworden op:wo 03 mei 2006 09:08
Contacteer:

Re: Eerste cuff Bead Embroidery

Bericht door Lissie » za 07 feb 2015 08:59

Ik vind hem best mooi geworden, mooie kleuren. Jammer dat hij iets te lang is, misschien kun je iets met het advies van de dames hierboven. Je hebt het nu in ieder geval wel een keer gedaan en een eerste keer is altijd even lastig. Maar dan weet je een volgende keer wel beter waar je op moet letten.

Gebruikersavatar
Ingeborg76
Bead Addict
Berichten:2383
Lid geworden op:vr 23 mar 2012 17:44
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Eerste cuff Bead Embroidery

Bericht door Ingeborg76 » za 07 feb 2015 09:13

Moniek74 schreef:... En anders moet je maar even langskomen :wink: , dan doe ik t voor je, je woont vlgs mij maar 20 min van mij vandaan!
Zelf er aan gaan "verbouwen" durf ik niet, maar ik wil best een keer langs komen om dit plan te proberen. Het zit hem inderdaad in dat cuff gedoe. Ik zou hem op de cuff zetten maar omdat ik hem zo schots en scheef vond besloot ik hem als soft cuff te maken. Ik zou in eerste instantie een schuifslot doen maar dat kwam er ook rommelig aan dus met 2 lobsters en ringetjes gedaan. Ik vindt hem qua opbouw en vooral de kleuren wel mooi, maar heb lang zitten puzzelen op de afwerking en baal dus enorm dat ie nu mega te groot is.
Groetjes Ingeborg

Gebruikersavatar
Ingeborg76
Bead Addict
Berichten:2383
Lid geworden op:vr 23 mar 2012 17:44
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Eerste cuff Bead Embroidery

Bericht door Ingeborg76 » za 07 feb 2015 09:18

IK ben erg blij met jullie lieve reacties, maakt het feit dat ik hem nu niet kan dragen een beetje goed. Het was wel een heel proces! Dank voor het applaus
Afbeelding
Groetjes Ingeborg

Gebruikersavatar
Moniek74
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:di 20 nov 2012 21:58
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: Eerste cuff Bead Embroidery

Bericht door Moniek74 » za 07 feb 2015 09:19

Je bent van harte welkom Ingeborg. Laten we op de pb van FB even verder afspreken!
Hartelijke groet van Moniek

Gebruikersavatar
evelienzoer
Bead Professional
Berichten:1515
Lid geworden op:zo 10 okt 2010 22:39
Locatie:Oude Pekela
Contacteer:

Re: Eerste cuff Bead Embroidery

Bericht door evelienzoer » za 07 feb 2015 09:28

Ik vind de cuff prachtig.
Je hebt keurig en netjes gewerkt en het kleurgebruik spreekt me erg aan.
Jammer dat het te groot is, misschien dat je daarom extra baalt en het een gevoel geeft alsof het hele project mislukt is. Ik zou over een tijdje gewoon nog een poging wagen. Misschien samen met een groepje? Dan kun je onderling advies uitwisselen tijdens het project.
Hopelijk kun je samen met Monique de cuff draagbaar maken voor jezelf.
Niet opgeven hoor. Je werk is erg mooi!

Gesloten