Paarse miyuki of toho rocailles 11/0

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gesloten
fierelie
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:ma 21 apr 2008 09:35
Paarse miyuki of toho rocailles 11/0

Bericht door fierelie » za 25 okt 2014 14:29

Hallo iedereen,

ik ben echt al dagenlang op het internet aan het zoeken naar rocailles, zonder resultaat......dus hoop ik nu op jullie hulp :wink:

Ik ben voor een project op zoek naar oa paarse rocailles van Miyuki of Toho, in de maat 11/0, en dan in opaque, glanzend dus. Ik ben genoeg paarse rocailles tegen gekomen, maar dan met rainbow, metaal look of doorzichtige, maar aangezien de rest van het project ook glanzend is, wil ik de paarse ook glanzend hebben. Ik moet voor 6 kleuren zowieso al bij 2 verschillende webshops bestellen, wat de 1 heeft, heeft de ander weer niet, maar glanzend paars opaque kom ik zowieso niet tegen.

Waarom speciaal Miyuki of Toho zul je denken; vanwege het feit dat deze rocailles van goede kwaliteit zijn, weinig verschil in maat onderling. Maar soms vraag ik me inderdaad ook of waarom ik in hemelsnaam voor deze merken heb gekozen, aangezien de goedkopere merken veel meer kleuren hebben die bij mijn projecten passen :roll:

Als er iemand soms ook nog GOEDE kwaliteit, dwz gelijke grootte, merkloze rocailles weet voor me, dan hoor ik dat ook graag :wink:

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gebruikersavatar
Moniek74
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:di 20 nov 2012 21:58
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: Paarse miyuki of toho rocailles 11/0

Bericht door Moniek74 » za 25 okt 2014 16:56

Hartelijke groet van Moniek

Gebruikersavatar
Moniek74
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:di 20 nov 2012 21:58
Locatie:Harderwijk
Contacteer:

Re: Paarse miyuki of toho rocailles 11/0

Bericht door Moniek74 » za 25 okt 2014 16:58

Hartelijke groet van Moniek

marja!
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:wo 09 jun 2004 13:01
Locatie:Wilsum

Re: Paarse miyuki of toho rocailles 11/0

Bericht door marja! » za 25 okt 2014 20:26

Nadeel van de kralen die Moniek noemt is dat ze geverfd zijn. Als je ze gebruikt op een plaats waar ze kunnen slijten, worden ze na verloop van tijd lichtblauw. Ik heb er ervaring mee.

jokevbiesen
Bead Intelligent
Berichten:1402
Lid geworden op:vr 04 jan 2013 15:02

Re: Paarse miyuki of toho rocailles 11/0

Bericht door jokevbiesen » zo 26 okt 2014 08:01

Ik heb deze kralen ook vaak gebruikt, volgens mij zijn ze niet geverfd.
De kleur is alleen niet echt paars maar meer iets tussen blauw en paars.
Herkenbaar probleem trouwens die paarse rocailles. De kleuren die bestaan zijn altijd net iets te blauw of te bruin.

marja!
Bead Lover
Berichten:433
Lid geworden op:wo 09 jun 2004 13:01
Locatie:Wilsum

Re: Paarse miyuki of toho rocailles 11/0

Bericht door marja! » zo 26 okt 2014 08:09

miyuki rocailles 11/0 - opaque dyed bright purple 1477

Opaque dyed: die zijn echt geverfd hoor!

fierelie
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:ma 21 apr 2008 09:35

Re: Paarse miyuki of toho rocailles 11/0

Bericht door fierelie » zo 26 okt 2014 11:21

Dankjewel voor jullie hulp! Het is me wel duidelijk dat jullie hier meer ervaring hebben dan ik, ik had me niet eens gerealiseerd wat er met "dyed" bedoelt werd :oops: Maar de kleur neigt zowieso te veel naar blauw, ik had ze zelf ook al gevonden.

Het is zo vervelende dat er hier geen hobbywinkel in de buurt zit waar ik het met eigen ogen kan zien, het zou makkelijk zijn dan om de verschillende "lijnen" voor het zicht te kunnen combineren- ik heb een paar kleuren uit de opaque lijn, maar andere kleuren zouden dan weer uit de "ceylon"lijn moeten komen voor dit project. Maar ik kan nergens terug vinden wat de "ceylon"lijn nu eigenlijk in houdt.....

Overigens heb ik zeer waarschijnlijk paarse rocailles gevonden ik hoop dat de kleuren op de foto iets afwijken en het een mooie kleur paars is; http://www.czechglaskralen.nl/review/pr ... tegory/56/
Maar wat betekent "lustered"dan weer? Zou dit mooi te combineren zijn met opaque?

missjessy
Bead Interested
Berichten:108
Lid geworden op:ma 16 sep 2013 19:22
Locatie:Den Haag

Re: Paarse miyuki of toho rocailles 11/0

Bericht door missjessy » zo 26 okt 2014 14:26

Lustered betekent glanzend. Opaque waar je het in je eerste berichtje over had betekent dekkend (dus ondoorzichtig). De kralen waar je nu een link van hebt neergezet, daar zit dus een glans overheen.
Ik heb nog even in mijn voorraad gekeken. Bij czechglaskralen heb ik zelf ooit opaque periwinkle gekocht. Dit is een echte (mooie)paarse kleur.

fierelie
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:ma 21 apr 2008 09:35

Re: Paarse miyuki of toho rocailles 11/0

Bericht door fierelie » ma 27 okt 2014 09:27

Dankjewel!!!

Gesloten