belichting foto's

Heb je vragen of tips over het maken van een website? Plaats dan hier je bericht.
Gebruikersavatar
renata
Bead Believer
Berichten:227
Lid geworden op:wo 17 mar 2004 12:49
belichting foto's

Bericht door renata » ma 19 apr 2004 19:23

Misschien hebben jullie een tip.

Ik heb net foto's gemaakt van mijn kettingen. Licht aan, lamp erop, witte achtergrond (witte bank). Op zich wel scherp maar ik vind ze zo donker, met name de bovenkant/achterin. Weer gaan stunten met de lamp, recht erop, schuin erop maar het blijft toch een beetje donker.

hoe doen jullie dat? Tips?
byeeeee

Gebruikersavatar
patricia
Bead Designer
Berichten:870
Lid geworden op:za 13 sep 2003 09:47
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Bericht door patricia » ma 19 apr 2004 20:33

overdag maken!!! in het daglicht bij het raam in de buurt... soms een lamp erbij
Groetjes Patries

Like the heart beads!

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » ma 19 apr 2004 20:56

Ja ik heb t ook al ondervonden, overdag is echt het beste met veel licht, maar ook weer niet te fel...
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 19 apr 2004 22:12

Of met een halogeenlamp er op/bij? Halogeen is toch (bijna) het zelfde als daglicht?

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Bericht door eelkehas » di 20 apr 2004 07:39

Zelf vind ik een iets donkerdere achtergrond mooi.. wit is zo fel.. dat alles wat op wit ligt meteen zo donker lijkt.. maar dat ligt maar net aan wlke ketting met welke kleuren.. gewoon lekker expirimenteren! of gewoon buiten als het mooi weer is.

succes!

Groetjes Eelke

Gebruikersavatar
renata
Bead Believer
Berichten:227
Lid geworden op:wo 17 mar 2004 12:49

Bericht door renata » di 20 apr 2004 09:19

bedankt voor de tips; ik ga van het weekend maar weer opnieuw proberen (hopen dat het zonnetje gaat schijnen).

En nu maar wachten op mijn ADSL pakket zodat ik dan eindelijk ook mijn creaties eens kan showen. Nu via telefoonlijntje --> duurt een eeuwigheid!

doei
byeeeee

Gebruikersavatar
Pee
Bead Aholic
Berichten:4328
Lid geworden op:zo 25 jan 2004 23:10
Locatie:Breskens
Contacteer:

Bericht door Pee » di 20 apr 2004 09:59

Ik heb bij mijn foto's ook een witte achtergrond gebruikt, maar vind dat de kleuren daarbij juist goed uitkomen... bij een wat donkerdere kleur zie je de donkere kralen niet zo goed.... maar ieder zijn uhm.. haar ding!
Liefs, Petra
Just bead it!
Afbeelding

denzign
Bead Starter
Berichten:90
Lid geworden op:zo 21 dec 2003 22:50
Locatie:brielle
Contacteer:

Bericht door denzign » vr 11 jun 2004 17:18

Bij mijn camera werkt het het beste om overdag foto's te maken als de zon er niet fel opschijnt, dan krijg je nl vaak een beetje gelige gloed..
En zonder flits natuurlijk :P

Daarna even netjes bewerken met een programma en dan krijg je zoiets als dit: (als je geluk hebt :lol: )
Afbeelding

Gebruikersavatar
Henrike
Bead Discoverer
Berichten:24
Lid geworden op:do 26 feb 2004 17:19
Locatie:Hilversum

Bericht door Henrike » vr 11 jun 2004 17:29

denzign schreef:Bij mijn camera werkt het het beste om overdag foto's te maken als de zon er niet fel opschijnt, dan krijg je nl vaak een beetje gelige gloed..
En zonder flits natuurlijk :P

Daarna even netjes bewerken met een programma en dan krijg je zoiets als dit: (als je geluk hebt :lol: )
Welk programma gebruik je om de foto's te bewerken? Ze zien er erg netjes uit.

Gebruikersavatar
Ezther
Bead Professional
Berichten:1613
Lid geworden op:do 03 jun 2004 19:43
Locatie:Leusden

Bericht door Ezther » vr 11 jun 2004 17:29

Mooie foto , zeg!
Alles is haarscherp.
Jij hebt zeker een superprofessioneel toestel met zoom en alles?
Bye bye, Ezther.

Gebruikersavatar
Henrike
Bead Discoverer
Berichten:24
Lid geworden op:do 26 feb 2004 17:19
Locatie:Hilversum

Bericht door Henrike » vr 11 jun 2004 17:29

denzign schreef:Bij mijn camera werkt het het beste om overdag foto's te maken als de zon er niet fel opschijnt, dan krijg je nl vaak een beetje gelige gloed..
En zonder flits natuurlijk :P

Daarna even netjes bewerken met een programma en dan krijg je zoiets als dit: (als je geluk hebt :lol: )
Welk programma gebruik je om de foto's te bewerken? Ze zien er erg netjes uit.

denzign
Bead Starter
Berichten:90
Lid geworden op:zo 21 dec 2003 22:50
Locatie:brielle
Contacteer:

Bericht door denzign » vr 11 jun 2004 17:37

Op mijn site staan niet al mijn foto's zo mooi, omdat ik er toen nog niet zoveel ervaring mee had :P

Ik heb een digitale camera van de Lidle, niet geweldig goed en duur, hij was rond de 350 euro met 4,1 megepixels

Hij maakt alleen mooie foto's(als je geluk hebt weer) als je hem eerst ergens op plaatst en dan de foto maakt, dus niet dat je de camera zelf beethoud.

Wij hebben een serre, daar op de tafel leg ik een handdoek en daarop het sieraad en plaats het toestel op de leuning van de stoel, zoem zover mogelijk in (hoe dichterbij hoe mooier hij de foto maakt).

Daarna bewerk ik hem, maakt niet uit met welk programma, ik gebruikte eerst altijd fireworks, maar door blikseminslag hebben wij die niet meer, gebruik nu een of ander standaard programmaatje, maar ik werk dan alleen maar met de balansen van helderheid en contrast verder niet. (ieder fotobewerkings programma heeft dit!)

Dus probeer het eens zou ik zeggen!, Wel op een witte achtergrond fotograferen, geen zonneschijn!, gewoon licht en geen lampen en flits.
En je camera ergens op plaatsen :)

Juffrouw Juul
Bead Starter
Berichten:55
Lid geworden op:do 18 jun 2009 21:29
Locatie:Moordrecht
Contacteer:

Re: belichting foto's

Bericht door Juffrouw Juul » vr 28 aug 2009 09:31

Ik fotografeer ze altijd buiten op een groot wit vel en een wit vel erachter.
Zorg dat je het licht in je rug hebt.
Nou heb ik wel geluk gehad de afgelopen weken want de zon scheen veel :D
Groetjes Miranda

natas
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:za 11 okt 2014 09:39

Re: belichting foto's

Bericht door natas » za 11 okt 2014 09:43

ik heb ook eerst even goed op internet gezocht voor de beste foto's te kunnen maken hier een goede betaalbare tip ;)

http://de-kleine-dingen.blogspot.nl/201 ... oopst.html

bouwlampen hoeft natuurlijk niet. ik zelf gebruik gewoon goede felle lampen.

Zou zeggen ga zelf even experimenteren ; :wink:

Gebruikersavatar
Ingeborg76
Bead Addict
Berichten:2383
Lid geworden op:vr 23 mar 2012 17:44
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: belichting foto's

Bericht door Ingeborg76 » za 11 okt 2014 13:42

Als ik veel moet fotograferen gebruik ik mijn foto tent van Xenos, echt super handig altijd de juiste hoogte en dezelfde achtergrond. Ik gebruik een Sony DSC W730 camera en die zet zelf een programma op mijn PC waarmee ik de foto's kan bewerken. Ook heb ik een favoriet hoekje op de kast vlak voor het raam of buiten op het balkon als de zon schijnt.
Groetjes Ingeborg

Gesloten