Weefarmbandje

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
Love-beadies
Bead Producer
Berichten:1100
Lid geworden op:do 10 jun 2004 13:10
Weefarmbandje

Bericht door Love-beadies » vr 11 jul 2014 12:15

Hallo allemaal,

Ik ben een hele tijd gestopt met sieraden, maar wil nu toch wel weer wat gaan doen.
Wil graag zo'n geweven armbandje maken.
IMG_309205278056520.jpeg
IMG_309205278056520.jpeg (26.21KiB)4332 keer bekeken
Maar heb geen idee hoe dat werkt en wat ik er voor nodig heb. Vooral de zijkanten lijkt me lastig.
Iemand enig ervaring hiermee? Of weet iemand waar ik op kan zoeken hoe het werkt en wat ik nodig heb?

Alvast bedankt.
Groetjes Ilona

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Weefarmbandje

Bericht door JMHols » vr 11 jul 2014 12:31

Leuk plan. Ik heb er ook wel eens over gedacht om zulke armbandjes te weven, maar bij mij is het bij het kopen van een weefraam gebleven. Die heb je dus nodig, een weefraam :-)

Gebruikersavatar
Love-beadies
Bead Producer
Berichten:1100
Lid geworden op:do 10 jun 2004 13:10

Re: Weefarmbandje

Bericht door Love-beadies » vr 11 jul 2014 12:41

Ja, zo ver was ik inmiddels ook wel ;)
Groetjes Ilona

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Weefarmbandje

Bericht door Sandra » vr 11 jul 2014 15:07


heartbead
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:ma 07 jul 2014 21:30

Re: Weefarmbandje

Bericht door heartbead » zo 13 jul 2014 22:28

Hoi,
Ik ben sinds afgelopen week sieraden aan het maken en ben ook weg van weven! Heb gisteren mijn weefraam binnen gekregen en mijn eerste armband is af. Ik heb een BaseToys weefraam, was wel duur maar werkt prima. Ik heb nog niet gewerkt met delicas maar die schijnen het best te werken met voor het weven. Ik heb het nu met 11/0 rocailles gedaan en datis ook mooi geworden. Ook heb ik een boekje met weefpatronen aangeschaft, dat heet Kralen! Van Claire Crouchley, daar staan heel veel mooie weefpatronen in. Ik heb zelf nog geen grote collectie naalden, draad en kraaltjes, ik ben pas net begonnen. Ik ga binnenkort wat spulletjes inslaan. Ik vind zelf een big eyed needle heel prettig werken met het weven en ik wil c-lon draad aanschaffen.
Heel veel plezier het is echt verschrikkelijk leuk om te doen!
Groetjes,
Josien

Gebruikersavatar
Love-beadies
Bead Producer
Berichten:1100
Lid geworden op:do 10 jun 2004 13:10

Re: Weefarmbandje

Bericht door Love-beadies » ma 14 jul 2014 06:49

Dankjewel voor de info Josien! Ik zie woorden voorbij komen die me niet zo veel zeggen, zoals delicas en c-lon draad, maar ik zoek het op ;)
Voor dat boekje ga ik ook eens kijken. En zag dat je bij Creadream ook een weefraam kan bestellen, dus misschien moet ik daar maar mee beginnen.
Groetjes Ilona

Gebruikersavatar
Helena
Bead Believer
Berichten:209
Lid geworden op:ma 31 jan 2005 18:44

Re: Weefarmbandje

Bericht door Helena » di 15 jul 2014 22:40

Het internet staat vol met informatie, als je bijv. googled op 'beadloom' kun je veel tutorials vinden, maar ook patronen, en informatie en tips voor benodigdheden.
En de buitenkant van het weefarmbandje in je eerste bericht, is zo te zien gewoon een fijn kettinkje in plaats van, of direct naast, de buitenste werpdraden (= draden waar je je kraaltjes omheen weeft).
Het is heel leuk om te doen, ik heb het ook een tijdje gedaan. De werkjes bleven alleen op een gegeven moment liggen, omdat ik het weven leuker vond dan het afwerken. :roll:

Veel plezier in ieder geval!
Groetjes,
Helena

Gesloten