zilverdraad en plaat
- miekel
- Bead Addict
- Contacteer:
De cursus op zich viel me aardig tegen
Ik heb deze cursus zo'n vier jaar geleden gevolgd en de 2de helaas niet afgemaakt omdat ons zoontje 7,5 week te vroeg geboren is....
Ben nu weer ge?nspireerd en ga er weer mee beginnen!
Valt best tegen om zoiets te maken en het kost best veel tijd...
Net als je een kastje voor een steen hebt gemaakt (bijvoorbeeld) en je moet deze vast solderen, smelt het kastje en moet je weer opnieuw beginnen
De sieraden die ik nu maak zijn, op zich, snel gemaakt en glitter verkoopt nu eenmaal
Vind dat je op deze manier sneller resultaat boekt en helaas om edelsmeden thuis uit te voeren heb je best wat nodig. Heb ook een cursus tiffany gedaan (glas in lood) maar je hebt machines en materiaal nodig en dat is best een investering
Groetjes, Annemieke
Ik heb deze cursus zo'n vier jaar geleden gevolgd en de 2de helaas niet afgemaakt omdat ons zoontje 7,5 week te vroeg geboren is....
Ben nu weer ge?nspireerd en ga er weer mee beginnen!
Valt best tegen om zoiets te maken en het kost best veel tijd...
Net als je een kastje voor een steen hebt gemaakt (bijvoorbeeld) en je moet deze vast solderen, smelt het kastje en moet je weer opnieuw beginnen
De sieraden die ik nu maak zijn, op zich, snel gemaakt en glitter verkoopt nu eenmaal
Vind dat je op deze manier sneller resultaat boekt en helaas om edelsmeden thuis uit te voeren heb je best wat nodig. Heb ook een cursus tiffany gedaan (glas in lood) maar je hebt machines en materiaal nodig en dat is best een investering
Groetjes, Annemieke
Groetjes, Annemieke

- miekel
- Bead Addict
- Contacteer:
Ik heb gister nog even op internet gezocht omdat ik nu een half afgemaakt sieraad heb liggen
wil eigenlijk toch weer verder hiermee!
Het is een centrum voor kunsteducatie (http://www.parkexpressie.nl/cursusaanbod.php" onclick="window.open(this.href);return false;) in Alphen aan den Rijn, ze hebben een website maar goede info ontbreekt... Heb ze een mail gestuurd met de vraag wat de kosten zijn, ze starten op 17 januari.
Ik ben benieuwd! Zodra ik meer weet laat ik het weten.
Groetjes, Annemieke
Het is een centrum voor kunsteducatie (http://www.parkexpressie.nl/cursusaanbod.php" onclick="window.open(this.href);return false;) in Alphen aan den Rijn, ze hebben een website maar goede info ontbreekt... Heb ze een mail gestuurd met de vraag wat de kosten zijn, ze starten op 17 januari.
Groetjes, Annemieke
Groetjes, Annemieke

- katskralen
- Bead Fanatic
- Contacteer:
Als ik zo hoor wat sommigen van jullie per maand aan kralen besteden, dan valt het best nog wel mee hoor. Je moet een brander hebben, dat is eigenlijk het duurst. Verder kun je het ook nog wel zonder hangmotor maar het is wel handig als je er wel eentje hebt (maar deze zijn ook duur). Een werkbank is ook erg handig maargoed, een oude tafel met een hele lage kruk zou ook wel kunnen. En dan de vijlen, zaag etc.
Je moet alleen zeker weten dat je het ook echt veel gaat gebruiken want anders is het gewoon zonde. En de materiaalkosten zijn natuurlijk wel weer een stuk duurder dan wat kralen
Je moet alleen zeker weten dat je het ook echt veel gaat gebruiken want anders is het gewoon zonde. En de materiaalkosten zijn natuurlijk wel weer een stuk duurder dan wat kralen
groetjes Leonie 
edelsmeden en benodigdheden
Mees Heerens in Schoonhoven verkoopt alles voor edelsmeden. Zilver is bij hem goedkoper dan bij Bijou Modern. Je kunt zilver in plaatjes kopen van verschillende diktes. Hoef je zelf niet te walsen.
Met een dremel kom je al een heel eind voor het slijpen en polijsten alleen heb je wel speciaal vet nodig, is echter niet zo duur.
Je kunt van een zilverplaatje al een leuke hanger maken zonder te solderen, beplak je gewoon met leuke kristalletjes. Een edelsmid vind zo'n werkwijze natuurlijk maar niets maar het resultaat is wel leuk, zeker als je het gewoon wil uitproberen!
Groetjes,
Muriel
Met een dremel kom je al een heel eind voor het slijpen en polijsten alleen heb je wel speciaal vet nodig, is echter niet zo duur.
Je kunt van een zilverplaatje al een leuke hanger maken zonder te solderen, beplak je gewoon met leuke kristalletjes. Een edelsmid vind zo'n werkwijze natuurlijk maar niets maar het resultaat is wel leuk, zeker als je het gewoon wil uitproberen!
Groetjes,
Muriel
- miekel
- Bead Addict
- Contacteer:
[quote="miekel"]Ik heb gister nog even op internet gezocht omdat ik nu een half afgemaakt sieraad heb liggen
wil eigenlijk toch weer verder hiermee!
Groetjes, Annemieke[/quote]
VERVOLG:
De aanmelding voor de cursus edelsmeden gaat vandaag de deur uit
Gelijk een mooie besteding van wat verjaardagsgeld!
Het zijn 15 lessen van 2,5 uur en de kosten zijn 123 euro.
Van de vorige cursussen weet ik nog dat als je materiaal wilt b.v. zilverplaat e.d. je dit kunt kopen via de docent. Deze kosten komen er dus nog wel bij.
Groetjes, Annemieke[/quote]
VERVOLG:
De aanmelding voor de cursus edelsmeden gaat vandaag de deur uit
Gelijk een mooie besteding van wat verjaardagsgeld!
Het zijn 15 lessen van 2,5 uur en de kosten zijn 123 euro.
Van de vorige cursussen weet ik nog dat als je materiaal wilt b.v. zilverplaat e.d. je dit kunt kopen via de docent. Deze kosten komen er dus nog wel bij.
Groetjes, Annemieke

hallo,
ben zelf ook goudsmid en vond het erg leuk om alles te lezen. het aanschaffen van de machines is inderdaad erg duur maar je kunt natuurlijk ook vragen of je de machines op de cursus plaats ook op andere dagen kunt gebruiken! ook kan je goudsmeden in de buurt vragen of je gebruik van hun spullen mag maken. bijv je maakt je sieraad thuis zo ver mogelijk af en als je dan alleen nog moet polijsten vraag je of je gebruik mag maken van de machine, wat is nou een kwartiertje je machine uitlenen???
ik wens iedereen die het gaat doen in elk geval veel plezier en geduld toe!!
(en ben altijd erg benieuwd naar de eindresultaten
de links hieboven werken helaas niet meer
)
groetjes mip
ben zelf ook goudsmid en vond het erg leuk om alles te lezen. het aanschaffen van de machines is inderdaad erg duur maar je kunt natuurlijk ook vragen of je de machines op de cursus plaats ook op andere dagen kunt gebruiken! ook kan je goudsmeden in de buurt vragen of je gebruik van hun spullen mag maken. bijv je maakt je sieraad thuis zo ver mogelijk af en als je dan alleen nog moet polijsten vraag je of je gebruik mag maken van de machine, wat is nou een kwartiertje je machine uitlenen???
ik wens iedereen die het gaat doen in elk geval veel plezier en geduld toe!!
(en ben altijd erg benieuwd naar de eindresultaten
groetjes mip
-
Kruimeltje
- Bead Addict
- Contacteer:
Ik had nogal wat veranderd aan mijn site maar nu kun je een hanger wel bekijken http://groups.msn.com/Hekrasier/galery. ... hotoID=453" onclick="window.open(this.href);return false;