Vraag over Russian Weave ketting patroon

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Mirela
Bead Reader
Vraag over Russian Weave ketting patroon

Bericht door Mirela » do 28 nov 2013 09:53

Hallo ben net begonnen met sieraden maken en heb nog niet zoveel ervaring met patronen, zou iemand mij kunnen helpen met deze wat vage instructies: http://www.liveinternet.ru/users/mosja1/post263376841/

Google kan het vertalen uit het russisch maar de tekening snap ik niet helemaal. Het is denk ik een variatie op de Russian Wave stitch, en ik zie dat hij van links naar rechts is getekend - maakt het nog uit waar je begint? Volgens mij moet ik dus eerst een bugle, dan 12 rocailles, dan de parel, dan nog een rocaille en dan door de 2e bugle. Dan de 6 rocailles en terug door de eerste bugle. Dan door rocaille 2 en 3 op de ring en weer omhoog door een derde bugle, 6 rocailles, terug door bugle 2, door rocaille 3 en 4, etc.

Ik vind het wel moeilijk om de ring van rocailles om de parel strak te houden, zou ik daar een knoop in kunnen doen?

Mijn vraag is of de middelste bugle (nr 12) nou wel of niet direct door de linkerparel gaat via de rocaille, of dat de draad omlaag gaat naar de ring van rocailles en er dus geen verbinding is tussen de 12e rocaille en de rocaille direct op de parel (net als aan de rechterkant). Dat kan, zo heb ik het nu gedaan, maar eea gaat dan wel los zitten en ik kan er niet teveel aan trekken want dan snijden de bugles door de draad!

Tips voor overgaan op de volgende parel na deze set zijn ook welkom, dat zie ik nog niet helemaal, rijg ik dan gewoon weer 12 rocailles? Het is wel heel erg mooi :))!

Alvast bedankt voor jullie tips,
Groeten Mirela.

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: Vraag over Russian Weave ketting patroon

Bericht door Sandra » do 28 nov 2013 11:01

Haha pfoeh je bent wel 'n gemotiveerde beginner. ;) Deze zou voor mij ook wel even puzzelen zijn.
Ik denk dat je gelijk heb, maar twijfel ook over hoe je op 2de deel over gaat.
Ik denk zodra je 13de bugle heb geregen dat je weer eerst rocailles doet, dan de parel, en dan zo weer verder.
Je hebt kans dat je andere draad kan gebruiken bij staafjes, dat er dan minder risico is op doorsnijden maar ik durf niet te zeggen welke....Heel misschien extra dikke fireline.
Qua strak rijgen heb je kans dat je moet opletten dat je bij de 'franje' van 4 kraaltjes goed strak trekt, dan gaat het vaak vanzelf met staafje ook weer goed. Kan kwestie van oefenen zijn, dat strak rijgen. Je zou een makkelijke netting patroon kunnen zoeken om het strak rijgen wat beter onder de knie te krijgen.

Mirela
Bead Reader

Bericht door Mirela » do 28 nov 2013 11:21

Bedankt Sandra, ja ik kwam er pas achter dat het zo lastig was toen ik al begonnen was :), en nu wil ik het wel afmaken... Je andere suggesties ga ik zeker proberen, nog een vraag - ik heb het idee dat je terugrijgt, dus van de 2e bugle door 6 rocailles (franje) en dan weer door de eerste, dan 2 ring rocailles om een derde bugle te rijgen, franje, terug door de 2e, etc. In dat geval zit ik dus na de 12e bugle met het probleem dat ik alleen nog door rocaille 12 kan, en moet ik daarna dan weer terug door bugle 12? Om daaraan dan de volgende ring van rocailles te rijgen? Jij zegt hierboven bugle 13, maar ik zie niet hoe ik dat moet doen, misschien rijg ik toch de verkeerde kant op?
(Gelukkig heb ik ook nog wat simpelere projectjes lopen, haha...)

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Bericht door Sandra » do 28 nov 2013 11:33

Hm nu ik weer kijk zie ik het misschien toch anders....Ik denk dat je bij 12de bugle 1 kraal rijg, terug door de vorige franje, terug door de vorige bugle, terug door 1 kraal, terug door de 12de bugle van onder naar boven, dan weer 12 rocailles, parel, etc.

Ja je hebt gelijk, de franje is idd mooi verdeeld tussen 2 bugles en dus niet alleen op 1 bugle.

Mirela
Bead Reader

Bericht door Mirela » za 28 dec 2013 13:16

Na wat onderbrekingen toch afgemaakt, zie het show-topic, mijn tante was er heel erg blij mee :)! Bedankt voor je tips!

Stefke_la
Bead Believer

Bericht door Stefke_la » za 28 dec 2013 20:14

Te laat je bericht gevonden.
Heb gezien dat het je ondertussen gelukt is.
Heb hem zelf enkele maanden geleden ook gemaakt, maar ondertussen heb je mijn hulp niet meer nodig hé ...

Mirela
Bead Reader

Bericht door Mirela » di 31 dec 2013 00:13

Bedankt toch Stefke, en ben ook wel benieuwd wat voor draad jij had gebruikt? Heb jij een beter patroon gevonden of ook die onduidelijke? Vind hem nog steeds erg mooi, misschien probeer ik nog andere kleuren, het is alleen wel erg veel werk :).

Stefke_la
Bead Believer

Bericht door Stefke_la » di 31 dec 2013 13:20

ik heb met hetzelfde patroon gewerkt, gevonden op pinterest. Ik heb fireline gebruikt en had geen problemen met doorsnijden van draad. denk dat het komt omdat na elke bugle een rocaille komt.

Gesloten