Resin

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12
Resin

Bericht door JMHols » wo 27 mar 2013 16:06

Ik heb materiaal binnen om met resin te werken. Nu vraag ik me af, weet iemand of er een forum is over resin?

DoraM
Bead Believer
Berichten:251
Lid geworden op:ma 24 okt 2011 12:58
Locatie:Spijkenisse

Re: Resin

Bericht door DoraM » wo 27 mar 2013 19:44


Gebruikersavatar
narda
Bead Believer
Berichten:299
Lid geworden op:wo 11 jul 2012 16:04
Locatie:deurne

Re: Resin

Bericht door narda » wo 27 mar 2013 20:07

wat is resin? heb het even gegoogeld en vond mooie glazen spullen, klopt dat?
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Resin

Bericht door JMHols » do 28 mar 2013 08:24

Resin is kunsthars, lijkt glas dat klopt. Ik heb er heel lang tegenaan gekeken, zal ik wel of zal ik niet. Nu dus wel gekocht. Wanneer ik ermee aan de slag ga weet ik nog niet, wil me eerst goed voorbereiden. Nu heb ik wel een set gekocht waar een boek bij zit, dus weet er wal wel iets vanaf.

Gebruikersavatar
HappyGirl
Bead Interested
Berichten:114
Lid geworden op:vr 08 sep 2006 12:25
Contacteer:

Re: Resin

Bericht door HappyGirl » za 30 mar 2013 20:04

Wat zou je ervan willen weten? Ik heb er een poosje meegewerkt. Maar door tijdgebrek mee gestopt.
Don't worry about money
the best things in life are free.

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Resin

Bericht door JMHols » zo 31 mar 2013 09:47

Nou, niet zozeer dat ik er iets over zou willen weten (nog niet), maar het leek me wel leuk als er ook een forum zou zijn speciaal op resin gericht. Nu heb ik wel eens een zilver forum gezien waar ook over resin werd 'gesproken', maar dat was een forum voor heel ervaren mensen, meer beroeps bijna. Ik zou liever een forum zien van mensen zoals ik beginnend en dan uiteraard tot meer gevorderd want ja dat hoop ik uiteraard ook te worden, een gevorderde resin gebruikster.
Maar, wel handig te weten dat ik bij evt. vragen bij jou terecht kan.

Gebruikersavatar
HappyGirl
Bead Interested
Berichten:114
Lid geworden op:vr 08 sep 2006 12:25
Contacteer:

Re: Resin

Bericht door HappyGirl » zo 31 mar 2013 10:05

JMHols schreef:Nou, niet zozeer dat ik er iets over zou willen weten (nog niet), maar het leek me wel leuk als er ook een forum zou zijn speciaal op resin gericht. Nu heb ik wel eens een zilver forum gezien waar ook over resin werd 'gesproken', maar dat was een forum voor heel ervaren mensen, meer beroeps bijna. Ik zou liever een forum zien van mensen zoals ik beginnend en dan uiteraard tot meer gevorderd want ja dat hoop ik uiteraard ook te worden, een gevorderde resin gebruikster.
Maar, wel handig te weten dat ik bij evt. vragen bij jou terecht kan.
Voor zover ik weet is er geen forum wat alleen gericht is op resin. Mocht je iets willen weten mag je me gerust een pb sturen.

Groetjes Marja
Don't worry about money
the best things in life are free.

Gebruikersavatar
snoep
Bead Addict
Berichten:2351
Lid geworden op:wo 26 mar 2008 08:10
Contacteer:

Re: Resin

Bericht door snoep » zo 31 mar 2013 11:46

Ben benieuwd wat je gaat doen en maken jou kennende (kwa forum dan) zullen er mooie dingen worden gemaakt

kijk er al naar uit

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Resin

Bericht door JMHols » ma 01 apr 2013 09:14

Ik hoop dat ik er mooie dingen mee kan maken :)
Maar, ben er nog steeds niet mee begonnen, mijn bureau waar ik het aan kan gaan doen staat nu bomvol, ben nl. ook bezig om een poppenhuis te maken en een aantal onderdelen daarvoor staan op het bureau te drogen. Eerst het schilderwerk af hebben, dan kan ik met de Resin aan de slag.

Gebruikersavatar
snoep
Bead Addict
Berichten:2351
Lid geworden op:wo 26 mar 2008 08:10
Contacteer:

Re: Resin

Bericht door snoep » di 02 apr 2013 05:46

Is weer een hele hype op het moment die poppenhuizen vraag me af ineens weer helemaal in de grachten huizen zijn het einde o het moment je moet maar eens kijken op google

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Resin

Bericht door JMHols » di 02 apr 2013 09:11

snoep schreef:Is weer een hele hype op het moment die poppenhuizen vraag me af ineens weer helemaal in de grachten huizen zijn het einde o het moment je moet maar eens kijken op google
Een aantal jaren geleden, voor ik me zo veel bezig hield met de kralen, was ik er al druk mee bezig. Maar door de fibromyalgie en daarnaast mijn werk en huishouden ging het niet meer. Ik heb toen uit frustratie een prachtig poppenhuis (nog niet af) de Beacon Hill op oudejaarsnacht laten verbranden, daar heb ik nu enorm veel spijt van. Maar ik was zo gefrustreerd omdat ik er niet meer zonder pijn aan kon werken. Moet het nu nog heel rustig aan doen en weet niet of het me allemaal gaat lukken maar och nu kon ik een goedkoop pakket op de kop tikken en lukt het niet, jammer dan. Doe ook heel kalm aan, tegen mijn gewoonte in, want vroeger wou ik dingen persé af hebben.

Gebruikersavatar
snoep
Bead Addict
Berichten:2351
Lid geworden op:wo 26 mar 2008 08:10
Contacteer:

Re: Resin

Bericht door snoep » di 02 apr 2013 12:59

Ik ken dat ik heb ook fimbro en gewonen reuma erbij krijg nu vergroeiingen in mn handen en alles word stijf dus weet er over mee te praten en idd je rust nemen en niet doorlopen net zo als mij:) weet niet van stoppen maar dat moeten we leren is ook moeilijk toe te geven maar ja het is gratis moeten we maar denken


zonde van dat poppenhuis wel een inspiratie maar ik wil nog zo veel :) zie wel als het af is en de meubeltjes>??? zelf maken

peggy1969
Bead Reader
Berichten:12
Lid geworden op:zo 27 sep 2009 13:16
Contacteer:

Re: Resin

Bericht door peggy1969 » za 13 apr 2013 12:52

Ik werk regelmatig met resin. Ik gebruik crystal resin van Pebeo. Je kan dan zelf cabochons maken met vintage prenten. Of een prent kleven in een ring voor cabochons, en dan resin erover.
Is eens een keer iets anders dan kralen.

Ook maak ik als cadeautje vb bij een geboorte een cadeautje met resin.
Ik koop dan een klein dienbordje, dan een geboortekaarte, fotootje van de baby en enkele bijhorende versieringen vb it't a girl, een ooievaar,.... en dan rein erover en laten uitharden. Heb er steeds veel succes mee.

Ik ga er toevallig deze week eentje maken voor een collega die oma is geworden. Ik zal er dan een foto van plaatsen hier. Dan kan je zien wat ik bedoel, en hoe mooi dat is. Kan ook als cadaeutje voor een huwelijk met aankondiging en foto van het koppel.

Groetjes
Peggy

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Resin

Bericht door JMHols » za 13 apr 2013 13:12

peggy1969 schreef:Ik werk regelmatig met resin. Ik gebruik crystal resin van Pebeo. Je kan dan zelf cabochons maken met vintage prenten. Of een prent kleven in een ring voor cabochons, en dan resin erover.
Is eens een keer iets anders dan kralen.

Ook maak ik als cadeautje vb bij een geboorte een cadeautje met resin.
Ik koop dan een klein dienbordje, dan een geboortekaarte, fotootje van de baby en enkele bijhorende versieringen vb it't a girl, een ooievaar,.... en dan rein erover en laten uitharden. Heb er steeds veel succes mee.

Ik ga er toevallig deze week eentje maken voor een collega die oma is geworden. Ik zal er dan een foto van plaatsen hier. Dan kan je zien wat ik bedoel, en hoe mooi dat is. Kan ook als cadaeutje voor een huwelijk met aankondiging en foto van het koppel.

Groetjes
Peggy
O, dat lijkt me wel prachtig, zo'n kraamkado. Ik ben nog steeds niet met de resin begonnen. Heb al het materiaal in een transparante bak gelegd en als ik met het poppenhuis bezig ben, of de was doe, dan lonkt het wel al steeds naar me :).

MarjaH
Bead Believer
Berichten:278
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 08:35
Locatie:Zeist

Re: Resin

Bericht door MarjaH » za 13 apr 2013 14:53

Waar koop je dat merk resin waar je het over hebt? Ben het nooit tegengekomen?

Marja

Gesloten