Bugle beads snijden draad armband door

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
SeaBeads
Bead Addict
Berichten:2015
Lid geworden op:do 16 aug 2012 20:40
Contacteer:
Bugle beads snijden draad armband door

Bericht door SeaBeads » di 11 dec 2012 11:51

Wild Blue Thing.JPG
Wild Blue Thing.JPG (48.32KiB)2487 keer bekeken
Hallo allemaal,

Een tijd geleden maakte ik deze armbanden. Ik geef vaak armbanden als kadootjes weg en nu blijkt dat deze armband snel kapot gaat doordat de bugle beads de draad doorsnijden. Weet iemand of dit probleem opgelost zou kunnen worden met gecoat staaldraad? Of gaan de bugle beads daar, op deze manier geregen, ook doorheen?

Groeten van Karin.

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: Bugle beads snijden draad armband door

Bericht door Jewel » do 13 dec 2012 11:30

Op den duur wel.... gecoat staaldraad klinkt als sterk draad, maar is feitelijk rommel. Ik heb er ooit 1 x een testarmband mee gemaakt die de test niet doorstond en gelijk afgeschaft!

De coating van het staaldraad wordt aangetast door de kralen. Of ze nou scherp zijn of niet, ook de wrijving zorgt voor slijtage in de coating.
Zodra er maar een miniscule beschadiging in de coating zit, ben je de pineut.

Zodra er vocht bij komt, gaat de draad (onder de coating) roesten en breekt!

Een arband sneller dan een ketting, want een spetter of een spat water van het handen wassen na een toieltbezoek, is al genoeg om dit in werking te zetten.
Een ketting zal er minder snel last van hebben, maar als je zweterig bent, kan dat al genoeg zijn om een breuk of zwakke plek te creëren.

Een oplossing is een dikke FireLine zoals 0.2 , maar nog beter zou zijn de (ver)zilver(de) en vergulde draden met coating (van BeadSmith). Die zijn een heel stuk duurder, maar zeker de moeite waard.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
SeaBeads
Bead Addict
Berichten:2015
Lid geworden op:do 16 aug 2012 20:40
Contacteer:

Re: Bugle beads snijden draad armband door

Bericht door SeaBeads » do 13 dec 2012 13:50

Hartelijk dank voor je reactie, Jewel!

Ik heb je prachtige website bezocht en zag daar ook lampwork kralen. Glas branden doe je dus ook. Heel erg mooi!

Groeten van Karin.

Gesloten