Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
jewelryheart
Bead Starter
Berichten:88
Lid geworden op:za 15 jan 2011 22:02
Contacteer:
Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door jewelryheart » vr 04 mei 2012 15:50

Ik probeer zelf mijn sieraden nu bijna 2 jaar te verkopen via internet. In het begin liep dit echt storm. Maar het laatste halve jaar wil dit niet meer. Is dat bij jullie ook zo?? En zo ja wat doen jullie eraan om wel te verkopen?? En als het bij jullie nog wel loopt, hoe krijg je het voor elkaar??

Het begint een beetje frustrerend te worden, want ik blijf telkens zitten met de dingen die ik maak en dat is natuurlijk ook zonde!

Gebruikersavatar
lidewij
Bead Lover
Berichten:480
Lid geworden op:wo 05 mei 2010 09:21
Locatie:zandpol
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door lidewij » vr 04 mei 2012 16:30

ik verkoop dus bijna niks via internet dat begint nu beetje,

maar wel via vrienden en familie.

dat komt omdat ook ik kadootjes maakt voor hun en zo gratis reclame maakt. bv verjaardagen enz

me dochter loopt met mijn creaties voor in haar rond dus iedereen op school wil dat ook.

juf was jarig dus mama maakt mooi ketting en zo krijg je ook klanten.

verder weet ik ook niet dus leest de tips mee.

succes ermee.

groetjes

lidewij
geniet elke dag van het leven, haal er elke dag wat moois uit!

Gebruikersavatar
jewelryheart
Bead Starter
Berichten:88
Lid geworden op:za 15 jan 2011 22:02
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door jewelryheart » vr 04 mei 2012 16:34

lidewij schreef:ik verkoop dus bijna niks via internet dat begint nu beetje,

maar wel via vrienden en familie.

dat komt omdat ook ik kadootjes maakt voor hun en zo gratis reclame maakt. bv verjaardagen enz

me dochter loopt met mijn creaties voor in haar rond dus iedereen op school wil dat ook.

juf was jarig dus mama maakt mooi ketting en zo krijg je ook klanten.

verder weet ik ook niet dus leest de tips mee.

succes ermee.

groetjes

lidewij
Dankje wel voor je reactie. Vind het ontzettend lastig. Ik maak ook wel sieraden voor verjaardagen etc, maar toch wil het helaas niet. Terwijl het in het begin zo goed liep.

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door Ellen » vr 04 mei 2012 20:47

Het aanbod is zo groot, dat je er denk bij internet heel erg uit moet springen, voor je wat verkoopt. Ik zelf denk, dat als je net begint met sieraden maken, en er aan toe bent om te verkopen in je naaste omgeving wel verkoopt. Maar op een gegeven moment is die "markt" verzadigd, en dan moet je toch al boven de algehele sieradenaanbod uitsteken om te blijven te verkopen. Of via je sieraden of via je reclame. Ten opzichte van de reguliere sieradenverkoop, ben je als zelf sieradenmaakster, al snel te duur, door de materialen die best duur in aanschaf zijn. Of je moet puur de materiaalkosten rekenen. Het voordeel heb je, dat je unieke sieraden maakt. Maar de sieraden die je "en masse" kan kopen zijn ook best leuk, dus waarom zou je duurder betalen als klant?
Maar als je het forum volgt, er zijn veel sieradenmaaksters die met kop en schouders boven het maaiveld uitsteken met hun mooie creaties. Dus, geef de moed niet op, en blijf doorgaan met het maken van mooie, leuke sieraden. Als het je tijd is, komen ook jouw sieraden in de picture... en gaat de verkoop misschien vlotter :D . Succes :byebye
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
jewelryheart
Bead Starter
Berichten:88
Lid geworden op:za 15 jan 2011 22:02
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door jewelryheart » za 05 mei 2012 06:37

Ellen schreef:Het aanbod is zo groot, dat je er denk bij internet heel erg uit moet springen, voor je wat verkoopt. Ik zelf denk, dat als je net begint met sieraden maken, en er aan toe bent om te verkopen in je naaste omgeving wel verkoopt. Maar op een gegeven moment is die "markt" verzadigd, en dan moet je toch al boven de algehele sieradenaanbod uitsteken om te blijven te verkopen. Of via je sieraden of via je reclame. Ten opzichte van de reguliere sieradenverkoop, ben je als zelf sieradenmaakster, al snel te duur, door de materialen die best duur in aanschaf zijn. Of je moet puur de materiaalkosten rekenen. Het voordeel heb je, dat je unieke sieraden maakt. Maar de sieraden die je "en masse" kan kopen zijn ook best leuk, dus waarom zou je duurder betalen als klant?
Maar als je het forum volgt, er zijn veel sieradenmaaksters die met kop en schouders boven het maaiveld uitsteken met hun mooie creaties. Dus, geef de moed niet op, en blijf doorgaan met het maken van mooie, leuke sieraden. Als het je tijd is, komen ook jouw sieraden in de picture... en gaat de verkoop misschien vlotter :D . Succes :byebye
Hoi Ellen, bedankt voor je berichtje. Ik geef ook niet op, maar het werkt soms wel frustrerend en dan heb ik er geen zin meer in zeg maar. Vooral omdat ik het begin, toen ik nog amper ervaring had, heel goed verkocht en nu, nu ik juist wel veel ervaring heb, niks verkoop haha de omgekeerde wereld is het. Ik heb nu ook 2 sieraden op Marktplaats gezet, gewoon om eens te kijken wat dat uithaalt. Dat wil ik een tijdje proberen. :byebye

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door Kikkertje » za 05 mei 2012 09:49

Marktplaats is ook moeilijk. Toen ik 5 jaar geleden begon, verkocht ik regelmatig sieraden via MP. Nu niets meer. Er wordt eigenlijk alleen nog gekeken naar sieraden van echt zilver of goud of sieraden van bekende ontwerpers.
Veel mensen denken dat het verkopen van sieraden via een website een idee is. Maar heb je enig idee hoeveel van die websites er zijn? Je moet een pakkende naam hebben en eigenlijk een .nl of .com domeinnaam, anders word je niet gevonden in Google en kun je wel inpakken.
Ook op markten en braderieën is het lastig. Vaak staan er meerdere kramen met sieraden en als je in een slechte hoek staat, kun je het wel vergeten.
Dat is misschien een beetje negatief, maar wel realistisch. Wie sieraden wil maken om er geld mee te verdienen, moet inderdaad echt iets heel bijzonders maken. Maar dan nog, mijn ervaring op het moment is dat mensen puur gaan voor dingetjes van € 2,95. Als ik op een markt sta, kopen de mensen alleen de oorbellen, en de schakelkettinkjes met hanger. De rest laten ze liggen.
Komt ook door de crisis natuurlijk, wie weet ziet het er over twee jaar weer heel anders uit.
Groetjes, Marjan

creakaatje
Bead Interested
Berichten:102
Lid geworden op:di 02 sep 2008 20:58
Locatie:veldhoven
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door creakaatje » za 05 mei 2012 15:53

Is het niet zo dat door de crisis alle "luxe"verkopen teruglopen? In mijn winkel verkoop nog ik wel regelmatig sieraden, maar duidelijk minder dan een paar jaar geleden. :(

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door Ellen » za 05 mei 2012 21:42

Ik denk zelf toch dat de "liefde" voor de hobby, de drijfveer is voor het blijven doorgaan met sieraden maken.
En als je ze dan kunt verkopen is het een leuke nevenhobby.... vooral omdat er zoveel mede sieradenmaaksters zijn, die vergelijkbare sieraden maken. Maar zeker ook een leuke aanvulling op je kosten die je maakt voor je hobby.
Maar ik denk toch echt, dat als je je kosten eruit haalt voor de aanschaf van je materialen, je al heel blij mag zijn. En als je dan met kop en schouders boven die grote groep van sieradenmaaksters uitsteekt, ook nog wat winst maakt :D
Het lijkt wat negatief, maar zo bedoel ik het niet hoor. Ik ben zelf zo iemand, die niet boven de rest uitsteekt, maar wel heel veel plezier beleef aan het maken van sieraden. En er verhoudingsgewijs veel geld insteek, omdat het mijn hobby is.
Dus ja, het is maar net waar je voor kiest :wink:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
jewelryheart
Bead Starter
Berichten:88
Lid geworden op:za 15 jan 2011 22:02
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door jewelryheart » zo 06 mei 2012 08:49

Kikkertje schreef:Marktplaats is ook moeilijk. Toen ik 5 jaar geleden begon, verkocht ik regelmatig sieraden via MP. Nu niets meer. Er wordt eigenlijk alleen nog gekeken naar sieraden van echt zilver of goud of sieraden van bekende ontwerpers.
Veel mensen denken dat het verkopen van sieraden via een website een idee is. Maar heb je enig idee hoeveel van die websites er zijn? Je moet een pakkende naam hebben en eigenlijk een .nl of .com domeinnaam, anders word je niet gevonden in Google en kun je wel inpakken.
Ook op markten en braderieën is het lastig. Vaak staan er meerdere kramen met sieraden en als je in een slechte hoek staat, kun je het wel vergeten.
Dat is misschien een beetje negatief, maar wel realistisch. Wie sieraden wil maken om er geld mee te verdienen, moet inderdaad echt iets heel bijzonders maken. Maar dan nog, mijn ervaring op het moment is dat mensen puur gaan voor dingetjes van € 2,95. Als ik op een markt sta, kopen de mensen alleen de oorbellen, en de schakelkettinkjes met hanger. De rest laten ze liggen.
Komt ook door de crisis natuurlijk, wie weet ziet het er over twee jaar weer heel anders uit.
Er zijn inderdaad ontzettend veel websites die sieraden verkopen. Ik heb het geluk dat ik wel gevonden wordt op google en nog op de 1 pagina ook. En ik heb geen nl of com site, dus dat is wel mooi mee genomen. Op markten verkoop ik altijd wel heel goed, maar het zijn er maar zo weinig waar ik op kan staan. Hier in de achterhoek zijn er niet super veel of je betaalt je blauw aan de kosten van een kraam of iets. Ik hoop dat de crisis snel ophoudt haha. Het is niet dat ik er perse mijn 'loon' mee wil verdienen, maar toch wel iets. Dit zodat ik ook weer andere dingen kan kopen denk aan halsjes rekken etc.

Gebruikersavatar
jewelryheart
Bead Starter
Berichten:88
Lid geworden op:za 15 jan 2011 22:02
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door jewelryheart » zo 06 mei 2012 08:50

creakaatje schreef:Is het niet zo dat door de crisis alle "luxe"verkopen teruglopen? In mijn winkel verkoop nog ik wel regelmatig sieraden, maar duidelijk minder dan een paar jaar geleden. :(
Ik denk het ook wel hoor. Het verschil is ook duidelijk te merken. En het is natuurlijk ook begrijpelijk. Ik let zelf ook op de 'luxe' dingen en ik ben zeker niet de enige.

Gebruikersavatar
jewelryheart
Bead Starter
Berichten:88
Lid geworden op:za 15 jan 2011 22:02
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door jewelryheart » zo 06 mei 2012 08:53

Ellen schreef:Ik denk zelf toch dat de "liefde" voor de hobby, de drijfveer is voor het blijven doorgaan met sieraden maken.
En als je ze dan kunt verkopen is het een leuke nevenhobby.... vooral omdat er zoveel mede sieradenmaaksters zijn, die vergelijkbare sieraden maken. Maar zeker ook een leuke aanvulling op je kosten die je maakt voor je hobby.
Maar ik denk toch echt, dat als je je kosten eruit haalt voor de aanschaf van je materialen, je al heel blij mag zijn. En als je dan met kop en schouders boven die grote groep van sieradenmaaksters uitsteekt, ook nog wat winst maakt :D
Het lijkt wat negatief, maar zo bedoel ik het niet hoor. Ik ben van sieraden. En er verhoudingsgewijs veel geld insteek, omdat het mijn hobby is.
Dus ja, het is maar net waar je voor kiest :wink:
Heb je ook gelijk in hoor. en het zou zeker fijn zijn als ik de materiaal kosten er uit haal, want de materialen zijn ook een keer op en bedrag dat ik opgespaard had, voor dat soort dingen, ook. En aangezien ik weinig werk kan ik de kosten ook niet zelf allemaal dragen, maar ik blijf volhouden en wie weet komt het weer goed ;) Ga ik wel vanuit :)

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door sam » zo 06 mei 2012 09:06

Ik denk dat het op dit moment, met iedere webwinkel, ook gaat om hoe graag je het doet. Omdat het een moeilijkere tijd is moet je dat wel hebben. Daarom stoppen denk ik ook zoveel webwinkels in de afgelopen maanden.
Gevonden worden via google is inderdaad belangrijk. Daar komen vaak de meeste klanten vandaan. En dan vooral op zoekwoorden zoals sieraden. Mensen zoeken niet snel op alleen je naam, meer op de artikelen die je verkoopt.
Op dit moment is blijven proberen denk ik het belangrijkste, omdat mensen toch minder uitgeven, zeker inderdaad aan de luxe artikelen. Heel begrijpelijk ook, iedereen zal toch merken dat de portomonnee wat minder groot wordt.

DZG
Bead Designer
Berichten:868
Lid geworden op:zo 08 nov 2009 19:16
Locatie:Zaandam
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door DZG » zo 06 mei 2012 11:01

Zelf heb ik de verkoop van mijn sieraden gecombineerd met een donatie voor goede doelen. Omdat ik zelf graag zwerfdieren wil helpen, benader ik dus ook stichtingen die zwerfdieren helpen, en geef daarbij aan dat als ze donaties willen werven, ze mijn website bekend kunnen maken onder hun vrijwilligers/adoptanten. Ik krijg daardoor bestellingen binnen, kan vervolgens daarmee voor een deel het goede doel steunen, dus meerdere vliegen in 1 klap. Sinds een klein maandje nu actiever op facebook aan het promoten, en het begint een klein beetje de vruchtjes af te werpen. Het is niet dat ik elk weekend fanatiek bestellingen aan het maken ben, maar ieder setje oorbellen wat ik verkoop, of een armbandje, of een boekenlegger, daar ben ik supertrots op, en ik merk dat vanuit het 'goede doel' idee wat ik als drijfveer heb, mensen ook geneigd zijn om iets te kopen.

Groetjes Bianca

Gebruikersavatar
jewelryheart
Bead Starter
Berichten:88
Lid geworden op:za 15 jan 2011 22:02
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door jewelryheart » zo 06 mei 2012 18:33

sam schreef:Ik denk dat het op dit moment, met iedere webwinkel, ook gaat om hoe graag je het doet. Omdat het een moeilijkere tijd is moet je dat wel hebben. Daarom stoppen denk ik ook zoveel webwinkels in de afgelopen maanden.
Gevonden worden via google is inderdaad belangrijk. Daar komen vaak de meeste klanten vandaan. En dan vooral op zoekwoorden zoals sieraden. Mensen zoeken niet snel op alleen je naam, meer op de artikelen die je verkoopt.
Op dit moment is blijven proberen denk ik het belangrijkste, omdat mensen toch minder uitgeven, zeker inderdaad aan de luxe artikelen. Heel begrijpelijk ook, iedereen zal toch merken dat de portomonnee wat minder groot wordt.
Ik heb gelukkig al diverse zoekwoorden aangegeven, zodat ik makkelijk gevonden word via google :) Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt en gewoon moet blijven volhouden, omdat de aanhanger wint. Misschien moet ik ook nog eens een keer kijken naar mijn prijzen van de sieraden! Misschien kan ik ze wat meer aanpassen naar de tijd van nu ;)

Gebruikersavatar
jewelryheart
Bead Starter
Berichten:88
Lid geworden op:za 15 jan 2011 22:02
Contacteer:

Re: Hoe zit het bij jullie?? (graag feedback)

Bericht door jewelryheart » zo 06 mei 2012 18:37

DZG schreef:Zelf heb ik de verkoop van mijn sieraden gecombineerd met een donatie voor goede doelen. Omdat ik zelf graag zwerfdieren wil helpen, benader ik dus ook stichtingen die zwerfdieren helpen, en geef daarbij aan dat als ze donaties willen werven, ze mijn website bekend kunnen maken onder hun vrijwilligers/adoptanten. Ik krijg daardoor bestellingen binnen, kan vervolgens daarmee voor een deel het goede doel steunen, dus meerdere vliegen in 1 klap. Sinds een klein maandje nu actiever op facebook aan het promoten, en het begint een klein beetje de vruchtjes af te werpen. Het is niet dat ik elk weekend fanatiek bestellingen aan het maken ben, maar ieder setje oorbellen wat ik verkoop, of een armbandje, of een boekenlegger, daar ben ik supertrots op, en ik merk dat vanuit het 'goede doel' idee wat ik als drijfveer heb, mensen ook geneigd zijn om iets te kopen.

Groetjes Bianca
Ik heb dit ook een tijdje gedaan voor de stichting Dierennood. Maar zij hebben mij op een gegeven moment zonder bericht van de site verwijderd, dit omdat ik niks meer opbracht voor hun. Mensen willen niet altijd dingen kopen voor een goed doel waar dieren mee te maken hebben, maar er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die het wel doen. Misschien moet ik me eens gaan verdienen in 2 of 3 doelen en dan eens contact met hun op nemen en kijken of ik ook zoiets kan doen als jij. Ik heb nou momenteel alleen het asiel op staan waar ik vrijwilligerswerk voor doe, maar meer ook niet en zij hebben mij ook niet op de website staan. Ik ben op facebook ook behoorlijk actief, plaats bijna dagelijks wel een bericht. Ik blijf ik elk geval volhouden want er komt vanzelf weer een betere tijd. Groetjes en dankje wel

Gesloten