Etsy

Hier moet je zijn wanneer je zoekt naar winkels in bepaalde steden of voor vragen naar ervaringen met specifieke (web)winkels en het melden van nieuwe winkels (geen webshops).
Forumregels
- Het is niet toegestaan een topic te starten om een webwinkel aan te raden. Voor een opsomming van kraleninternetshops kun je goed terecht op de reeds bestaande verzamelpagina’s.
- Het is niet toegestaan informatie over groothandels uit te wisselen. Je kunt vragen / tips kwijt op het prikbord van http://kralen.startpagina.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Op zoek naar een winkel in een bepaalde stad of land? Kijk eerst naar http://www.kralen.com/adressen_index.html" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.guidetobeadwork.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gesloten
Mieke90
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:do 01 mar 2012 19:13
Etsy

Bericht door Mieke90 » zo 04 mar 2012 22:22

Hallo iedereen!

Ik heb onlangs de wondere wereld van http://www.etsy.com" onclick="window.open(this.href);return false; ontdekt. Echt ongelooflijk wat ze daar allemaal hebben aan leuke materialen! Nu zit ik echter wel met een probleempje... Ik zou graag een aantal dingen willen bestellen bij hun, maar ik weet niet goed hoe dat moet... Klopt het dat je zowieso over een mastercard moest beschikken om bij hun iets te kunnen kopen?

Groetjes!

createss
Bead Designer
Berichten:827
Lid geworden op:zo 02 jul 2006 15:51

Re: Etsy

Bericht door createss » zo 04 mar 2012 22:33

Ik heb wel eens patronen via Etsy gekocht en die konden betaald worden met Paypal. Dat is wel fijn, want ik heb (en wil) geen creditcard.
Je maakt een account aan en je kunt dan bij de verkoper wat kopen. Elke verkoper heeft een eigen shop.
Inderdaad is er veel moois te koop via Etsy :wink:

Mieke90
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:do 01 mar 2012 19:13

Re: Etsy

Bericht door Mieke90 » zo 04 mar 2012 23:26

Ja, ik heb (en wil) ook geen creditcard. Daarom dat ik me afvroeg of je enkel en alleen maar zo kon betalen. En via Paypal, hoe gaat dat dan juist in zijn werk? (want ik ben helemaal nieuw in het webshopwereldje, vandaar dat ik er nagenoeg niets van ken :s )

Groetjes!

Gebruikersavatar
JMHols
Bead Monster
Berichten:4783
Lid geworden op:do 14 apr 2011 21:12

Re: Etsy

Bericht door JMHols » ma 05 mar 2012 09:47

Ik vind Paypal ook ideaal. Ik heb een keer gehad dat een bedrijf geld via mijn Paypal rekening had opgenomen, onterecht, en toen ik het via een berichtje aan Paypal meldde kreeg ik het geld gelijk teruggestort. Hoe je het aanvraagt weet ik niet meer, zal neem ik aan duidelijk op de site van Paypal vermeld staan. Het bedrag gelijk aan de leverancier overgemaakt en even later van mijn bankrekening gehaald. Het voordeel van Paypal is dat het geld gelijk naar de leverancier gaat en je daardoor ook je spullen eerder binnen hebt. Er zijn bedrijven die kosten in rekening brengen als je via Paypal betaalt, maar de meesten waar ik iets heb gekocht doen dat niet, terwijl het hen wel geld kost.

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Etsy

Bericht door Frutsel » ma 05 mar 2012 18:23

Paypal kost hoe dan ook voor iemand geld en de verkoper zal dit zeker verrekenen in zijn verkoopprijs.
Niettemin vind ik als koper Paypal ideaal, je weet immers wat je moet betalen. Als verkoper duidelijk niet. (In een ander topic al eens uitgelegd, als de koper iets vindt om tegen je te gebruiken zal Paypal het geld terugstorten. Dit geldt dus ook als jij iets koopt en de verkoper levert je een streek. Lees kopersbescherming.)

I love Ebay :-DD
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Etsy

Bericht door Kikkertje » di 06 mar 2012 09:57

Om te kunnen betalen met Paypal heb je ook een creditcard nodig.

Ik gebruik dit systeem als koper en verkoper en heb er nog nooit problemen mee gehad. Vooral veel Belgische klanten betalen ermee, gaat prima.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Etsy

Bericht door Sandra » di 06 mar 2012 10:15

Kikkertje schreef:Om te kunnen betalen met Paypal heb je ook een creditcard nodig.
...
Ik hoor weleens dat creditcard niet nodig is, kan kloppen want ze kunnen het bedrag ook van je rekening incasseren. Vroeger kon het volgens mij ook al zonder creditcard, dan moest je vantevoren geld overmaken naar paypal en kon je dan ermee betalen.

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Etsy

Bericht door sam » di 06 mar 2012 10:22

Klopt, paypal kan ook zonder creditcard. Ze boeken direct van je rekening af.
Vroeger moest je inderdaad een paar dagen wachten en zelf overmaken. Dat is niet meer, het wordt gelijk overgemaakt naar de verkoper.

createss
Bead Designer
Berichten:827
Lid geworden op:zo 02 jul 2006 15:51

Re: Etsy

Bericht door createss » di 06 mar 2012 11:52

Voor Paypal heb je geen creditcard nodig, je kunt het rechtstreeks koppelen aan je bankrekening.
De uitleg staat vermeld op de site van Paypal.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Etsy

Bericht door Kikkertje » di 06 mar 2012 18:15

Toen ik mijn Paypal account opende, maar dat is al een tijdje geleden, moest ik eerst een creditcard koppelen aan het account, pas daarna kon ik mijn bankrekening aan het account koppelen. Maar inderdaad, zo te zien is dat veranderd. Des te makkelijker.
Ik vind het een fijne en makkelijke manier van betalen.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Etsy

Bericht door sam » wo 07 mar 2012 10:04

Zou kunnen dat ze dit tussentijds aangepast hebben. En later weer veranderd.
Kan ik me ook voorstellen, want veel mensen die een creditcard hebben, zullen paypal misschien niet meer nodig hebben. Zo mis je een hoop klanten als paypal zijnde.

Gesloten