Advies verkoop

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
leoni1987
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:di 30 nov 2010 17:24
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:
Advies verkoop

Bericht door leoni1987 » za 11 feb 2012 17:41

Beste allen,

Ik ben druk bezig mijn webshop uit te breiden, en ben manieren aan het zoeken om mijn sieraden te verkopen en mijn site onder de aandacht te brengen. Ik denk erover op de markt te gaan staan, morgen ga ik kijken op de markt in Tiel om te zien hoe druk het is, en hoeveel kramen er zijn met sieraden. Heeft 1 van jullie misschien ervaring met deze markt?

Ik ben over een aantal dingen aan het twijfelen
- hoe veel sieraden mee nemen naar een markt?
- is het een optie sieraden dubbel of driedubbel te maken?
- welke verkoopprijs hanteren? Ik heb nu een winstmarge van €2 a €3, niet echt veel dus. Zeker als je bedenkt dat ik ook de kraamhuur eruit moet halen, en de presentatie (halsjes, prijslabeltjes, gripzakes, visitekaartjes, blaadje met gebruiksvoorschriften, kwitantieboekje, etc.) Ik twijfel of ik mijn prijzen moet verhogen, dat zal dan denk ik voor altijd moeten, anders heb je verschillende prijzen voor hetzelfde sieraad op de markt en je website. Ik ben vooral bang dat mensen me te duur vinden.

Dan het volgende, praktische probleem...er is op dit moment niemand die met me mee wil :( Een hele dag is ook wel lang natuurlijk..Buiten het feit dat het niet echt gezellig is in je eentje de hele dag lijkt het me lastig op te letten of er niet gestolen word. En als je naar de wc moet heb je pas echt een probleem...hoe doen jullie dat? Iemand interesse samen te gaan? :mrgreen:

Willen jullie ajb kijken naar mijn webshop http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/handmadejuwels" onclick="window.open(this.href);return false; en aangeven wat jullie vinden van mijn producten, prijzen, etc. Alle tips zijn welkom!

Gebruikersavatar
nienkesieraden
Bead Fanatic
Berichten:1775
Lid geworden op:vr 19 feb 2010 19:23
Locatie:Breda
Contacteer:

Re: Advies verkoop

Bericht door nienkesieraden » za 11 feb 2012 21:35

waar en wanneer is die markt? mssn kanikmee

leoni1987
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:di 30 nov 2010 17:24
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Advies verkoop

Bericht door leoni1987 » za 11 feb 2012 21:47

nienkesieraden schreef:waar en wanneer is die markt? mssn kanikmee
De vrijmarkt in Tiel staat er iedere woensdag en zondag. Aangezien ik werk zou ik alleen op zondag kunnen. Dit is de website: http://www.vrijemarkttiel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

jewel76
Bead Lover
Berichten:476
Lid geworden op:di 18 aug 2009 11:45
Locatie:vianen

Re: Advies verkoop

Bericht door jewel76 » zo 12 feb 2012 17:20

Ik heb even gekeken naar je site maar je prijzen zijn niet echt duur hoor (eerder aan de lage kant als ik bijv. naar je jasseronarmband kijk).

Ik ken de markt in Tiel wel, het een soort zwarte markt zoals in Beverwijk alleen een stuk kleiner. Houdt er rekening mee dat daar veel mensen staan met kant en klare sieraden (gemaakt door een klein Chineesje of ander land wat uitgebuit wordt) tegen hele lage prijzen.

Heel veel succes en laat even weten wanneer je gaat want dan kom ik misschien wel even kijken.

Gr. Jewel

leoni1987
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:di 30 nov 2010 17:24
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Advies verkoop

Bericht door leoni1987 » ma 13 feb 2012 17:09

jewel76 schreef:Ik heb even gekeken naar je site maar je prijzen zijn niet echt duur hoor (eerder aan de lage kant als ik bijv. naar je jasseronarmband kijk).

Ik ken de markt in Tiel wel, het een soort zwarte markt zoals in Beverwijk alleen een stuk kleiner. Houdt er rekening mee dat daar veel mensen staan met kant en klare sieraden (gemaakt door een klein Chineesje of ander land wat uitgebuit wordt) tegen hele lage prijzen.

Heel veel succes en laat even weten wanneer je gaat want dan kom ik misschien wel even kijken.

Gr. Jewel
Nou, ik ben geweest. Weinig kramen met alleen maar sieraden, maar veel kramen hadden er wel wat sieraden "bij" zeg maar. Idd, duidelijk sieraden uit de fabriek, en goedkoop...4 voor €10 zag ik. Wel erg grove sieraden, dus een andere stijl dan ik maak, dat zal wel schelen. Ik heb ook veel duurdere spullen gezien hoor.
Ik begreep van een standhouder (die van alles verkoopt) dat de verkoop wisselend is, je merkt blijkbaar duidelijk wanneer mensen hun geld gehad hebben, salaris, kinderbijslag e.d. Iets om te onthouden dus.

Ik wil het denk ik wel een keer gaan proberen, ik moet dan alleen meer spullen hebben. Kom ik weer uit bij mijn eerdere vraag: dingen dubbel of evt driedubbel maken? Ik kan gezien het feit dat ik nog spullen moet maken over een paar weken pas, ik dacht aan 4 maart, maar dan is mijn moeder jarig, geen idee wat de plannen daarmee zijn dit jaar.

Wat voor prijzen denk je dat redelijk zijn voor mijn sieraden? Natuurlijk is het mijn hobby, maar ik vind t helemaal niet erg wat winst te maken :mrgreen: . Zeker aangezien mijn vriend steeds zit te brommen dat mijn hobby zo duur is :oops: ...

jewel76
Bead Lover
Berichten:476
Lid geworden op:di 18 aug 2009 11:45
Locatie:vianen

Re: Advies verkoop

Bericht door jewel76 » ma 13 feb 2012 19:15

Ben benieuwd wanneer je gaat staan, maar dat hoor ik tzt wel.

Qua prijzen dat is natuurlijk helemaal aan jezelf.
De sieraden die ik verkoop zijn ook niet echt duur hoor, ik bereken mijn prijs ongeveer als volgt:
Neem de inkoopprijs van de materialen die ik gebruik, dan doe ik dit bedrag vervolgens x 150%, het bedrag wat daar dan uitkomt rond ik af of 0,95 (is een psychologische afronding).

Het gevaar is als je te goedkoop bent dat mensen denken dat je troep verkoopt, als je iets aanbied 4 voor een tientje vinden mensen het minder erg als het geen kwaliteit is, maar bij 10,95 verwachten ze meteen dat ze diamanten gekocht hebben (ja een mens zit raar in elkaar), dus ik zou zeggen vindt daar de middenweg in en je kan altijd nog ter plekke een leuke aanbieding maken mocht je verkoop tegen vallen, dus neem altijd een stift en papier mee (of beter nog print het van te voren uit, dan heb je het altijd bij de hand).

Qua stuks, mensen willen altijd iets unieks, dus als er veel hetzelfde op een kraam ligt zullen ze sneller geneigd zijn om door te lopen. Je kan natuurlijk wel kiezen voor hetzelfde ontwerp alleen dan in een andere kleurschikking, staat ook weer vrolijk op je kraam.

Nou hopelijk heb je er weer wat aan.

gr. Jewel

leoni1987
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:di 30 nov 2010 17:24
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Advies verkoop

Bericht door leoni1987 » vr 17 feb 2012 12:51

Ik heb het nu zo berekend: als de materialen me €1,?? gekost hebben is het €3,95 in de shop, kost het me €2,?? dan is het €4,95 in de shop, enz. Al moet ik bekennen dat ik er bij de brede armbanden die gewoon veel werk zijn er nog een euro bovenop gedaan heb.

M'n vriend zei ook al dat als het onder de €5 is mensen het niet zien als kwaliteit. Ik zit erover te denken overal 1 of 2 euro bovenop te doen, en bij de jasseronarmband 2 of 3 euro. Ik sta nu nl met een aantal dingen op metdehand.nl en ik zie toch dat de jasseronarmband duidelijk het meest bekeken word. Helaas alleen bekeken, niet gekocht pfff. Als mensen het in het echt zien zal t beter gaan hoop ik. Anders is de hele investering toch wel zonde...

Ik heb nu een lijst gemaakt van dingen die ik kan maken voor de markt, dus praktisch alles wat ik heb, en dan ook in andere kleuren. Daarmee zit ik op ruim 30 artikelen (kettingen, armbanden en sleutelhangers). Ik wil ook oorbellen en boekenleggers maken, maar daar heb ik de spullen nog niet voor. Met oorbellen en boekenleggers erbij zit ik denk ik rond de 40 artikelen, lijkt me wel voldoende haha.

Ik heb zeker wat aan alle tips, degene die hier zitten weten er tenminste ook echt wat van. En mijn vriend zegt gerust: je blijft ook maar doorgaan over die kralen van je he? Terwijl hij het eerst leuk vond me te helpen met prijzen berekenen enzo :?

Irene van der Maas
Bead Producer
Berichten:1166
Lid geworden op:wo 09 jul 2003 06:26
Locatie:Voorschoten
Contacteer:

Re: Advies verkoop

Bericht door Irene van der Maas » za 18 feb 2012 13:33

Ik heb ook even een snelle blik op je website geworpen, maar je kunt je prijzen gewoon verdubbelen hoor.
En dan maak je op zo'n markt een bordje erbij dat het allemaal unieke handgemaakte Nederlandse sieraden zijn, eventueel erbij dat het (handgemaakte) glaskralen zijn (en geen plastic)
En ik zou geen dingen dubbel gaan maken, waarom zou je dat doen??
Hoe meer verschillende je hebt, hoe eerder iemand iets zal kunnen vinden naar haar smaak...

En je zult inderdaad moeten rekenen vanwege kraamhuur, zakjes en de rest...want je maakt ongemerkt best veel kosten
Die halsjes en dergelijke moeten toch ook ergens van betaald worden? En je houdt ook altijd sieraden over, je verkoopt nooit alles....
Irene van der Maas

leoni1987
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:di 30 nov 2010 17:24
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Advies verkoop

Bericht door leoni1987 » za 18 feb 2012 14:20

Irene van der Maas schreef:Ik heb ook even een snelle blik op je website geworpen, maar je kunt je prijzen gewoon verdubbelen hoor.
En dan maak je op zo'n markt een bordje erbij dat het allemaal unieke handgemaakte Nederlandse sieraden zijn, eventueel erbij dat het (handgemaakte) glaskralen zijn (en geen plastic)
En ik zou geen dingen dubbel gaan maken, waarom zou je dat doen??
Hoe meer verschillende je hebt, hoe eerder iemand iets zal kunnen vinden naar haar smaak...

En je zult inderdaad moeten rekenen vanwege kraamhuur, zakjes en de rest...want je maakt ongemerkt best veel kosten
Die halsjes en dergelijke moeten toch ook ergens van betaald worden? En je houdt ook altijd sieraden over, je verkoopt nooit alles....
Verdubbelen? Denk je dat mijn sieraden dat op kunnen brengen? :o Ik denk dat ik het makkelijkste verkoop op een markt (gezien kraamkosten nu mn Tiel of een rommelmarkt, goedkoper staan dan op een braderie of iets dergelijks). Ik denk eerlijk gezegd dat het grootste deel van de mensen die daar rond lopen niet al te veel geld te spenderen hebben...Al kun je als je duurder bent natuurlijk makkelijker acties als 2e halve prijs ofzo gebruiken...Het is alleen wel lullig als mensen die mijn site al kennen de prijzen ineens omhoog zien schieten.

Uniek is het grootste deel niet hoor, praktisch alles heb ik voor mezelf gemaakt bij mijn eigen kleding. Ik maak nieuwe exemplaren om te verkopen. Ook zie ik het niet echt zitten sieraden direct van de site te halen als ze verkocht zijn, ik kan de meeste makkelijk opnieuw maken...Ik dacht dat ik dingen dubbel kon maken als voorraad, zodat ik een exemplaar terug kan leggen als er iets verkocht word, zodat de kraam gevuld blijft.

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Advies verkoop

Bericht door sam » zo 19 feb 2012 11:13

Ik denk dat je een hoop kosten over het hoofd ziet. Je hebt om te beginnen al de btw die eraf moet, je kraamhuur, eventuele kosten voor je website. Je verpakking en eventuele verzendkosten. Meestal verkijk je je daar in het begin op. En vergeet je tijd niet, die er ook in gaat zitten.
Je moet wel een beetje marge hebben, wil je daar uit gaan komen. Dus ik sluit me bij de andere dames aan, ik zou het zeker iets omhoog proberen te doen.

leoni1987
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:di 30 nov 2010 17:24
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Advies verkoop

Bericht door leoni1987 » za 25 feb 2012 12:01

Nou, ik heb het gedaan: alle prijzen omhoog met €2,-. Voor nu vind ik dat genoeg, ik wil gewoon zeker zijn dat mijn sieraden niet niet verkopen vanwege de prijs. Misschien kan ik het in de toekomst nog veranderen. Ik hoop dat de prijzen nu zeggen dat de sieraden goedkoop, maar van goede kwaliteit zijn.

Ik heb ondertussen weer wat artikelen erbij geplaatst in mijn webshop. We kregen van de week mijn broer en schoonzus op de koffie en toen ik liet zien wat ik ondertussen allemaal had was er gelijk een ketting verkocht :D Met verzoek voor een bijpassende armband. Ook heb ik een evt sieradenparty bij hen thuis besproken, ze hebben veel kennissen die wel houden van het soort sieraden wat ik maak. :-DD

Ik ben ondertussen druk nieuwe dingen erbij te maken, ik wil nog oorbellen, boekenleggers en voedingsarmbanden erbij maken. Wat voor spullen verkopen naar jullie ervaring het beste? En dan niet alleen het soort sieraad, maar ook de stijl? Bijvoorbeeld grotere oorbellen vind ik wel mooi, maar ik zal ze nooit kopen. Ik werk als doktersassistente, zware sieraden mag ik niet dragen. En zo zullen er meer zijn die gebonden zijn aan voorschriften ivm hun werk.

Gesloten