Sieraden speciaal voor de webshop?

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
leoni1987
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:di 30 nov 2010 17:24
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:
Sieraden speciaal voor de webshop?

Bericht door leoni1987 » zo 01 jan 2012 13:15

Beste allen,

De beste wensen voor 2012!

Ik heb een vraag mbt sieraden verkopen via een webshop. Ik heb pas een webshop gestart met handgemaakte sleutelhangers (http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/handmadejuwels" onclick="window.open(this.href);return false;). Ook wil ik andere producten zoals armbanden en kettingen op de website gaan zetten. Ik heb van alle sleutelhangers zelf 1 exemplaar, en maak als er een bestelling komt een nieuwe voor de klant. Al moet ik toegeven dat dit nog niet zoveel gebeurd is :oops: Maar ik maak ook nog niet echt reclame.

Nu vraag ik me af wat handig is, moet ik dit ook met andere producten gaan doen? Ik maak meestal sieraden bij mijn eigen kleding, al draag ik normaal meestal alleen kettingen. Maken jullie producten speciaal voor de webshop en blijven die dan in de kast liggen? Of maak je een foto voor de webshop en draag je je sieraad gewoon en maak je een nieuw exemplaar als er besteld word? Hoe zit je dan met je levertijd? Want als je iets met bv BT of anemoontechniek maakt gaat er natuurlijk wel veel tijd in zitten.

Groetjes, Leoni

LiBijoux
Bead Starter
Berichten:69
Lid geworden op:wo 04 mei 2011 11:58

Re: Sieraden speciaal voor de webshop?

Bericht door LiBijoux » zo 01 jan 2012 19:10

Ik heb niet echt tips voor de sieraden, maar wel voor de opbouw van de website. :oops: Als je op de link klikt, zie je geen tekst staan. Waarschijnlijk komt dat door dat er een scheidingslijn staat. Probeer die te verwijderen.. Verder vind ik de website mooi/leuk!

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Sieraden speciaal voor de webshop?

Bericht door Zina » zo 01 jan 2012 21:50

Ik heb wel een tip wat betreft je webshop. Ik zag dat de sleutelhangers allemaal een soortgelijk patroon hebben, maar dat ze allemaal verschillende prijzen hebben. Ik zou dat niet doen, want dat staat een beetje chaotisch. Ik zag dat je duurte 6.70 is en de goedkoopste 5,05. Ik zou dan per sleutelhanger 5,95 aanhouden. Dit is voor de klant ook prettiger.

Verder zou je je producten ook aan kunnen bieden op marktplaats. Mijn bevindingen zijn dat een webshop laten draaien erg moeilijk is. Er is zoveel keus. Ik heb op de markt denk ik 200 kaartjes uitgedeeld, en ik heb er geen klant aan over gehouden.

Mond op mond reclame en verkopen op de markt werkt toch altijd het beste.

Ik maak trouwens wel al mijn sieraden en sla ze daarna op. Maar dat komt ook omdat ik haast nooit sieraden draag. Dat doe ik soms alleen om mezelf te promoten. Als ik bijvoorbeeld naar een feestje ga, dan doe ik een extra speciaal sieraad om. (Eentje die sowieso complimenten trekt) En dan deel ik weer wat kaartjes uit. Daar houd ik doorgaans de meeste verkoop aan over.
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
Daphne_B
Bead Lover
Berichten:440
Lid geworden op:di 15 feb 2011 09:23
Locatie:Den Haag

Re: Sieraden speciaal voor de webshop?

Bericht door Daphne_B » ma 02 jan 2012 15:37

Ik sluit me aan bij Zina. Verwacht niet teveel van verkopen via een webshop. Er zijn er natuurlijk al duizenden webshops met sieraden. De verkoop van sieraden verloopt meestal toch via bekenden en verder via via die vaak je sieraden ook al in het echt hebben gezien. Sommigen zullen dan op je webshop kijken wat je nog meer hebt/maakt en zo evt. iets bij je bestellen. Ik zou dus toch wel de sieraden er in verschillende variaties/kleuren op zetten!

Heel veel succes ermee!
Groetjes,
Daphne

Gebruikersavatar
Bianc
Bead Fan
Berichten:394
Lid geworden op:zo 16 okt 2011 20:24
Locatie:Harlingen
Contacteer:

Re: Sieraden speciaal voor de webshop?

Bericht door Bianc » ma 02 jan 2012 17:13

Ik zou eerder een website maken om je sieraden te tentoonstellen...

Had eerst wel een webshop en moet zeggen dat ik toch een aantal vaste klanten had, hoewel ik later er door omstandigheden ermee op ben gehouden en recent weer ben begonnen...

Mensen kunnen dan naar je toe bellen of emailen als ze dat willen...

Voor de rest zoals Zina al aangaf :)

leoni1987
Bead Reader
Berichten:11
Lid geworden op:di 30 nov 2010 17:24
Locatie:Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Sieraden speciaal voor de webshop?

Bericht door leoni1987 » ma 02 jan 2012 20:14

Bedankt voor jullie reactie!

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld wat betreft de link, toen ik erop klikte kwam ik wel gewoon op de site terecht?

Ik heb nu van alle sleutelhangers de exacte materiaalkosten berekend en daar €2,50 bovenop gegooid om er nog iets aan te verdienen, aangezien ik in grote aantallen inkoop. Sommige sleutelhangers hebben wat duurdere materialen, dus vandaar de verschillende prijzen. Ik kan er natuurlijk 1 lijn in trekken, misschien wel handiger, bedankt!

Mijn broer kwam met het idee om te gaan praten bij een particuliere winkel of marktkraam, of ik daar wat neer mag leggen. Maar daar moet je natuurlijk wel wat tegenover stellen. Ik zou ook zelf een marktkraampje ofzo kunnen huren, maar dan moet ik van alle soorten meerdere exemplaren hebben, wat natuurlijk veel tijd en geld kost. Plus natuurlijk het feit dat dat in weer en wind is, en aangezien de spullen niet van echt zilver zijn is het bestand zijn tegen regen e.d. beperkt.

Ik draag regelmatig zelfgemaakte sieraden naar mijn werk, gewoon omdat ik het leuk vind eigenlijk. Iets wat een aantal keer gedragen is kan ik naar mijn idee niet verkopen, maar als bv een BT/anemoonsieraad besteld word moet ik dus op stel en sprong een nieuw exemplaar maken. Aangezien ik 40 uur per week werk lukt dat niet altijd direct. Door het feit dat ik nog nooit BT/anemoontechniek geprobeerd heb ben ik ook niet zo snel denk ik :oops:

Gesloten