Chainmail

Op zoek naar een specifiek product en nog niet gevonden? Wellicht kent iemand wel een adres waar het te koop is.
Forumregels
Hanteer een duidelijke titel voor je topic, zoals “kalotjes 5mm gezocht” of “bronskleurig jasseron”.
Gesloten
Zina
Bead Intelligent
Contacteer:
Chainmail

Bericht door Zina » wo 14 dec 2011 11:22

Hoi hoi,

Weet iemand waar ik aan chainmail materialen kan komen? Het lijkt me zo leuk om het eens te proberen :D

groetjes Zina
Altijd aan het kralen...

Sandra
Eigenaar Kralen.com
Contacteer:

Re: Chainmail

Bericht door Sandra » wo 14 dec 2011 11:33

Bij veel technieken kun je enige soort open ringetjes gebruiken dus kan je bv bij http://www.creadream.nl/benodigdheden/open-ring/" onclick="window.open(this.href);return false; kopen. Alleen bij sommige patronen moet het hele specifieke dikte en gatgrootte hebben, ik weet niet in hoeverre die al in Nederland te verkrijgen zijn maar dat zal Violetmoon wel weten denk ik. ;)
Voor de rest tangen om het open/dicht te buigen, dat doe ikzelf met gewone tangen, desnoods 1 rondbektang en 1 platbektang die je dus al hebt, wel werkt het soms fijner met 2 platbektangen.
Verder eventueel kralen die je op de open ringen kan rijgen als je dat leuk vindt. Zie eventueel http://www.kralen.com/Instructies/Wire/ ... loops/458/" onclick="window.open(this.href);return false; .

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Zina » wo 14 dec 2011 11:56

Okee dankjewel! Ja ik vroeg me al of of het ook met gewone ringen kon :D
Ik heb nog een heel setje open aluminium ringen liggen, dan gebruik ik die om uit te testen of ik het leuk vind. Helaas beschadigen die heel snel, dus ik kan ze ook echt alleen maar voor een proef gebruiken.

Ik zal het violetmoon eens vragen :wink:
Altijd aan het kralen...

SandraM
Bead Hysteric
Contacteer:

Bericht door SandraM » wo 14 dec 2011 12:24

Ik heb bij thequeenring.com weleens wat besteld. Die hebben allerlei ringetjes in alle kleuren en maten.

xxCheriexx
Bead Interested

Bericht door xxCheriexx » wo 14 dec 2011 22:32

Ik heb al heel vaak bij de thequeenring.com besteld, super mooie ringentjes.
Is heel leuk om chainmaille sieraden te maken. Succes en ik hoop hier een keer iets van je te zien.

tigra.74
Bead Reader

Bericht door tigra.74 » zo 01 jan 2012 02:08

Hoi,

Ik maak de laatste tijd erg veel chainmaille. Voor de wat luxere sieraden koop ik kant en klare ringetjes bij creadream. En verder maak ik ze zelf van artistic wire en dan een spiraal draaien m.b.v. de boormachine. Vervolgens knippen en dan beginnen. Het grote voordeel hiervan is dat je zelf de diameter kan bepalen. En vooral ook dat je ze gelijk kan bijmaken als ze op zijn. (behalve als de wire ook op is natuurlijk).

Groetjes,
Miranda

Zina
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Zina » zo 01 jan 2012 21:53

Het is gelukt! Bedankt allemaal! :D
Altijd aan het kralen...

Gesloten