Kettingen verkopen

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
stylesieraden
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:wo 23 nov 2011 11:14
Kettingen verkopen

Bericht door stylesieraden » ma 12 dec 2011 16:39

Hallo!

ik stond afgelopen weekend op een winterfair! Nu viel het met op dat de armbanden, ringen en tassen goed liepen. Maar mijn kettingen wat minder. Hoe kan dit? ( ik sta aankomend weekend namelijk weer op een kerstmarkt)

Even ter informatie:

Ik had een zwart doek neer gelegd ik had allerlei decoratie stukken. Ik had nep pakketjes om hoogtes te creeeren ook heb ik een standaard gebruikt waar meerdere kettingen aan konden hangen en 6 halsen waar kettingen aan hingen en zelf gemaakte zwarte display's.

Alvast bedankt!

gerhilde
Bead Reader
Berichten:17
Lid geworden op:di 08 feb 2011 17:59

Re: Kettingen verkopen

Bericht door gerhilde » ma 12 dec 2011 20:44

Hey,

Ik stond afgelopen weekend op een kerstmarkt en ik heb ook amper kettingen verkocht. Bij mij liepen vooral de ringen en oorstekers goed. Misschien omdat mensen nu vaker rolkraagtruien en andere hoger truien dragen, waar niet altijd een ketting op past? Of omdat mensen nu vaker een sjaal dragen en een ketting niet altijd even handig is dan? Zeker ook passen is op een winterfair niet altijd handig, he.

Denk dat dat dus wel van voorbijgaande aard is. :-)

Succes nog met je verkoop!

Gebruikersavatar
Zina
Bead Intelligent
Berichten:1304
Lid geworden op:za 10 sep 2011 13:03
Locatie:Drachten
Contacteer:

Re: Kettingen verkopen

Bericht door Zina » ma 12 dec 2011 21:03

Ik denk ook dat het er aan ligt wat voor kettingen je hebt gemaakt. Ik heb op de markt juist veel kettingen verkocht. Maar ik had ze allemaal in winter/kerst stijl gemaakt. Dus veel mensen kochten dan ook een ketting voor de kerstperiode. Ik heb trouwens altijd een witte achtergrond, dan komen de kleuren beter uit. :wink:

Maar mijn voorganger heeft ook helemaal gelijk. Die dikke truien periode en in de kou passen is ook niet bevoordelijk voor de verkoop van kettingen!
Altijd aan het kralen...

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Kettingen verkopen

Bericht door Kikkertje » di 13 dec 2011 10:09

Ik stond op een winterfair en had ook speciaal kerstkettingen gemaakt. Eentje verkocht. Voor de rest liet men de dure sieraden links liggen en waren het vooral oorbellen en de goedkopere dingen die verkocht werden.

Nou heb ik wel vaker op een markt gestaan en het gaat elke keer anders dan je verwacht. De ene keer loopt dit goed, de andere keer dat. Dus ik zou niet speciaal iets gaan maken omdat je verwacht dat het goed loopt. Een gevarieerd aanbod, qua modellen en prijs, werkt het beste.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Daphne_B
Bead Lover
Berichten:440
Lid geworden op:di 15 feb 2011 09:23
Locatie:Den Haag

Re: Kettingen verkopen

Bericht door Daphne_B » wo 14 dec 2011 14:02

Zo, we zijn met zijn allen lekker bezig met die Winterfairs... :D

Ik heb afgelopen weekend ook (binnen) op een Winterfair gestaan en juist voornamelijk de duurdere volwassen sieraden verkocht, Swarovski kettingen, beadwork hangers en beadwork ringen. Op andere fairs verkocht ik meestal juist vooral wat kinderspul en boekenleggers, maar nu was het precies andersom. Erg leuk dus :mrgreen: !

Hierbij nog 2 fotootjes van mijn kraam (was vrij klein, want normaal heb ik het nog wat ruimer uit elkaar liggen) en met de telefoon gemaakt, dus niet echt goede foto's, maar om je een idee te geven.

Afbeelding
Afbeelding
Groetjes,
Daphne

Vicky P
Bead Lover
Berichten:492
Lid geworden op:di 12 jul 2011 15:56

Re: Kettingen verkopen

Bericht door Vicky P » wo 14 dec 2011 15:16

mooi staat dat paarse doek...geeft iets chiques en minder hard dan zwart....

Gebruikersavatar
rorsach
Bead Dreamer
Berichten:538
Lid geworden op:za 25 sep 2010 21:42

Re: Kettingen verkopen

Bericht door rorsach » wo 21 dec 2011 16:07

Ziet er goed uit op de foto's. Misschien zou je setjes kunnen maken, zodat mensen bv oorbellen met een ketting kunnen combineren. Of een ketting met een armband? Succes

Gesloten