jasseron met facetkralen..verkeerde maat?

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Gebruikersavatar
marielle23
Bead Lover
Berichten:485
Lid geworden op:wo 30 nov 2011 10:42
Locatie:hardenberg
Contacteer:
jasseron met facetkralen..verkeerde maat?

Bericht door marielle23 » wo 30 nov 2011 11:03

hoi! ik ben nieuw hier en heb gister mijn pakket met kralen binnen gekregen.. nou heb ik gister een jasseron armband proberen te maken maar hij trekt zo krom dat je er niks mee kunt. heb jasseron van 5 mm en facetkralen van 6 mm en heb steeds 1 ring overgeslagen met de jasseron aan elkaar maken, eigenlijk precies volgens het voorbeeld op deze site maargoed het wil dus niet. doe ik iets verkeerd? of moet je voor facetkralen een andere maat jasseron gebruiken? heb het met 6 mm parels geprobeerd en dat lukt wel!
alvast bedankt!!
Laatst gewijzigd door marielle23 op wo 30 nov 2011 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes marielle :flowerysmile:

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: jasseron met fasetkralen?

Bericht door Sandra » wo 30 nov 2011 11:12

Je kan evt naar http://www.kralen.com/Instructies/Kette ... sseron/88/" onclick="window.open(this.href);return false; kijken, daar staat oa:
Bij bepaalde diktes jasseron kan het voorkomen dat de armband automatisch rond voorgevormd is. Hoe rond de armband is hangt af van:

de afstand tussen de ringen
de grootte van de kraal
de grootte van de jasseron

Als de armband voorgevormd is, is het in ieder geval normaal en heb je geen fout gemaakt.

Gebruikersavatar
marielle23
Bead Lover
Berichten:485
Lid geworden op:wo 30 nov 2011 10:42
Locatie:hardenberg
Contacteer:

Re: jasseron met fasetkralen?

Bericht door marielle23 » wo 30 nov 2011 11:25

ja dat voorbeeld bedoel ik ook, heb het volgens de beschrijving gedaan en er staat onderaan dat je het beste 5mm jasseron kunt gebruiken en 6 mm kralen, dat heb ik dus besteld en geprobeerd maar wil dus niet met die fasetkralen.. en ik denk dat als ik 3 ringen oversla dat de kralen dan te klein zijn?
groetjes marielle :flowerysmile:

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: jasseron met facetkralen..verkeerde maat?

Bericht door Sandra » wo 30 nov 2011 22:16

Het is niet erg als de armband vanzelf rond vormt, zolang de kraal er wel nog enigzins in valt, je het dus nog wel mooi vindt. Bij 5 mm jasseron zou ik niet 3 ringen overslaan voor kralen in de maat 6 mm.

Gebruikersavatar
gerry
Bead Discoverer
Berichten:21
Lid geworden op:vr 02 mar 2007 12:56

Re: jasseron met facetkralen..verkeerde maat?

Bericht door gerry » wo 30 nov 2011 23:54

ik heb zelf de ervaring dat je de draad wat losser door de kralen en de jasseron moet leiden anders gaat het ook te strak staan.

claudy
Bead Dreamer
Berichten:625
Lid geworden op:wo 30 sep 2009 17:13
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: jasseron met facetkralen..verkeerde maat?

Bericht door claudy » do 01 dec 2011 09:04

Ik gebruik zelf altijd 6 mm kralen bij 7 mm Jasseron. Ook dan trekt de armband krom, maar precies zoals hij hoort te vallen. Ik denk dat je toch te grote kralen/te kleine jasseron gebruikt.

Succes!
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

Gebruikersavatar
marielle23
Bead Lover
Berichten:485
Lid geworden op:wo 30 nov 2011 10:42
Locatie:hardenberg
Contacteer:

Re: jasseron met facetkralen..verkeerde maat?

Bericht door marielle23 » do 01 dec 2011 10:17

dankjewel allemaal! ga het eens met 7mm jasseron proberen.. heb gister wel die 5 mm en dan 3 ringen overslaan met 10mm parels gemaakt..ik vind m leuk!
groetjes marielle :flowerysmile:

Gesloten