Mijn laatste bead embroidery creatie: een cuff gemaakt met echte vlindervleugel cabs.
De cabs komen van Miranda (Mirlady), die ze zelf heeft geprepareerd.
De kleuren zijn in het echt veel warmer, maar het was moeilijk om precies goed op de foto te krijgen.
Ik heb in dit project meerdere technieken gebruikt die voor mij nog geheel nieuw waren. Zoals het direct werken op ultra suede (en delen van het ultra suede zichtbaar laten) en twee nieuwe manieren van afwerken aan de randen. Ik heb door deze 'open' manier van werken krullende versieringen kunnen maken, waar ik helemaal verzot op ben (met een lichtelijke obsessie voor Jugendstil/ Art Nouveau). Ook heb ik kleuren gebruikt die voor mij redelijk nieuw zijn. Er staan de komende tijd dan ook gelijk nog wat andere projecten op het programma met mooie bruin/brons/koper tinten erin.
De vlinder zit los bevestigd op de cuff, maar buigt met de ronde vorm van de cuff mee. Het was de bedoeling dat hij voor een deel vast zou zitten en mee zou buigen, en voor een stukje los zou komen te hangen (een meer uitstekende vorm).

Op mijn blog zijn nog veel meer foto's van de armband te vinden, inclusief een draagfoto.
>> http://bonitabeadsblog.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik hoop dat jullie hem mooi vinden!