05-07 hotpot sieraden

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gebruikersavatar
Marieketting
Bead Fan
Berichten:331
Lid geworden op:do 16 apr 2009 20:30
Re: 05-07 hotpot sieraden

Bericht door Marieketting » do 07 jul 2011 11:30

Super!

Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:

Re: 05-07 hotpot sieraden

Bericht door Krista » do 07 jul 2011 12:29

Overglaze is een spray die doffe plekken (devitrificatie) in je glas doet voorkomen.
glass is hot

Gebruikersavatar
wilmadonna
Bead Fan
Berichten:338
Lid geworden op:wo 04 jun 2008 16:51
Locatie:Norrköping
Contacteer:

Re: 05-07 hotpot sieraden

Bericht door wilmadonna » vr 08 jul 2011 21:37

Oh wat zijn ze mooi geworden en ook de transparante ring vind ik super!
Beetje domme vraag, maar wat is een hotpot???? Hoe werkt het precies?
Ik vind die zilveren hangsystemen erg mooi, kan je dat zo kopen of maak je dat zelf?
:applaus:

jewel76
Bead Lover
Berichten:476
Lid geworden op:di 18 aug 2009 11:45
Locatie:vianen

Re: 05-07 hotpot sieraden

Bericht door jewel76 » za 09 jul 2011 11:26

Hallo Wilmadonna,

Bedankt voor je compliment.

De HotPot is een klein potje dat in de magnetron geplaatst wordt en waarmee je glas kunt smelten (het zogeheten “fusen”). Zo fuse (versmelt) je op een eenvoudige, veilige en vooral goedkope manier de mooiste colliers, oorbellen en andere sieraden in elkaar!

De zilveren bails (zo heten die achterstukjes) kan je kopen bij o.a. http://www.chiaradesign.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr. Jewel

lizzief
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:za 29 mei 2010 21:09

Re: 05-07 hotpot sieraden

Bericht door lizzief » di 30 jul 2013 12:17

Voor de geïnteresseerden, ik doe mijn collectie glas en toebehoren voor de hotpot weg (wegens verhuis en al te veel ander hobbymateriaal.) Een leuke kans om je collectie wat uit te breiden. De prijs is bespreekbaar.
http://nl.kapaza.be/vi/75888708.htm?ca=2_s

Arches
Bead Interested
Berichten:195
Lid geworden op:wo 17 jul 2013 18:39
Contacteer:

Re: 05-07 hotpot sieraden

Bericht door Arches » di 30 jul 2013 15:14

Ha wat leuk, er zijn hier dus meerdere mensen die ook een hotpotje hebben! :banaan: Ik vind die strakke bails ook erg mooi; ik heb zelf de smalle variant daarvan liggen. Sebuti Glas verkoopt deze en ook de bredere variant. Gebruiken jullie ook graag dichroic glas?

creakaatje
Bead Interested
Berichten:102
Lid geworden op:di 02 sep 2008 20:58
Locatie:veldhoven
Contacteer:

Re: 05-07 hotpot sieraden

Bericht door creakaatje » di 30 jul 2013 18:06

Het is al even geleden dat ik met glas gespeeld heb. Dichroic glas heb ik ook gebruikt. Heel leuk effect krijg je door dichroic glas gedeeltelijk af te plakken en het te etsen. zo kan je kleine figuurtjes in het glas maken. Ik deed dat met schilderstape waar ik met een ponsje een figuurtje uitstak. Je kunt zowel het "gat" als het uitgestoken figuurtje gebruiken. Dat met een laag transparant glas er op de oven of hotpot in... geweldig resultaat!

Wat het compatible (het kunnen combineren van diverse glasmerken) zijn van glas betreft, voor een groot werkstuk zoals een schaal lijkt me dat belangrijk, maar zou er in zo'n klein werkstuk als een hangertje of ring echt zo veel spanning ontstaan dat het gevaar voor kapotspringen oplevert? ik kan het me niet voorstellen :shock:
Ik heb dan ook altijd gewoon maar wat aangerommeld....Nooit breuk gehad :wink:

creakaatje
Bead Interested
Berichten:102
Lid geworden op:di 02 sep 2008 20:58
Locatie:veldhoven
Contacteer:

Re: 05-07 hotpot sieraden

Bericht door creakaatje » di 30 jul 2013 18:23

O ja, nog een foefje wat ik geleerd heb van een glashandelaar: als je wilt weten of er veel spanning tussen twee glassoorten is: fuse twee plaatjes, leg dit na afkoelen een nachtje in de vriezer en laat het een rondje meewassen in de vaatwasser. Als het na deze behandeling niet gebroken is was er niet te veel spanning :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ingeborg76
Bead Addict
Berichten:2383
Lid geworden op:vr 23 mar 2012 17:44
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: 05-07 hotpot sieraden

Bericht door Ingeborg76 » wo 31 jul 2013 07:55

Mooie creaties, heel bijzonder
Groetjes Ingeborg

Arches
Bead Interested
Berichten:195
Lid geworden op:wo 17 jul 2013 18:39
Contacteer:

Re: 05-07 hotpot sieraden

Bericht door Arches » wo 31 jul 2013 10:01

creakaatje schreef: Wat het compatible (het kunnen combineren van diverse glasmerken) zijn van glas betreft, voor een groot werkstuk zoals een schaal lijkt me dat belangrijk, maar zou er in zo'n klein werkstuk als een hangertje of ring echt zo veel spanning ontstaan dat het gevaar voor kapotspringen oplevert? ik kan het me niet voorstellen :shock:
Ik heb dan ook altijd gewoon maar wat aangerommeld....Nooit breuk gehad :wink:
Dat is zeker mogelijk; ik heb het bij iemand anders wel eens gezien met een plaatje glas dat als coe 90 verkocht werd maar dat niet bleek te zijn. Nou is 'kapotspringen' misschien wat overdreven, meestal zie je hoogstens een barst ontstaan, maar blijft het stukje nog wel heel. :wink:
Ik let er dus wel op dat ik alleen coe 90 gebruik, maar vind dat tot nu toe geen enkel probleem omdat er genoeg keuze in is.

Gebruikersavatar
SeaBeads
Bead Addict
Berichten:2015
Lid geworden op:do 16 aug 2012 20:40
Contacteer:

Re: 05-07 hotpot sieraden

Bericht door SeaBeads » wo 31 jul 2013 22:42

Erg mooi, vooral de hangers en leuk om de discussie te volgen.

Groeten van Karin.

Gesloten