HELP !!

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
Sequoia
Bead Reader
Contacteer:
HELP !!

Bericht door Sequoia » za 16 apr 2011 07:42

Hallo iedereen,
Even een vraagje ik heb bij dit bericht even foto's toegevoegd voor een duidelijker beeld van mijn vraag. Mijn vraag is namelijk : ik zou graag zulke armbanden willen maken en nu ben ik om te beginnen op zoek gegaan naar dit leer. NERGENS kan ik t vinden dus misschien dat jullie mij kunnen helpen en deze dingen eerder hebben gezien ? want vind het slotje van die bruine armband echt grappig (gewoon een riem dingetje) en ik vraag me af hoe je dit gouden dingen op je leer zet (als ik leer kan vinden hiervoor) en waar je bij die zwarte armbanden die gouden dingen vandaan haalt (die ringen) ik hoop zo erg dat jullie mij kunnen helpen qua technieken en vooral qua meterialen! :D ik hoor het

Liefs!
Afbeelding
Afbeelding

Inet
Bead Fan

Re: HELP !!

Bericht door Inet » za 16 apr 2011 09:34

Ik heb ooit iets dergelijks voor een klant gemaakt en ben naar de markt gegaan, een leren riem in de gewenste kleur en breedte gekocht en een aparte gesp bij de forniturenkraam opgehaald.
De "versierselen" kwamen van de klant zelf, dus daar had ik geen omkijken naar!

Nu moet ik wel er bij vertellen, dat mijn vriend op de markt staat, en daardoor wel de "adresjes" weet voor dit soort dingen.

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » za 16 apr 2011 10:47

Idd ja in een fourniturenwinkel of op de markt.

De gouden versiersels op de bruine zijn volgens mij studs, ik geloof dat je die er gewoon op kan schroeven, wel eerst een gaatje maken in het leer.

Als je in de fourniturenwinkel goed rond kijkt vind je daar ook de gespen en de "lederen" bandjes van de zwarte. Je zou die in principe ook zelf nog kunnen naaien. :D

De ringen van de zwarte is gewoon een stuk grote schakelketting toch wel te koop bij de meeste kralen webshops.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Sequoia
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door Sequoia » za 16 apr 2011 12:21

Hoi Inet en violetmoon ,

Inet :
Ik zat even te denken, als ik naar de markt ga en wil zo een riempje kopen dan moet ik natuurlijk wel een riempje hebben die heel kort is zeg maar. een gewone dunne riem zou ik dan af moeten knippen, ook zie je in de afbeelding bij de bruine 2 van die gouden ringetjes zitten, daar heb je toch een apparaatje voor? weet even niet meer hoe dat heet ;) haha maja de vraag, zijn er uberhaupt wel van die korte riempjes te krijgen? ik zal zo even in zo een winkel kijken hier, of ze het hebben maja dat was dus even mij vraag.
Violetmoon:
Die studs had ik ook bedacht maar zullen ze die ook in de fournituren winkel hebben ? ik wil hem zo graag maken en wat ik ook al zei als ik een dun riempje vind moet hij wel ook kort zijn want als ik ga knippen is het uiteinde niet mooi uiteindelijk, vind het zo moeilijk! kan ook nergens op internet vinden hoe ik hem zou kunnen maken.

Groetjes

violetmoon_17
Bead Addict
Contacteer:

Bericht door violetmoon_17 » za 16 apr 2011 16:01

Ik weet dat ze van die smalle leer bandjes gebruiken bij Jolie sieraden en bij een beetje een goede hobbywinkel zouden ze die moeten hebben.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Eveline66
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door Eveline66 » za 16 apr 2011 22:44

Je zou voor een kort leren riempje eventueel kunnen kijken in een dierenzaak, een leren honden of katten halsbandje. Het is maar een idee maar die zijn in ieder geval dun en kort.
Liefs van Eveline :flowerysmile:

Sequoia
Bead Reader
Contacteer:

Bericht door Sequoia » za 16 apr 2011 22:55

nou Eveline, dat is nog niet eens zo een gek idee! haha is wel een goeie , ga volgende week even alle hobby/fournituren winkels af hier in Hoorn en misschien nog wel even de dierenwinkels ;) hoop dat er verder nog mensen zijn met ieeën ;)

Inet
Bead Fan

Bericht door Inet » ma 18 apr 2011 17:23

Oeps, er even niet aan gedacht dat de buurman van mijn vriend een kraam in dierenbenodigdheden heeft! Sorry.........
Hij heeft nl een heel grote sortering in diverse kleuren/soorten/maten riemen en riempjes voor hond, kat etc. Soms vind ik het gewoon jammer dat er bij ons niets rondloopt, zulk mooi/apart spul heeft hij. Alleen "kleding" voor dieren vertikt ie om te verkopen!

Gesloten