Verkoop via paypal

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
bejuweled
Bead Starter
Berichten:88
Lid geworden op:vr 05 dec 2008 11:58
Locatie:Antwerpen (Edegem)
Contacteer:
Verkoop via paypal

Bericht door bejuweled » wo 08 dec 2010 22:30

Hoi dames,

Graag had ik jullie advies ivm hetvolgende:
Gisteren heb ik een mail ontvangen van een vrouw uit Berlijn die interesse heeft om een juweeltje te kopen maar wil enkel via paypal betalen. Nu, ik heb totaal geen ervaring hiermee en had graag geweten hoe het juist werkt? Ze zou me 20 € extra willen betalen voor de verzending. Kunnen jullie me raad geven hoe ik dit best tot een goed eindresultaat kan brengen?

Ps. Graag had ze het juweel ontvangen voor kerst...

Alvast bedankt hoor!

Grtjs,

* Peggy *

B-Juweled

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Verkoop via paypal

Bericht door Frutsel » do 09 dec 2010 07:21

Zelf heb ik wel Paypal, maar voor betalingen aan mij binnen de € regio wil ik alleen banktransacties. Dit omdat Paypal je geld weer terugstort naar de koper als die niet tevreden is met wat ze krijgt, of omdat ze "buyers remorse" krijgt (spijt) of als ze "niks ontvangen" heeft. Dat is de zogenoemde kopersbescherming.
Er lijkt me voldoende tijd om een banktransactie af te wachten en je spullen te versturen?

Ik laat me alleen op Paypal betalen door mensen die ik ken, en dan zijn dan Amerikanen (mede poppenverzamelaars), dus sowieso geen eurobetalingen.

Met Paypal heb je je geld wel direkt, dat is in jouw situatie misschien wel de reden dat ze er se met Paypal wil betalen. Per bank duurt het toch wel een paar dagen.
Als je haar toestaat met Paypal te betalen kan je pakje ook meteen weg.

Banktransactie is gratis als je de juiste hokjes aanvinkt, dat is haar probleem.
Paypal is niet per se gratis, uit mijn hoofd gezegd helemaal niet.
De €20 euro die ze aanbiedt voor verzending lijkt me nogal veel, maar misschien houdt ze ook al rekening met jouw Paypal aftrek.
Volgens mij kan je haar gewoon vragen waarom ze het op die manier wil, als tijd het probleem is, lijkt me dat een goede reden.

Maar uit je vraag begrijp ik dat je niet bekend bent met Paypal, en hoe het precie werkt lees je dan natuurlijk bij http://www.paypal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet je goed inlezen en of je dat er allemaal voor over hebt hangt af van hoe graag je wilt verkopen. Neem de tijd om dat allemaal rustig door te lezen.

Ik zou je aan willen bieden om haar op mijn Paypal rekening te laten betalen om jou te helpen een deal te sluiten maar juist vanwege die kopersbescherming doe ik dat niet.
Als zij moeilijk gaat doen gaat bij mij dat geld er weer af. Daar zijn we het dan niet mee eens maar daar hebben we wel akkoord voor gegeven toen we ons bij Paypal aanmeldden. (goed lezen dus).

Heel veel sucees, en ik zie uit naar je beslissing.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Verkoop via paypal

Bericht door Kikkertje » do 09 dec 2010 09:23

Ik heb pas sinds kort Paypal, en voor betalingen met het buitenland is het ideaal.

Het schijnt ook de meest gebruikte betalingsmethode te zijn op Marktplaats, als er zoveel mensen hun geld terug zouden vragen zou dat niet zo zijn denk ik.

Paypal vraagt wel een kleine bijdrage van het betaalde bedrag.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Verkoop via paypal

Bericht door sam » do 09 dec 2010 20:48

Als het via bank overgemaakt kan worden, heb ik daar wel altijd duidelijke voorkeur voor.
Omdat het de meest veilige manier is.

Maar paypal kan ook goed werken. Wat wel heel belangrijk is, is dat je het aangetekend verzend.
Als de dame het pakje niet ontvangt, of zegt het niet te ontvangen, en je hebt geen verzendbewijs, krijgt zij direct haar geld terug van paypal. En dat word van jouw rekening afgehaald. Daar heeft Frutsel gelijk in.
Kun jij wel aangeven dat je het verzonden hebt, dan word dat een stuk lastiger.

Succes ermee!!

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Verkoop via paypal

Bericht door Frutsel » do 09 dec 2010 21:12

Paypal heeft geen boodschap aan verzendbewijzen. Kopersbescherming. Niet ontvangen is niet ontvangen.

Onlangs heeft iemand vanuit Amerika een procedure gestart, pop naar Spanje gestuurd, "nooit ontvangen", geld terug.
Verkoper heeft bewijs van verzenden. Maakt geen verschil.
Verkoper neemt kontak op met transporteur, en daarna met douane Spanje.
Wat blijkt?
Pakje is door douane belast, aangeboden en geweigerd. Voordat het geweigerde pakje terug was in Amerika was het geld alweer terug in Spanje. Het heeft heel veel doortastendheid en diverse telefoongesprekken naar de hepldesk (IN INDIA!!) met mensen die amper engels spreken gekost om het geld terug naar Amerika te krijgen. Verkoper is dus twee keer porto kwijt, naar en van Spanje, en je hoopt dat je koopwaar een en ander ongeschonden heeft doorstaan. Ligt al een poosje bij de douane voor het bij koper aangeboden wordt, dan wordt het geweigerd, blijft het weer liggen en als de maan goed staat, gaat't weer retour afzender.
Paypal.nl valt onder Luxemburg, maar geen idee waar ónze helpdesk zit en welke taal die spreekt.
Die pop komt dan wel weer een keer terug naar Amerika, maar het gaat hier om een koper die haar geld terugvraagt nadat haar pakje door de douane is belast. Zo werkt het niet.

En dat is maar één verhaal.

Tussen Berlijn en Antwerpen (wordt voor Bejeweled dus http://www.Paypal.be" onclick="window.open(this.href);return false;) speelt het douaneverhaal niet, maar ik blijf Paypal tricky vinden. Als ik iets verkoop aan iemand die ik niet ken OF als iets een grote waarde heeft (conventiepoppen) wil ik geld per bank.

Wees blij met Pp als het voor jou werkt maar wees op je hoede.

Ik vergelijk het maar met als je op MP iets koopt, je geld stuurt en nooit iets krijgt. Dan ben je bed*nderd.
Andersom werkt het dus ook: je ontvangt geld op Pp, het wordt weer terugeboekt omdat de koper iets claimt (niet ontvangen). Koper heeft dan je (sieraad) én het geld. Ben je ook bed*nderd.

Lees alstublieft het kopje kopersbescherming bij Markptlaats of Paypal!
MP = Paypal = Ebay!

En nog even om Bejeweled's vraag te beantwoorden: Hoe het werkt lees je bij paypal.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
bejuweled
Bead Starter
Berichten:88
Lid geworden op:vr 05 dec 2008 11:58
Locatie:Antwerpen (Edegem)
Contacteer:

Re: Verkoop via paypal

Bericht door bejuweled » do 09 dec 2010 21:19

Hoi hoi,

Alvast bedankt voor jullie reacties en uitleg, heb me al ingeschreven zonder mijn rek nr door te geven maar ik denk niet dat ik erop inga. Ik vind dat haar mails meer lijken op reclame voor paypal, maw ik vind er een geurtje aanzitten.

Grtjs,

* Peggy *

B-Juweled

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Verkoop via paypal

Bericht door Hannelies » do 09 dec 2010 21:36

Ik heb goede ervaringen met Paypal, zowel met kopen als verkopen. Maar als iemand aanbiedt 20 Euro te betalen voor het verzenden van een sieraad (tenzij dat sieraad honderden Euro's kost) lijkt me wel verdacht ja..

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Verkoop via paypal

Bericht door sam » vr 10 dec 2010 09:44

Daar hebben we het laatst in een ander topic ook over gehad. Als je een verzendbewijs hebt, krijgt de koper niet in alle gevallen zijn geld terug. Ook daar zijn voorbeelden van bekend.
Met verzendbewijs is na te gaan dat het pakje niet bezorgd is. In dat geval krijgt dus inderdaad de koper altijd zijn geld terug, wat de reden daarvan ook is.
Heeft hij zijn pakje wel, en is het een oplichter, dan is op de track en trace te zien dat het bezorgd is.
Zonder track en trace, verzendbewijs, kijkt paypal niet eens naar de omstandigheden. Boekt direct het geld terug.

Het ging erom dat ALS je via paypal laat betalen, je zonder helemaal geen kans hebt.

Gebruikersavatar
Sunflowerjewels
Bead Believer
Berichten:246
Lid geworden op:za 02 jan 2010 09:41
Contacteer:

Re: Verkoop via paypal

Bericht door Sunflowerjewels » vr 04 feb 2011 09:26

Ik heb al jaren Paypal (ook als betaalmogelijkheid op mijn website) en heb daar nooit problemen mee gehad. Heb verschillende bestellingen gehad op mijn site (ook uit het buitenland), die netjes via Paypal zijn betaald en waar nooit iets mis mee is gegaan.

Ik ben er daarom ook niet zo bang voor, er zijn niet alleen maar mensen die je willen belazeren. :wink:
Groetjes,
Ingrid

flipjedbt
Bead Believer
Berichten:250
Lid geworden op:di 25 mei 2010 20:50

Re: Verkoop via paypal

Bericht door flipjedbt » vr 04 feb 2011 09:38

In het borduurwereldje is een Nederlandse mevrouw die door de regels van Paypal jaren de zaak met aankoop heeft belazerd.
Ze bestelde patronen in Amerika via Paypal, downloade ze nadat de betaling geregeld was en trok de betaling vervolgens weer in.

Na een paar jaar hebben de verkopers aan haar via lijsten de koppen bij elkaar gestoken en gezorgd dat iedereen wist dat ze dat deed, zodat andere verkopers van patronen gewaarschuwd werden, want Paypal weigerde daar iets aan te doen.

Ik laat mensen altijd met een bankoverschrijving betalen.
Als er haast bij is mogen ze me een kopie van de storting sturen, want als ik kan zien dat de betaling gedaan is ben ik bereid om het pakje af te sturen.

Gesloten