kwaliteit kralenmix xenos

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
sieradenmarjon
Bead Reader
Berichten:10
Lid geworden op:wo 26 aug 2009 19:47
Contacteer:
kwaliteit kralenmix xenos

Bericht door sieradenmarjon » zo 30 aug 2009 13:45

Bij de Xenos kun je kralenmixen kopen van alle kleuren door elkaar heen.
Het gaat om kleurige kralen met witte stippen of gekleurde vlekken er op.
Ik vind het zelf erg leuk deze kralen te gebruiken, maar weet iemand de kwaliteit hier van?
Ik durf de armband bijv. nog niet door te verkopen omdat ik niet wil dat iemand een armband koopt die binnen een paar keer dragen vervaagt.
De kralen waren geloof ik 1,99 per zakje.
Ik hoor het graag! Groetjes Marjon
Laat je lekker gaan met die hobby's !

ellybudding
Bead Hysteric
Berichten:3136
Lid geworden op:wo 29 okt 2008 14:14
Contacteer:

Re: kwaliteit kralenmix xenos

Bericht door ellybudding » zo 30 aug 2009 15:28

ik heb weleens creaties met de kralen van xenos voorbij zien komen op het forum. Ongetwijfeld zal er iemand zijn die dan ook de kwaliteit hiervan weet/kent!

groetjes
Elly

De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08

Re: kwaliteit kralenmix xenos

Bericht door De Sierkip » zo 30 aug 2009 17:51

Ik heb eens een rocaille mix gekocht, allemaal verschillende maten, daar was op zich niets mis mee. Ook eens glaskralen gekocht, maar daarvan waren er een paar echt mooi, de rest vond ik duidelijk minder. Maar dan zitten ze met zijn allen in een zakje en dan zie je dat niet altijd gelijk. :? En de oorbellenhaakjes vind ik waardeloos... Dat was het wel. Dus goedkoop kan duurkoop zijn.

Gebruikersavatar
Jeanette
Bead Producer
Berichten:1041
Lid geworden op:vr 17 okt 2008 11:53
Locatie:Nijmegen
Contacteer:

Re: kwaliteit kralenmix xenos

Bericht door Jeanette » ma 31 aug 2009 10:31

De kralen die je bedoelt Marjon zijn geloof ik van kunsstof toch? Ik heb ze ook wel eens gekregen maar ik vind ze zelf ook niet mooi, dus nooit gebruikt.
De glazen kralen van Xenos zijn soms wel mooi, maar er wordt niet al te zachtaardig mee omgegaan denk ik, vaak scheurtjes en ze breken snel.
Groetjes Jeanette

Gebruikersavatar
La Bigiotteria di Esther
Bead Monster
Berichten:6006
Lid geworden op:do 06 feb 2003 09:10
Locatie:Nieuwegein
Contacteer:

Re: kwaliteit kralenmix xenos

Bericht door La Bigiotteria di Esther » ma 31 aug 2009 10:59

Jeanette schreef:...maar er wordt niet al te zachtaardig mee omgegaan denk ik, vaak scheurtjes en ze breken snel.
Dat komt omdat het massaproductie is die niet op correcte wijze is afgekoeld (langzaam, in een speciale oven). Hierdoor zit er heel veel spanning in het glas waardoor deze kralen snel scheuren en/of breken. Glaskralen die wèl op de juiste manier zijn afgekoeld zijn veel steviger. Pas geleden heb ik per ongeluk een pen met zelfgemaakte glaskralen van boven op een hoge kast op een stenen vloer laten vallen, niets aan de hand. Terwijl sommige soorten gekochte glaskralen spontaan uit elkaar vallen in de bewaardozen.
Inside me lives a skinny woman trying to get out. But I can usually shut the bitch up with chocolate, ice cream and cookies.

klaproos-rozenberg
Bead Starter
Berichten:62
Lid geworden op:di 31 aug 2010 16:32

Re: kwaliteit kralenmix xenos

Bericht door klaproos-rozenberg » di 04 jan 2011 19:41

nog andere mensen met ervaring over de oorhaakjes?

pb please? want het is wel heerlijk goedkoop en ik weet dat ze nikkelvrij zijn, en voor de massamaak is het dus fijn..

thanks people =D

groetjes klaproos

Gebruikersavatar
moisame
Bead Chatter
Berichten:3541
Lid geworden op:wo 02 sep 2009 21:30
Contacteer:

Re: kwaliteit kralenmix xenos

Bericht door moisame » di 04 jan 2011 19:55

Ik heb geen moeite met de oorhaakjes van de xenos, vind ze prima.
Oh en voor de kettel en nietstiften ga ik altijd naar de xenos!

Gebruikersavatar
violetmoon_17
Bead Addict
Berichten:2018
Lid geworden op:wo 06 jul 2005 07:40
Locatie:ergens in Noord - Limburg
Contacteer:

Re: kwaliteit kralenmix xenos

Bericht door violetmoon_17 » di 04 jan 2011 22:16

Ik gebruikte die van de xenos ook vaker, heb ook de kralen naar tevredenheid vaker gebruikt.


Die plastic kralen heb ik 'n paar jaar terug gekocht, ik heb ze nog steeds liggen en ze zijn nog steeds goed.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Inet
Bead Fan
Berichten:311
Lid geworden op:do 31 aug 2006 07:53
Locatie:Dieren

Re: kwaliteit kralenmix xenos

Bericht door Inet » do 06 jan 2011 00:24

Mijn schoonma heeft daar ook een stel mixen gekocht, die met die grote kralen erin. Ong. de helft heeft ze wegens breuk weg kunnen gooien. Terug gaan helpt niet, commentaar Xenos: dat komt door het vervoer, doordat het glas is!

En inderdaad het acryl behoudt zijn kleur, mits je huid geen hoge zuurgraad heeft

Marionbuit
Bead Believer
Berichten:212
Lid geworden op:ma 16 feb 2009 13:47
Locatie:Hasselt
Contacteer:

Re: kwaliteit kralenmix xenos

Bericht door Marionbuit » do 06 jan 2011 08:10

Ik zelf zou er niet voor kiezen als ik de sieraden verkoop. Gebruik ik het voor mezelf; oke, maar als ik het verkoop wil ik zeker weten dat ik goed materiaal in huis heb. Ik vertrouw het niet van de Xenos/Action. [In het begin natuurlijk wel mee begonnen, goedkoop, veel kunnen oefenen etc.]

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Re: kwaliteit kralenmix xenos

Bericht door Mieke » do 06 jan 2011 11:52

Ik heb een doosje van die kleine ovaaltjes gekocht (meerkleurig). De coating komt van het glas af, er bladdert verf af, zeg maar. Niet doen voor verkoop, is mijn advies.
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: kwaliteit kralenmix xenos

Bericht door Jewel » do 06 jan 2011 17:54

Ik zou het al zonde vinden van mijn moeite als ik zulke prul gebruik in sieraden waar ik uren, weken, soms maanden aan werk.... ook al verkoop ik het niet eens....
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Capricus
Bead Starter
Berichten:66
Lid geworden op:za 09 feb 2008 17:32
Contacteer:

Re: kwaliteit kralenmix xenos

Bericht door Capricus » do 06 jan 2011 18:07

violetmoon_17 schreef: Die plastic kralen heb ik 'n paar jaar terug gekocht, ik heb ze nog steeds liggen en ze zijn nog steeds goed.
Hmm ik begrijp je wel, maar ik vind er wel verschil in zitten of kralen "ergens liggen" of gedragen worden..zie post Inet:

[quote="Inet"
En inderdaad het acryl behoudt zijn kleur, mits je huid geen hoge zuurgraad heeft[/quote]

Persoonlijk ben ik geen voorstander van gebruik Xenos parels in sieraden voor de verkoop, wel voor oefenen geschikt want als het niet naar je zin gaat dan "verpruts" je in elk geval geen duurzamere materialen.
groetjes, Capricus

Gebruikersavatar
violetmoon_17
Bead Addict
Berichten:2018
Lid geworden op:wo 06 jul 2005 07:40
Locatie:ergens in Noord - Limburg
Contacteer:

Re: kwaliteit kralenmix xenos

Bericht door violetmoon_17 » do 06 jan 2011 21:51

Oh maar de parels van xenos (de glasparels dan) zijn wel heel goed, ik heb ooit duurdere wachs parels gekocht van rayher of zo voor een wire-armand en daar ging na drie keer dragen de toplaag eraf, eronder zat een lelijk melk-wit iets.

Terwijl die van de xenos het wel overleven.


De plastic kralen had ik verwerkt in kindersieraden, die werden veel gedragen en bleven ook goed. Dat wat er van de kralen over is heb ik hier nog liggen.
Afbeelding Carina

Afbeelding

Copyright © 2004–2015 All rights reserved.

Gebruikersavatar
Mieke
Bead Intelligent
Berichten:1307
Lid geworden op:za 24 apr 2004 09:40
Contacteer:

Re: kwaliteit kralenmix xenos

Bericht door Mieke » vr 07 jan 2011 10:15

Ja, de glasparels zijn zeker goed. Daar ben ik ook fan van.
Groetjes en kraalplezier van Mieke

Gesloten