Die kobaltblauwe is die met de pluisjes?
Ik heb die pluisjes nog liggen, was te enthousiast met die eerste sjaal zonder pluisjes, de schouder is niet blij.
Ik heb met die zonder pluisjes twee manieren geprobeerd: dikke naalden, 5 of zo, en dan brei je prop steek prop steek enzovoort. Ik vond dat te gatig. Had iets van 10 of 12 proppen breed, sjaal wordt dan best wel lang. Uitgehaald, kleinere naalden 2,5 of zo, en dan twee steken prop twee steken prop enzovoort. Dan krijg je een heel dicht gebreide sjaal waarvan ik zelf 6 proppen breed genoeg vind, omdat hij zo proppig is wil ik hem niet te breed. Op beide manieren liggen de proppen netjes in het gelid.
Uit mijn hoofd gezegd liggen de proppen van de pluisjesvariant ietsje verder uit elkaar, en zijn de proppen zelf groter.
Doe je dan bovenstaande (ik heb dat gedaan maar ook weer uitgehaald, het wacht nu tot de schouder weer wat kan), dan wordt je sjaal gatiger dan de mijne en doe je de andere variant dan wordt hij erg dicht en dik maar omdat dat garen meer megeeft zal hij wel dikker zijn maar toch soepeler.
Als je twee steken tussen de proppen wilt heb je wel dunne naalden nodig.
Ik hoop dat ik duidelijk ben
Op MP wordt geadverteerd met kant en klare sjaals van dit garen, vanaf de foto te zien heeft zij de proppen niet in het gelid, maar het is lastig te zien. Als je het niet belangrijk vindt hoe die proppen liggen ben je natuurlijk vrijer in je werk, dan brei je de steken net hoe ze komen.