steentjes en parels voor ART CLAY silver

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Gesloten
Johan87
Bead Starter
Berichten:95
Lid geworden op:di 10 okt 2006 15:43
Locatie:Wenen
steentjes en parels voor ART CLAY silver

Bericht door Johan87 » za 01 jan 2011 14:49

Hhey iedereen,

eerst en vooral wens ik julie een gelukkig nieuwjaar.

Ik heb een vraagje ivm art clay.

Ik ga binnen twee weken een workshop volgen en zou er graag ofwel zotwaterparels of swarovski steentjes in verwerken.
Nu ken ik van art clay absoluut niets en vraag me dus af welke materialen je kan gebruiken aangezien het ook op redelijk hoge temperatuur gebakken wordt.
Alle informatie is welkom.

hartelijk bedankt,

Johan

Vengy
Bead Fanatic
Berichten:1802
Lid geworden op:zo 01 nov 2009 14:56

Re: steentjes en parels voor ART CLAY silver

Bericht door Vengy » za 01 jan 2011 16:18

Ik heb geen idee maar jewel heeft daar wel wat ervaring mee geloof ik
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."

creakaatje
Bead Interested
Berichten:102
Lid geworden op:di 02 sep 2008 20:58
Locatie:veldhoven
Contacteer:

Re: steentjes en parels voor ART CLAY silver

Bericht door creakaatje » za 01 jan 2011 18:25

hallo,

steentjes zoals zirconia's kunnen meegebakken worden, parels niet . Swarovski weet ik niet.
Bij sommige instructeurs (o.a. bij mij...) kun je een workshop volgen waarbij je een zetting in je werkstuk maakt , waarin na het afbakken de steen die je wilt geplaatst wordt, dan kun je dus elke gewenste steen gebruiken.
Dit is echter een uitgebreidere bewerking, en kan niet gedurende een 'gewone' basisworkshop.
Ik heb hiervoor uitgebreide workshops, kosten 65 euro voor een workshop van twee dagdelen, inclusief 10 gram zilverklei en alle overige materialen (stenen...)
groeten Karin

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: steentjes en parels voor ART CLAY silver

Bericht door Jewel » za 01 jan 2011 21:46

Swarovski kan niet worden meegebakken. Dat is een crystal = glas en smelt. Alleen harde glassoorten, zoals boro kunnen worden meegebakken, alle andere glassorten smelten ( fusen ).

In de meeste gevallen kunnen alle quartz-soorten wel meegebakken worden, alleen een enkel kan verkleuren.
Amethist wordt na verhitting ( boven de 500 graden, dacht ik ) geel en veranderd in Citrien.
Aquamarine kan bijvoorbeeld donkerder van kleur worden.

Cubic Zirconia - meestal aangegeven als CZ - kan altijd meegebakken worden, hoewel er daar volgens mij ook enkele kleurtjes tussen zitten die kunnen veranderen.

Tijgeroog zal knappen en zo zijn ernog wat edelstenen die zullen springen bij verhitting.
Opaal zal niet springen, maar zal bruin of zwart worden.

Stenen die je niet mee kan bakken, kun je naderhand zetten. dat doe je met speciaal zilverband. Tevoren maak je de vorm van de steen van dit band en druk je dan in je werkstuk. De las dicht je met zilverklei pf pasta. Omdat dit sterling zilver is, zal deze band niet krimpen en zet je de steen pas als je werkstuk uit de oven komt en is afgewerkt.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Johan87
Bead Starter
Berichten:95
Lid geworden op:di 10 okt 2006 15:43
Locatie:Wenen

Re: steentjes en parels voor ART CLAY silver

Bericht door Johan87 » zo 16 jan 2011 11:46

dank je voor de reacties.

Ik ga het proberen met swarovski's. 'k Ga de vorm erinmaken en ze er later inplakken.
Ben zeer benieuwd en nieuwschierig voor de workshop morgen.

jewel76
Bead Lover
Berichten:476
Lid geworden op:di 18 aug 2009 11:45
Locatie:vianen

Re: steentjes en parels voor ART CLAY silver

Bericht door jewel76 » zo 16 jan 2011 20:45

Hoi,

Houd je wel rekening met de krimp van het art clay, dus als je gaatje voor maakt voor je Swarovski's moeten ze dus groter zijn dan de steentjes zelf.
Anders passen je steentjes niet als het afgebakken is (tip daarvoor is weer een ruimte boren in het afgebakken zilver).

Gr. Jewel

Gesloten