Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
createss
Bead Designer
Berichten:827
Lid geworden op:zo 02 jul 2006 15:51
Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door createss » vr 10 dec 2010 01:00

Ik vind ze heel mooi geworden met die bloemetjes :applaus:

En Rian: jouw winecharms zijn ook super, erg leuk met die fimohangers!

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » zo 12 dec 2010 19:41

Ok, tweede foto: linksboven is eentje voor de set van de grootouders, met de initialen dus. De anderen zijn voor de kindjes. Zij hebben geen wijnglas maar gewoon zo'n klein drinkglaasje, dus deze zijn om over de rand te hangen. Misschien zullen ze niet zo lang meegaan maar ik wou toch ook iets voor de kids hebben :)

Over het aantal kralenprobleem: dat is volledig opgelost. Ik heb alles kunnen maken en heb zelfs nog rocailles over. Ik had het dus volledig verkeerd ingeschat toen ik dacht dat ik zou moeten bijbestellen.

Over de winecharms: same story, er zijn er nog wel een paar afgebroken maar ik heb er ook nog een twintigtal over of zo. Sommigen ga ik dan ook opnieuw doen omdat ze meer ei-vormig zijn ipv rond.

Het enige wat ik daarna nog moet doen is eens nadenken over de manier waarop ik het ga verpakken. Ik wil dat het direct duidelijk is waar het voor dient. Dat ze het opendoen en niet denken "leuk, zes rondjes, maar waar dienen ze voor". Dus ideetjes zijn welkom :)
PIC_0176.JPG
PIC_0176.JPG (67.23KiB)4415 keer bekeken
Laatst gewijzigd door poppemieke op zo 12 dec 2010 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Kralenbloempje1
Bead Professional
Berichten:1637
Lid geworden op:ma 08 feb 2010 15:03
Locatie:Ergens in de achterhoek

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Kralenbloempje1 » zo 12 dec 2010 19:44

Deze zijn ook weer mooi geworden!
Vind het gaaf dat je voor iedereen weer wat anders maakt (dat hoort ook, weet ik) maar je moet dan wel veel verschillende dingen maken.

1 tip, bij de hangers voor de kinderen heb je een kettelstift gebruikt, als je een nietstift gebruikt heb je geen rondje op het eind.
kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven

scubadoo
Bead Designer
Berichten:809
Lid geworden op:zo 17 jan 2010 07:39

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door scubadoo » zo 12 dec 2010 19:49

Leuk Poppemieke!

Krijg je de smaak al te pakken met de kraaltjes? Ik zie zo voor me dat er binnenkort ook sieraden van jou op dit forum gaan verschijnen! :wink:

Edit: Ideetje voor de presentatie. Knip uit een gekleurd kartonnetje de vorm van een wijnglas en doe om de steel een charm. Dan is het meteen duidelijk.

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » zo 12 dec 2010 20:27

Dat van die nietstiftjes had ik al door (weliswaar nadat ik de kettelstiftjes besteld had lol), maar eigenlijk vind ik het nog wel mooi met die oogjes zo?

Echt de smaak te pakken heb ik nog niet nee. Het is heel leuk om te doen maar het is nogal time consuming :)

Wel een goed idee voor de presentatie. Maar bedoel je dan dat ik 28 glazen moet uitknippen? LOL :D Ik had er ook over nagedacht om op een blad papier een soort van stamboom te tekenen (of te printen met de pc), en dan bij elk stukje iedereen z'n naam zetten en dan ook met een speldenkopje (of hoe heet dat bij jullie) telkens de bijbehorende charm te hangen. Zoiets. Maar 'k ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat dan praktisch ga aanpakken.

Maar bedankt voor de feedback. Het is leuk om jullie reacties te zien :)

scubadoo
Bead Designer
Berichten:809
Lid geworden op:zo 17 jan 2010 07:39

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door scubadoo » zo 12 dec 2010 21:44

Nee, 1 wijnglaasje per setje en daar een charm omheen doen en de rest in een mooi zakje of zo erbij. Dan zien ze meteen waarvoor het bedoeld is.

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » ma 20 dec 2010 23:32

Ok, nog eens een update :)
Ik ben volop bezig met de presentatie en ik maak vorderingen maar ik ben er nog niet.
Dit weekend waren we in de blokker en daar zag ik voor een paar euro een linnen schilderij (nog niet beschilderd he), gespannen op een houten kader, en dat leek me ideaal om ze te presenteren.
Dus ik heb één groter doek van 30 op 40 cm voor de set voor de grootouders en dan vier kleine doekjes van 12 op 16 cm voor de setjes van zes voor de koppels.
Eerst ging ik kopspelden (of hoe heet dat?) kopen om ze op die linnen doeken te pinnen, maar toen bedacht ik me dat ik nog een hoop kettelstiftjes had liggen die ik toch niet meer ga gebruiken.
Op zich lukt het ook wel om ze door het linnen doek te prikken en de charms eraan te hangen, alleen zoek ik nog een manier om ze wat vast te zetten achteraan, want anders trekken de charms de stiftjes er bijna terug uit door hun gewicht (het is de bedoeling dat het doek rechtstaat zodat de charms hangen, en niet gewoon plat op het doek liggen).
Ik kan natuurlijk gemakkelijk die stiftjes achteraan overplooien zodat er een hoek van negentig graden ontstaat en de stiftjes dus niet zomaar eruit kunnen vallen, maar dat is een heel gedoe om alles terug los te maken achteraf :D Het is de bedoeling om het cadeau met kerstmis te geven en dat ze het dan ook direct kunnen gebruiken natuurlijk, en niet moeten wachten tot kerstmis volgend jaar :wink: Iemand van jullie ideeën?

scubadoo
Bead Designer
Berichten:809
Lid geworden op:zo 17 jan 2010 07:39

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door scubadoo » di 21 dec 2010 07:30

Kun je ze er niet op naaien met een paar steekjes garen? Dan knip je ze zo los.

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 21 dec 2010 08:25

Dat is een heel goed idee maar daar ben ik echt niet handig genoeg voor :D Ik ga het zelfs niet proberen, naald en garen en ik, dat gaat niet samen :D

scubadoo
Bead Designer
Berichten:809
Lid geworden op:zo 17 jan 2010 07:39

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door scubadoo » di 21 dec 2010 08:39

Natuurlijk kun je dat wel! Neem een grote naald dan gaat het garen makkelijk door het oog. Steek het door de stof en terug en maak een knoopje of een strikje.

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Frutsel » di 21 dec 2010 08:42

Oorbelstoppertjes achterop je stiften.... Die halfdoorzichtige witte 'rubberen'....

Zijn niet duur.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 21 dec 2010 09:17

Goed idee! Enig idee waar ik dat zou kunnen vinden? (In België :D ) Misschien een Veritas of zo? Geen idee.

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Frutsel » di 21 dec 2010 13:17

Weet ik niet, poppemieke. Eén van je Belgisch kameraden zal je aan een adres moeten helpen.
Voor opsturen ben je denk ik al te laat.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Per Elle
Bead Fan
Berichten:383
Lid geworden op:ma 22 jun 2009 18:30
Locatie:Noordwijk
Contacteer:

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Per Elle » di 21 dec 2010 14:14

Misschien heel simpel gedacht, maar als je je kniptangetje meeneemt kun je ze ter plaatse doorknippen........

Succes ermee,
Ellen

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 21 dec 2010 15:50

Ja, daar had ik ook over gedacht maar het zijn er 28 dus eigenlijk ben je nog best even bezig dan. Als ik ergens van die oorstoppertjes (lol) te pakken zou kunnen krijgen dan lijkt dat me wel de beste oplossing. Iemand die daar de officiële benaming voor kent? :D

Gesloten