Dankzij aanmoedigende woorden van anderen, zal ik hierbij dan mijn laatste werkje tonen. Het is een beetje van mezelf en een beetje van …… De ketting in African Helix heb ik via de You Tube video van Auntie’s Beads. Je kan de ketting zo dragen, maar ik vond het ook leuk om een hanger te maken. Dit werden er dus 2. De Renaissance Pendant komt uit het boek van Deborah Roberti. Ik heb alleen grotere kralen gebruikt. Dit was wel een gepuzzel, want het bleek dat de verhoudingen zoals in het boek met 6, precies een sluitende cirkel maken. Ik heb veverschillende grootte kralen/crystals en parels geprobeerd om het voor elkaar te krijgen. Uiteindelijk heb ik 2 kleine parels met een kleine kraal in het midden gebruikt en dit werkte. Later heb ik nog 2 volgens de aangegeven grootte gemaakt en die zijn zo klein, dat ik die als oorbellen heb.
De tweede hanger komt uit het boek van Diane Fitzgerald “Beading with Brick Stich”. Dit was de eerste keer dat ik de brick stich heb geoefend. Doe dat nooit met nylondraad!! Ik ben gek geworden van de knoopjes die ontstonden in het draad. En ik heb ontdekt hoe belangrijk het is voor dit soort werk om mooie regelmatige kralen te gebruiken. En eigenlijk Delicas. Maar ik ben er verder wel tevreden over.
groetjes Ellen