Simpele kralenkast maken!

Tips en vragen over hoe je je kralen en/of sieraden efficient en mooi kan opbergen. Laat ook een foto zien van de plek waar je altijd knutselt!
Gesloten
Gebruikersavatar
Siekra
Bead Discoverer
Berichten:21
Lid geworden op:di 30 nov 2010 17:52
Locatie:Wervershoof
Contacteer:
Simpele kralenkast maken!

Bericht door Siekra » vr 03 dec 2010 22:24

Het is misschien een beetje voor de hand liggend, maar ok.

Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Het is een Bestá kast van de Ik Kan Echt Alles winkel............... Ik heb er door een DHZ zaak planken op maat bij laten maken (goedkoper dan origineel).
De bakken die ik er los in heb staan, zijn RUP (really usefull product) hobby trays (3x5 vaks). Deze zijn te kopen bij http://www.boxenvankees.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (sorry als ik dit niet mag melden???). Anders zouden andere bakken natuurlijk ook kunnen (zoals letterbakken of hobby boxjes die je bij de Xenos of Blokker kan kopen.

Op deze manier kun je vrij simpel je eigen kralen kast maken. Als handige tip voor de kralen liefhebsters. Ik heb zelf namelijk een half jaar zitten denken hoe ik zo simpel mogelijk een kralenkast kon maken zonder dat het enorm in de kosten zou lopen (Echte letterbak kasten zijn prijzig en vaak omslachtig, en de PAX systemen van de Ik Kan Echt Alles winkel zijn vaak hoog ( niet in half te krijgen) en de halve lades zijn (volgens mij) niet meer te krijgen).

Prijs indicatie:
Kast (NIEUW): 75 euro, 2e hands: tussen de 15 en 50 euro
Planken: maximaal 60 euro voor 20 extra plankjes, in houtkleur/mdf zijn ze iets goedkoper
RUP bakken: 3,41 p.st. (passen er 2 op 1 plank, ik heb 24 planken... pfffff, 175 euro ruim)

Ok, niet zo goedkoop dus, maar zeker niet duurder dan een letterbak kast van een drukkerij. Hoop dat jullie iets aan deze info hebben, voor als je wel veel kralen hebt, maar nog geen opberg plek en graag een kralenkast wilt.

(NB: Biedt plek voor 52x15 kralen/soorten (780))

Kralenbloempje1
Bead Professional
Berichten:1637
Lid geworden op:ma 08 feb 2010 15:03
Locatie:Ergens in de achterhoek

Re: Simpele kralenkast maken!

Bericht door Kralenbloempje1 » za 04 dec 2010 09:43

Dit is toch hartstikke gaaf! Ik vind het een mooie en overzichtelijke kast.
kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Simpele kralenkast maken!

Bericht door Frutsel » za 04 dec 2010 09:48

Siekra,
Het is een heel mooie kast, die bakken heb ik ook van toen M*kro ze nog verkocht. En op de beurs in Rijswijk stond er een kraam van. Het was daar erg druk, veel mensen vinden de bakken/dozen blijkbaar really useful.
Ik heb me kunnen beheersen hoewel ik expres teruggelopen ben om er nog een keer te kijken.
Er zijn veel standhouders die de bakken gebruiken en persoonlijk vind ik het fijn dat de vakjes een toelopende bodem hebben en afgeronde hoeken, zodat je makkelijk je spulletjes kan pakken.

Je kast ziet er erg georganiserd uit, en over duur, dat klopt, maar ik zie dit liever dan een letterkast.

Heb je al eens geprobeerd om de bakken een kwartslag te draaien zodat je geen lege ruimtes ziet? Eén per plank, alletwee zal niet lukken...
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Simpele kralenkast maken!

Bericht door Frutsel » za 04 dec 2010 09:56

Er zijn twee dingen: Ik heb op je link gekeken..... Deze mensen waren dus in Rijswijk..... :roll: en ik heb gisteren geld gescoord voor mijn verjaardag...... :roll: :roll:

1+1=2, toch?
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Krista
Bead Designer
Berichten:779
Lid geworden op:ma 27 sep 2010 14:34
Contacteer:

Re: Simpele kralenkast maken!

Bericht door Krista » za 04 dec 2010 10:05

Wat een geweldige tips weer vandaag ladies!
glass is hot

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Simpele kralenkast maken!

Bericht door Frutsel » za 04 dec 2010 14:19

Ik kom niet achter de verzendkosten van Kees, en ook niet of het opgehaald kan worden. Het telefoonnummer is R'dam.....

Sorry... gevonden.... Murphy aan het werk...
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: Simpele kralenkast maken!

Bericht door estherwijma » vr 14 jan 2011 17:46

Ooo...dat zou net iets voor mij zijn...heb alleen niet genoeg plaats..haha!
Groetjes Esther

Gebruikersavatar
Eostre
Bead Producer
Berichten:1244
Lid geworden op:do 16 dec 2010 12:07

Re: Simpele kralenkast maken!

Bericht door Eostre » za 15 jan 2011 12:57

Goh, wat ziet dat er goed georganiseerd uit. Zou echt wat voor mij zijn. Het is een rommeltje hier hihihihi. Bij mij zit het in laarzendozen en dan weer in allemaal kleine lege kruidenboter bakjes, pillendoosjes, zakjes enz. Chaos dus.

Gebruikersavatar
Sunflowerjewels
Bead Believer
Berichten:246
Lid geworden op:za 02 jan 2010 09:41
Contacteer:

Re: Simpele kralenkast maken!

Bericht door Sunflowerjewels » zo 06 feb 2011 09:57

Dat ziet er toch netjes uit?? Zo heeft ieder z'n eigen oplossing voor de kralenverslaving... :D
Groetjes,
Ingrid

Gesloten