Zeepketting maken!

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
beadsfield
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:wo 03 nov 2010 09:36
Zeepketting maken!

Bericht door beadsfield » wo 03 nov 2010 10:19

Hoi allemaal,

Waar kan ik zeepjes bestellen in diverse leuke vormen en kleuren + wat decoratiespulletjes en dit achteraf per acceptgiro betalen?! :roll: Het is allemaal vrij nieuw voor me, dus vindt eerst zien-dan betalen even heel belangerijk!

'k Hoop dat iemand me kan helpen! :?:

Bedankt! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door beadsfield op ma 06 dec 2010 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Don't dream your life - Live your dream!

Kralenbloempje1
Bead Professional
Berichten:1637
Lid geworden op:ma 08 feb 2010 15:03
Locatie:Ergens in de achterhoek

Re: Zeepketting maken!

Bericht door Kralenbloempje1 » wo 03 nov 2010 18:06

Ik heb laatst een bestelling bij zeepjesenzo.nl gedaan (sanegdokter hier op dit forum). Een leuke site met verschillende dingen en goede service!
Ik weet alleen niet of je daar achteraf kunt betalen, zou je haar even moete vragen.
kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Zeepketting maken!

Bericht door sanegdokter » do 04 nov 2010 06:47

Nee helaas dit kan niet meer. Er werdt teveel misbruik van mijn goedheid gemaakt doordat er een aantal klanten met grote bestellingen nooit hebben betaald. Jammer dat het zo moet hoor en dat deze mensen het voor de andere trouwe klanten hebben verpest. :|

Maar waarom achteraf met een acceptgiro betalen? Je kan toch ook het bedrag per bank betalen met een eigen acceptgiro of overboeken middels internetbankieren? :wink: De zeepjes worden overigens vers gemaakt en dat kost een paar dagen dus dan heb je een paar dagen speling. :wink:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
Ingedinge
Bead Interested
Berichten:141
Lid geworden op:vr 17 aug 2007 14:20
Locatie:haarlem
Contacteer:

Re: Zeepketting maken!

Bericht door Ingedinge » do 04 nov 2010 07:25

Waar woon je? Misschien dat er een verkoopter bij jou in de buurt woont? Dan kun je het zien en kopen...Ik maak zelf ook zeepjes etc en geef er workshops in. Ik zit in Haarlem. (Ik laat iedereen die online bij mij besteld ook eerst betalen en dan verzend ik pas! Of het moeten klanten zijn die al heeeeel vaak besteld hebben)

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Zeepketting maken!

Bericht door Kikkertje » do 04 nov 2010 10:00

@ sanegdokter
Dat is het grote nadeel van achteraf betalen. Het risico ligt bij de verkoper. Je hebt groot gelijk dat je het niet meer doet.

@ beadsfield
Als je de spullen in het echt wilt zien, waarom ga je dan niet naar een echte winkel? Er zijn genoeg kralenwinkels waar je de kralen in het echt kan zien, of beurzen waar (web)winkels hun producten laten zien. Misschien een idee?

Wat ik zelf vaak zie gebeuren is dat nieuwe klanten eerst een kleine bestelling doen, en dat ze dan vaak binnen een week een grotere bestelling plaatsen. Ik denk dat ze daarmee willen uitproberen hoe de kwaliteit van de producten is en de betrouwbaarheid van het bedrijf en dat is wat mij betreft een prima manier.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Zeepketting maken!

Bericht door sam » do 04 nov 2010 11:23

Als je op internet koopt, geldt altijd de wet van kopen op afstand.
Na levering heb je een bedenktijd (of zichttermijn). Als wat je gekocht hebt, niet naar je zin blijkt te zijn, mag je dit dan ook altijd ruilen of terug sturen.

Dat maakt het risico weer wat minder groot. Of bedoelde je met eerst zien, dan betalen, dat je bang bent het pakje niet te krijgen?

beadsfield
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:wo 03 nov 2010 09:36

Re: Zeepketting maken!

Bericht door beadsfield » do 04 nov 2010 14:57

Kikkertje schreef:@beadsfield
Als je de spullen in het echt wilt zien, waarom ga je dan niet naar een echte winkel? Er zijn genoeg kralenwinkels waar je de kralen in het echt kan zien, of beurzen waar (web)winkels hun producten laten zien. Misschien een idee?

Wat ik zelf vaak zie gebeuren is dat nieuwe klanten eerst een kleine bestelling doen, en dat ze dan vaak binnen een week een grotere bestelling plaatsen. Ik denk dat ze daarmee willen uitproberen hoe de kwaliteit van de producten is en de betrouwbaarheid van het bedrijf en dat is wat mij betreft een prima manier.

Beurzen en winkels blijf ik zeker te weten bezoeken ja, en ben er natuurlijk al achter dat dat prima werkt allemaal. Maar de webshops zijn er toch ook niet voor niets? Daarom vroeg ik me dat af! En daaronder geef je in principe zelf antwoord; kwaliteit van producten - kwaliteit/prijs verhoudingen - service - betrouwbaarheid is heel belangrijk, en daarnaast vindt ik het gewoon prettiger om te betalen als je het ook in huis hebt. Voor hetzelfde geld zit je er 2 weken op te wachten en dan is mijn vertrouwen een beetje weg. En aangezien het voor mij de eerste keer zou zijn dat ik via een internetshop ga bestellen, vraag ik dus het een en ander.
Don't dream your life - Live your dream!

Kralenbloempje1
Bead Professional
Berichten:1637
Lid geworden op:ma 08 feb 2010 15:03
Locatie:Ergens in de achterhoek

Re: Zeepketting maken!

Bericht door Kralenbloempje1 » do 04 nov 2010 17:43

Heb je helemaal goed dat je eerst even rond vraagt!
Wat kikkertje ook schreef, ik bestel bij een 'nieuwe' webshop ook nooit veel, als het mij goed bevalt dan pas bestel ik een grotere bestelling.
kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Zeepketting maken!

Bericht door Kikkertje » do 04 nov 2010 17:55

Dat snap ik wel dat je hier eerst informeert, heel goed zelfs, maar ik denk dat het risico voor de verkoper groter is dan voor de koper. Voor de verkoper geldt dat het om veel bestellingen gaat, voor de koper is het er een. Een webwinkel die niet levert, of slechte kwaliteit en service biedt, zal niet lang bestaan. Er komen vanzelf klachten over en die gaan van mond tot mond. Daarentegen is het voor de verkoper die van te voren levert, maar afwachten of de klant betaalt. Zoals sanegdokter aangeeft, gebeurde het een aantal keren dat klanten niet over de brug kwamen.

Ik ben zelf een aantal jaren bezig met sieraden maken en heb vanaf het begin bij webwinkels gekocht, best veel verschillende eigenlijk. Eigenlijk heb ik nooit slechte ervaringen gehad. Iedere webwinkel stuurde de bestelling binnen een week op en over het algemeen waren de producten wat ik ervan verwachtte. Het is een keer gebeurd dat ik een zakje verkeerde kralen kreeg, maar dat probleem werd netjes opgelost. Het is een keer gebeurd dat ik een zakje te weinig kreeg en ik heb een keer slotjes gehad die niet goed waren. Ook die keren is het probleem netjes en snel opgelost.

Heb je een bepaalde webwinkel op het oog, dan kun je misschien hier op forum navragen wat de ervaringen ermee zijn.
Groetjes, Marjan

meikje
Bead Believer
Berichten:265
Lid geworden op:di 05 okt 2010 12:59
Locatie:emmen
Contacteer:

Re: Zeepketting maken!

Bericht door meikje » vr 19 nov 2010 13:03

Als het je puur om de zeepjes gaat raad ik je het abcwinkeltje aan
http://www.abcwinkeltje.nl Heeft leuke mooie zeepjes voor een goede prijs
Heb hier nu een paar keer besteld en bevalt mij zeer goed
Ik als beginnende zeepjeskettingmaker vind het ook erg prettig dat de keuze er is om gaatjes in de zeep te laten maken, dit voorkomt dat je straks dure zeep besteld en ze thuis kapot maakt als je er een gaatje in wilt maken.
Het is idd vooruit betalen ook bij dit winkeltje maar goed tot nu toe altijd meteen reactie en een snelle levering

Gesloten