Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)
Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » ma 15 nov 2010 19:02

En waar staat dan die voorbeeldcharm? Of is dat wat ik zou moeten zien als ik de link volg?

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Lavilia » ma 15 nov 2010 19:05

Oh dat is jammer, ik heb niet een nieuwe charm gemaakt, maar even gepast op het draad wat ik heb en dat past niet. De link is een linkje met facetkraaltjes in veel verschillende kleurtjes en maten bij creadream. Maar als ze het bij de webwinkel gepast hebben en het past zou ik dat gewoon doen, wel zo makkelijk. Ik ben wel benieuwd naar je resultaten als ze klaar zijn
groetjes ikke
Afbeelding

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » ma 15 nov 2010 19:13

Ja maar het probleem is dat ik de bloemetjes, de letterkralen en de wine charms bij de ene winkel wou kopen, en de glasparels en ijsparels en de bedeltjes bij een andere :D Dus misschien hebben ze het wel getest met parels van 8mm (al is dat voor mij toch nog niet echt duidelijk in hun email), maar dat wil nog niet zeggen dat het zal lukken met die andere parels. Maar goed, ik zal dan maar opnieuw naar pareltjes kijken zeker. Heb je misschien een trefwoord of zo zodat ik kan zien wat je bedoelde?

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Lavilia » ma 15 nov 2010 19:38

Ja de facet van 8 mm vraag ik me ook af of die op de winecharm passen. De kleinere past wel. Heeft Sandra helemaal niks winecharm achtigs? Misschien dat zij even zou kunnen passen met de parels.
groetjes ikke
Afbeelding

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » ma 15 nov 2010 19:42

Wat kan ik dan nu best doen? Andere parels zoeken met een groter gaatje dan?

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Lavilia » ma 15 nov 2010 19:44

Ja je hebt 3 opties denk ik, 1 andere kralen zoeken, 2 vertrouwen op de meneer van Sayila (ik herkende de fotostijl :wink: ) of 3 Sandra even mailen over de grootte van de gaten van haar parels
groetjes ikke
Afbeelding

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » ma 15 nov 2010 20:12

Dan ga ik eerst voor de derde optie en Sandra even een mailtje sturen :) Bedankt voor alle hulp! You'll hear from me soon :wink:

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Sandra » di 16 nov 2010 18:06

Lavilia schreef:Ik ben bang dat parels van 8 mm niet gaan passen (heb toevallig hier liggen en even geprobeerd). http://www.creadream.nl/producten.php?p ... rtindex=1& Ik denk dat deze wel erg geschikt zijn, ook in heel veel verschillende kleuren verkrijgbaar.
Dat wrappen hoeft niet hoor, maar dat zit er bij mij zo ingebakken omdat ik t altijd doe, dat ik het bij deze voorbeeldcharm ook gedaan heb. Je kunt ook gewoon een normaal oogje maken.
Handig deze topic, een klant mailde net de vraag of de 8 mm parels zal passen! Was al bang van niet...ik kan niet goed zien welke artikel je als alternatief aanraadt, weet je zelf nog welke artikel dat was?

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 16 nov 2010 18:08

Dat was ik :D Die klant :wink: Ze hadden mij hier aangeraden om het bij jou eens na te vragen :)

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » di 16 nov 2010 19:02

@Lavilia: Kun je aub nog eens kijken voor de parels die jij had aangeraden? De link werkt voor mij ook niet. Zoals gezegd zie ik alle artikelen, niet iets specifiek :(

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Sandra » di 16 nov 2010 20:33

poppemieke schreef:Dat was ik :D Die klant :wink: Ze hadden mij hier aangeraden om het bij jou eens na te vragen :)
:lol: had ik helemaal niet door! ik heb het dus nog niet geprobeerd (heb niet zo 'n wine charm, kan eventueel even met spiraal armband vergelijken, kijken hoe makkelijk het daar gaat) maar ik schat wel in dat het niet vlekkeloos zal gaan, ging toen dus hier kijken en leek alsof Lavilia mijn twijfel bevestigde. ;)

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » wo 17 nov 2010 02:39

Wil je het eens proberen, die glasparels (artikelnr. KR-14182-109) met memory wire (dat is toch hetzelfde als spiraaldraad he?) Dan kan ik misschien dat nog overwegen ipv zo'n charm? Hm, tenzij die bloemetjes die ik wou er ook niet op gaan passen (is van Sayila, sorry Sandra :D).
Of misschien deze kralen (artikelnr. KR-2410-6c)? Die vind ik ook wel mooi en ik denk dat er daar ook wel genoeg kleuren van zijn. Desnoods zoek ik er iets anders bij dan de bloemetjes.
Heb je eigenlijk liever dat ik hier post of dat ik je mail? :)

Gebruikersavatar
Lavilia
Bead Chatter
Berichten:3558
Lid geworden op:do 19 mei 2005 21:55
Locatie:Leiden
Contacteer:

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Lavilia » wo 17 nov 2010 07:26

Het waren facetkralen, maar die van 8 mm gaan denk ik ook niet passen. Wat ik waarschijnlijk zelf zou doen is de bloemetjes kettelen zoals in mijn voorbeeldcharm en dan iets kleinere pareltjes (6 mm bijvoorbeeld) aan de winecharm rijgen. Mijn voorbeeld bloemetje is trouwens 10 mm onder en 18 mm boven en de facetkraaltjes zijn 6 mm.
groetjes ikke
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door Sandra » wo 17 nov 2010 08:22

poppemieke schreef:Wil je het eens proberen, die glasparels (artikelnr. KR-14182-109) met memory wire (dat is toch hetzelfde als spiraaldraad he?) Dan kan ik misschien dat nog overwegen ipv zo'n charm? Hm, tenzij die bloemetjes die ik wou er ook niet op gaan passen (is van Sayila, sorry Sandra :D).
Of misschien deze kralen (artikelnr. KR-2410-6c)? Die vind ik ook wel mooi en ik denk dat er daar ook wel genoeg kleuren van zijn. Desnoods zoek ik er iets anders bij dan de bloemetjes.
Heb je eigenlijk liever dat ik hier post of dat ik je mail? :)
Memory wire voor armbanden is eigenlijk veel groter dan voor zo 'n wine charm. Ik wil het wel proberen maar herinner nu weer dat ik 10 mm parels sowieso 'n keer daarop heb geregen, dat kan dus wel bij memory wire, maar ik weet vrijwel zeker dat het bij wine charm niet zal kunnen.

Wat je anders kan doen is 'n cirkeltje uitknippen in bv 8 mm groot, gewoon op gewone papier. Maak een streepje in het midden wat het gat moet voorstellen. Leg de wine charm eroverheen, dan zie je in hoeverre het zal passen. Het kan zijn dat de wine charm nog iets af mag wijken van de streep; het is vast licht buigbaar en kan dan dus misschien meebuigen. Vraag is alleen wel of het dan minder mooi wordt.

poppemieke
Bead Believer
Berichten:281
Lid geworden op:vr 05 nov 2004 12:44
Locatie:Mechelen (België)

Re: Inspiratie en hulp gezocht voor wine charms

Bericht door poppemieke » wo 17 nov 2010 08:32

Ik heb geen wine charms liggen dus ik kan het jammer genoeg niet zelf uitproberen.
Goed, even samenvatten. Het bloemetje kan ik dus toch best kettelen dan, al is het maar kwestie van de proportie kleine wine charm versus nogal groot bloemetje een beetje in balans te brengen.
Dan is het dus enkel nog de vraag welke pareltjes ik in godsnaam ga gebruiken die passen op de wine charm.
Want aan de ene kant is dus 10 mm een parel die past, maar aan de andere kant is dat dan waarschijnlijk veel te groot om nog mooi te zijn?
Ik geraak stilaan echt volledig in de war :D
Als jullie in mijn plaats waren, wat zouden jullie dan doen?
Ik vind die parels die ik had uitgekozen (ijs- en glasparels van Creadream) zo mooi! Ik zou het echt jammer vinden als ik die niet kan gebruiken :( En ze passen ook heel goed qua kleurtjes bij de bloemetjes.

Gesloten