kralen maken in de magnetron

Hier kun je vragen stellen over de verschillende soorten kralen en ook over het maken van kralen.
Gesloten
liessie
Bead Believer
Berichten:247
Lid geworden op:di 02 nov 2010 23:16
kralen maken in de magnetron

Bericht door liessie » do 11 nov 2010 23:38

Heb vandaag een workshop kralen maken in de magnetron gedaan.
Zal morgen proberen om een foto te uploaden

jewel76
Bead Lover
Berichten:476
Lid geworden op:di 18 aug 2009 11:45
Locatie:vianen

Re: kralen maken in de magnetron

Bericht door jewel76 » vr 12 nov 2010 09:03

Hoi,

Heb je dit in een hotpot gedaan?

Ben benieuwd naar de techniek.

Gr. Jewel

liessie
Bead Believer
Berichten:247
Lid geworden op:di 02 nov 2010 23:16

Re: kralen maken in de magnetron

Bericht door liessie » vr 12 nov 2010 10:29

Ja, was in een hotpot, maar hoe lang en op hoeveel watt ben ik eigenlijk vergeten op te letten, omdat de man die die workshop gaf ze voor ons in de magnetron deed.
Weet wel, dat hij de lamp in de magnetron afplakte, zodat hij het beter kon zien als de pot begon te gloeien en 2,5 uur later kon ik mijn werkstukje op komen halen.

Dit is de winkel die die workshop gaf: Kreazin

Was wel jammer, dat een starterspakket al iets van 80 euro kostte :(
op de kreadoe 60 euro

http://www.kreazin.nl/c-742480/materialen-hotpot/" onclick="window.open(this.href);return false;

Je knipte het glas eerst zeg maar op maat volgens je eigen design en moest je ze op elkaar plakken om te voorkomen dat het ging verschuiven en toen ging het de magnetron in, even heel simpel gezegd :D

jewel76
Bead Lover
Berichten:476
Lid geworden op:di 18 aug 2009 11:45
Locatie:vianen

Re: kralen maken in de magnetron

Bericht door jewel76 » vr 12 nov 2010 11:49

Hoi,

Bedankt voor je uitleg, heb je er ook een gat in of heb je alleen een hanger gemaakt.

Misschien een tip als je het echt leuk vindt om te doen, koop een hotpot en vraag op mp of iemand nog glas over heeft van tiffany of glas in lood.

Ik heb een kennis die doet in glas in lood en hierdoor krijg ik altijd restjes van hem, dit is goed te gebruiken in de hotpot omdat je toch niet van die grote stukken gebruikt.
Een mesje koop je bij de bouwmarkt, je hoeft dan alleen nog de lijm en deze is niet zo duur.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

gr. Jewel

liessie
Bead Believer
Berichten:247
Lid geworden op:di 02 nov 2010 23:16

Re: kralen maken in de magnetron

Bericht door liessie » vr 12 nov 2010 15:44

Dank je wel voor je tips. :D
Zou idd een idee zijn, want 60 of 80 euro vind ik wel veel ineens.
Misschien dat ze die glasknippers idd ook gewoon bij de gamma hebben en een veiligheidsbril heb ik nog van mijn studie :roll:

Ik heb er trouwens geen gat in gemaakt, kan misschien wel, maar daar was de workshop ook te kort voor.
Ik kreeg er wel een hangertje (of het dat) bij, die ik er met 2-componentenlijm aan kon plakken.

jewel76
Bead Lover
Berichten:476
Lid geworden op:di 18 aug 2009 11:45
Locatie:vianen

Re: kralen maken in de magnetron

Bericht door jewel76 » vr 12 nov 2010 17:24

Hoi hoi,

Ik weet niet waar je woont, maar anders mag je wel wat glas bij mij komen halen.

Ik heb nog zoveel restglas liggen wat ik toch allemaal niet kan opmaken.

Tevens heb ik een hotpot, dus als je in de buurt woont kan je ook gewoon een gezellig avondje langs komen :D .

Ben benieuwd naar je reactie.

Gr. Jewel

Gesloten