micro-macramé armband 09/11

Alle overige creaties die niets met kralen te maken hebben maar die je wel graag wil laten zien kan je hier posten.
Forumregels
1) Show hier alleen zelfgemaakte creaties die niets met kralen te maken hebben. Heb je ook een zelfgemaakte kralencreatie? Ga dan naar subforum Show je eigen kralencreaties.
2) Upload je foto's NIET via Kralen.com maar via een eigen website of gratis site zoals http://www.mijnalbum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.imageshack.com" onclick="window.open(this.href);return false;
3) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
4) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gesloten
nini
Bead Discoverer
Berichten:26
Lid geworden op:do 21 okt 2010 17:29
Locatie:Tienen
micro-macramé armband 09/11

Bericht door nini » di 09 nov 2010 12:04

Mijn eerste armband in micro-macramé.

Heb C-lon micorcord gebruikt, in de toekomst ga ik toch kiezen voor een dikkere draad, want dit was me net iets te dun.

Voor een eerste armband mag ik tevreden zijn denk ik, nog veel oefenen...

http://yfrog.com/b7img3892gj" onclick="window.open(this.href);return false;

http://yfrog.com/nfimg3875dj" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door nini op di 09 nov 2010 12:27, 6 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: micro-macramé armband

Bericht door Sandra » di 09 nov 2010 12:05

Je kan je creatie het beste showen onder viewforum.php?f=14" onclick="window.open(this.href);return false; , vanaf daar kun je het ook uploaden. Ik denk dat dat makkelijker is want nu zien we niets...

nini
Bead Discoverer
Berichten:26
Lid geworden op:do 21 okt 2010 17:29
Locatie:Tienen

Re: micro-macramé armband

Bericht door nini » di 09 nov 2010 12:10

Ik had het via die manier geupload, maar blijkbaar doe ik toch iets verkeerd.

Kan iemand me helpen?

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: micro-macramé armband

Bericht door Sandra » di 09 nov 2010 12:12

Oh ik zie op http://www.kralen.com/Tips/Voorbeelden/ ... zicht/309/" onclick="window.open(this.href);return false; inderdaad 1 foto, maar wel echt superklein. Op wat voor manier is de foto gemaakt? Je moet iig proberen de grotere foto te uploaden.

Gebruikersavatar
ladylisa1991
Bead Dreamer
Berichten:640
Lid geworden op:do 04 mar 2010 20:59

Re: micro-macramé armband 09/11

Bericht door ladylisa1991 » di 09 nov 2010 14:04

Heey leuk!

Mooi gedaan.. ik ben ook nog steeds bezig met mijn eerste echte armband met micro macramé hahaha dat duurt nog steeds zo'n eeuwigheid (A) hahaha

Groetjes!
"Live your dreams, like no other"

Gebruikersavatar
rorsach
Bead Dreamer
Berichten:538
Lid geworden op:za 25 sep 2010 21:42

Re: micro-macramé armband 09/11

Bericht door rorsach » di 09 nov 2010 17:04

Ziet er mooi uit, leuk gedaan :D . Het is denk ik best een klus de eerst (paar) keer. Tip: via http://www.imgur.com" onclick="window.open(this.href);return false; kun je heel makkelijk foto's plaatsen in je bericht.

Gebruikersavatar
Mayella
Bead Fan
Berichten:388
Lid geworden op:ma 02 aug 2010 12:05
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Re: micro-macramé armband 09/11

Bericht door Mayella » wo 10 nov 2010 08:32

Die is heel goed gelukt hoor! Alleen...Ik vraag me af of het wel C-Lon koord is en niet het dikkere C-Lon draad? Het ziet er namelijk veel dunner uit dan 0,5 mm dik. En dan snap ik hardstikke dat je met dikker koord wil gaan werken!

nini
Bead Discoverer
Berichten:26
Lid geworden op:do 21 okt 2010 17:29
Locatie:Tienen

Re: micro-macramé armband 09/11

Bericht door nini » wo 10 nov 2010 16:35

Is C lon microcord van 0,25 mm, de knopen bleven niet goed zitten en oh zo dun, een hel eigenlijk :?

Heb nu C lon cord van 0,5 mm besteld en ben van plan jouw armband proberen na te bootsen, zoals je hem beschreven hebt op deze site, want vind hem echt heel erg mooi (micro macramé armband '1877').

Welke rocailles heb je precies gebruikt, is het grijs of doorschijnend?

Groetjes

Nini

Gebruikersavatar
Mayella
Bead Fan
Berichten:388
Lid geworden op:ma 02 aug 2010 12:05
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Re: micro-macramé armband 09/11

Bericht door Mayella » do 11 nov 2010 10:56

nini schreef:Is C lon microcord van 0,25 mm, de knopen bleven niet goed zitten en oh zo dun, een hel eigenlijk :?

Heb nu C lon cord van 0,5 mm besteld en ben van plan jouw armband proberen na te bootsen, zoals je hem beschreven hebt op deze site, want vind hem echt heel erg mooi (micro macramé armband '1877').

Welke rocailles heb je precies gebruikt, is het grijs of doorschijnend?

Groetjes
Ik was van plan die 0,25 eens te proberen, maar als ik de foto zo zie en jouw opmerkingen, dan geloof ik dat ik er toch even vanaf zie :mrgreen:

De rocailles heb ik even opgezocht. Het zijn rocailles van Rayher en het vervelende is dat het prijsstickertje precies over de info zat geplakt en toen ik het los probeerde te peuteren trok ik de informatie mee zeg maar. Maar ik heb even op de Rayher site gekeken en het zijn de doosjes rocailles 'Premium-Rocailles, 2,2 mm ø mit Silbereinzug', en dan nummer 561 ('silbergrau'). Maar zo nauw komt het toch niet?

Gebruikersavatar
estherwijma
Bead Monster
Berichten:5644
Lid geworden op:vr 12 sep 2008 12:52
Locatie:Wijk bij Duurstede

Re: micro-macramé armband 09/11

Bericht door estherwijma » do 11 nov 2010 19:56

Hij is leuk geworden! ik ben momenteel ook bezig met mijn eerste micro-macrameetje :)
Groetjes Esther

nini
Bead Discoverer
Berichten:26
Lid geworden op:do 21 okt 2010 17:29
Locatie:Tienen

Re: micro-macramé armband 09/11

Bericht door nini » za 13 nov 2010 21:22

Aan Mayella.

Heb het C-lon koord van 5mm in de bus gekregen en werkt echt véééééééééééééél gemakkelijker dan dat van 0,25 mm (gebruik ik nooit meer).

Ben aan de armband begonnen, heb dan toch maar geopteerd voor paarse rocailles en ga paarse facetparels gebruiken ipv knopen. Dat is oh zo moeilijk te vinden, mooie knopen.

Nini

Gebruikersavatar
Mayella
Bead Fan
Berichten:388
Lid geworden op:ma 02 aug 2010 12:05
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Re: micro-macramé armband 09/11

Bericht door Mayella » ma 15 nov 2010 07:50

nini schreef:Aan Mayella.

Heb het C-lon koord van 5mm in de bus gekregen en werkt echt véééééééééééééél gemakkelijker dan dat van 0,25 mm (gebruik ik nooit meer).

Ben aan de armband begonnen, heb dan toch maar geopteerd voor paarse rocailles en ga paarse facetparels gebruiken ipv knopen. Dat is oh zo moeilijk te vinden, mooie knopen.

Nini
Ik heb dus meer moeite met het vinden van mooie kralen waar het koord 2x doorheen past. Hier in de stad zit een fourniturenzaak met 3 hele wanden (tot aan het plafond) vol met knopen. En op de markt staan ook nog 2 fourniturenkramen. Dus ik zat zelf al snel daar te kijken, in plaats van kralenwinkels. Voor mij zijn dus jusit de knopen veel gemakkelijker dan de kralen. Vandaar dat ik dus op knopen ben overgestapt.

Gesloten