Poll nieuwe logo CreaDream
Re: Poll nieuwe logo CreaDream
Ik heb gestemd op #28 en #80
Deze vind ik 'fris' en vrolijk, een beetje speels en toch een bepaalde klasse uitstralen. Een klasse die ook wel past bij zo'n grote online kralenwinkel.
Het logo met de rand vind ik minder, door de rand... die vind ik te nadrukkelijk aanwezig... niet subtiel en daardoor ook minder in klasse.
De andere logo's vind ik voornamelijk minder door het kleurgebruik. Begrijp me niet verkeerd als ik zeg dat ik dit goedkope kleurencombinaties vind.
Maar om een voorbeeld te noemen, Zeeman Textielsuper heeft de kleurcombinatie blauw met geel en alleen die combinatie al straalt 'goedkoop' uit en zeker gezien de branche van dit bedrijf.Zal ongetwijfeld ook wel de bedoeling zijn en het past ook bij dt bedrijf.
Maar een dergelijke kleurencombi vind ik persoonlijk niet bij jouw shop passen. Hoewel iemand anders misschien er juist de voorkeur aan geeft, vind ik het je shop naar beneden halen.
Natuurlijk zijn meningen hierin persoonlijk en kan een ander er heel anders over denken
Deze vind ik 'fris' en vrolijk, een beetje speels en toch een bepaalde klasse uitstralen. Een klasse die ook wel past bij zo'n grote online kralenwinkel.
Het logo met de rand vind ik minder, door de rand... die vind ik te nadrukkelijk aanwezig... niet subtiel en daardoor ook minder in klasse.
De andere logo's vind ik voornamelijk minder door het kleurgebruik. Begrijp me niet verkeerd als ik zeg dat ik dit goedkope kleurencombinaties vind.
Maar om een voorbeeld te noemen, Zeeman Textielsuper heeft de kleurcombinatie blauw met geel en alleen die combinatie al straalt 'goedkoop' uit en zeker gezien de branche van dit bedrijf.Zal ongetwijfeld ook wel de bedoeling zijn en het past ook bij dt bedrijf.
Maar een dergelijke kleurencombi vind ik persoonlijk niet bij jouw shop passen. Hoewel iemand anders misschien er juist de voorkeur aan geeft, vind ik het je shop naar beneden halen.
Natuurlijk zijn meningen hierin persoonlijk en kan een ander er heel anders over denken
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!
- Frutsel
- Bead Producer
- Contacteer:
Ik heb gestemd voor #12.
Vond de voorlopige #1 wel mooi maar die rand hoeft wat mij betreft niet zo. Soms is minder méér. En op mijn beeldscherm heeft #12 donkergeel, paars en caramel als kleur, ik link dat niet naar geel/blauw.
Vind de kralen geregen op het logo #12 wel speels.
Vond de voorlopige #1 wel mooi maar die rand hoeft wat mij betreft niet zo. Soms is minder méér. En op mijn beeldscherm heeft #12 donkergeel, paars en caramel als kleur, ik link dat niet naar geel/blauw.
Vind de kralen geregen op het logo #12 wel speels.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.
- kralenroosje
- Bead Designer
- Contacteer:
leuke poll ik heb gestemd!!!
Grappig dat iedereen hier anders tegenaan kijkt. Als ik 'geel' en 'blauw' lees denk ik aan Ikea, creatief en vooruitstrevend, wat ook wel past bij Sandra! Ook NS is 'geel' en 'blauw' en vind ik niet uitgesproken goedkope uitstraling hebben.
Jewel schreef:Ik heb gestemd op #28 en #80
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!
Ik heb op 28 gestemd. Ik vind het overigens helemaal niet nodig dat je je logo veranderd. Ik ben sowieso niet iemand die van veranderingen houdt, maar je huidige logo is toch prima?
Het ligt aan de branche en het product wat vertegenwoordigd moet worden.claudy schreef:Grappig dat iedereen hier anders tegenaan kijkt. Als ik 'geel' en 'blauw' lees denk ik aan Ikea, creatief en vooruitstrevend, wat ook wel past bij Sandra! Ook NS is 'geel' en 'blauw' en vind ik niet uitgesproken goedkope uitstraling hebben.
Ik zal een ander voorbeeld proberen te geven.... Een meubelzaak die Barok meubelen verkoopt, zal waarschijnlijk nooit voor midden-blauw met kanariegeel loge kiezen... Dat past niet. Zo'n zaak gaat eerder voor bordeau- of diep rood met goud of misschien diep cobaltblauw met goud.( en dat is toch iets heel anders dan het zeeman blauw en zeeman geel)
Je logo vertegenwoordig je product, de te verwachte kwaliteit en uit een bepaalde sfeer, die vaak onbewust wordt opgepakt en daarom bestaat er ook zoiets als kleurenpsychologie.
En Ikea is zeker creatief en vooruitstrevend, maar ook "goedkoop".
Let maar eens op... bedrijven die sterk (willen) concureren en vaak de goedkoopste zijn, hebben in 9 van de 10 gevallen eenvoudige logo's met hooguit 2 kleuren. De logo's moeten 'knallen' , opvallen en doordat ze lelijk zijn, zul je ze niet vergeten.
Voor mij straalt zoiets ook altijd uit van "Garantie tot aan de deur, service doen we niet aan, want de concurerende prijzen moeten uit de lengte of uit de breedte komen."
Bij de NS passen deze kleuren wel, hoewel ik daar ook wel iets beters voor kan bedenken... , maar stel je je nu eens voor dat je plots een mooie bordeauxrode trein in metalliclak op het spoor ziet rijden met de (bedrijfs)naam goudkleurige of roomkleurige letters .... Ik weet zeker dat iedereen denkt dat dat een privétrein is van één of andere rijkaard. Men zal zeker niet denken dat het een trein is met goederenwagons die olievaten vervoerd.
Nog een voorbeeld zijn verpakkingen, neem nou alleen verpakkingen uit de supermarkt. Vaak kun je al aan de verpakking zien dat je met een goedko(o)per of juist duurder product te maken hebt. Met een logo of huismerk werkt het net zo
- Frutsel
- Bead Producer
- Contacteer:
Ik zag net Bruynzeel Keukens op tv, Geel/blauw. 
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
hi Jewel, bedankt voor je uitleg! ik moet zeggen dat ik me nog niet op de kleur heb geconcentreerd omdat dat nog gewijzigd kan worden, maar je hebt wel gelijk wat voor groot verschil kleur kan maken, vooral met je trein voorbeeld is het duidelijk uitgelegd. Ik dacht zelf in ieder geval aan redelijk vrolijke kleuren, maar misschien ook juist zacht pastel. Het moet zeg maar aansluiten op het totaalplaatje van de website. Het moet in ieder geval vrolijk / lief / speels overkomen, niet glamour / chique. Alleen is het totaalplaatje misschien beter bij zachte pastelkleuren (zodat de kralenfoto's niet afgeleid worden), en dan is de logo dus ook zacht. Twijfel alleen of paarlemoer niet saai is...vandaar dat de keuze wat dat betreft nog niet is gemaakt. 
- ireneramaker
- Bead Starter
Heb ook voor je gestemd hoor!!!
- estherwijma
- Bead Monster
Jewel, bedankt voor je uiteenzetting, je hebt helemaal gelijk hoor maar ik 'denk' vaak wat tegendraads 
En dat mag toch? Sterker nog, tegendraadse - of eigenlijk bedoel ik dan argumenten die haaks staan op die van een ander - argumenten uiten, kan juist goed zijn in veranderingen en beslissingen als deze.claudy schreef:Jewel, bedankt voor je uiteenzetting, je hebt helemaal gelijk hoor maar ik 'denk' vaak wat tegendraads
Een logo, huismerk, merknaam, domeinnaam etc. etc, kies je niet zomaar en verander je ook niet zomaar. Je moet wel zeker zijn van je zaak.
Iedereen bedankt voor de moeite!
Ja aan de ene kant voelt het als iets dat ik echt zelf moet kiezen, en helemaal voor moet staan. Aan de andere kant vind ik het wel belangrijk ook veel input te vragen. Er was bv ook 'n logo met een kraal in maan vorm erbij (omdat het om creaDREAM gaat). Vond ik heel leuk creatief idee, maar aantal personen aan wie ik het liet zien vond het meer wat voor slapen (bv dekbedshop of juist iets met kinderverhaaltjes). Daar dacht ik niet meteen aan, maar kan het me wel voorstellen. Dan kies ik liever 'n andere logo die ik ook wel leuk vindt, waarbij veel mensen 'n goede indruk hebben, dan een andere leuke waarbij sommige 'n verkeerde indruk krijgen. Alsof een logo veel verschillende indrukken kan maken, ik alleen wat positieve indrukken zie maar iemand anders ook wel wat negatieve indrukken.Jewel schreef:...
Een logo, huismerk, merknaam, domeinnaam etc. etc, kies je niet zomaar en verander je ook niet zomaar. Je moet wel zeker zijn van je zaak.