Etsy

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
nienkesieraden
Bead Fanatic
Contacteer:
Etsy

Bericht door nienkesieraden » zo 10 okt 2010 21:23

Hey, heeft hier iemand ervaring met etsy (verkopen dus). Ik wil dit proberen, maar weet niet hoe het werkt enzo en of het beter werkt dan wat ik nu heb http://www.nienkesieraden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

groetjes Nienke.

trutdelamode
Bead Believer
Contacteer:

Re: Etsy

Bericht door trutdelamode » wo 13 okt 2010 14:40

Ik zit zelf niet op Etsy, want ik heb geen creditcard en weiger er een te nemen puur zodat ik me kan aanmelden, maar ik kan je er wel wat over vertellen aangezien het ong 'tzelfde werkt als Dawanda (waar ik wel zit).

Op zich werkt het idee hetzelfde als marktplaats of ebay, alleen zijn mensen er specifiek op zoek naar handgemaakte spullen en verwachten over het algemeen dan ook een wat betere kwaliteit.
Voor het aanmelden heb je dus een creditcard nodig, maar na je aanmelding kun je als het goed is al het betaalverkeer (betalingen door klanten, betalen van je eigen premies) regelen via paypal. Je moet wel voor elk artikel dat je upload betalen en een percentage van je omzet afstaan, maar dat valt allemaal reuze mee. De bedragen kun je wel vinden op de site.

Ik zou zeggen gewoon proberen als je een creditcard hebt, erg veel heb je niet te verliezen (op misschien een paar euro na, ligt eraan hoeveel je upload). Waar ik wel op zou letten is je foto's (zorg dat ze echt helemaal geweldig zijn wat kwaliteit betreft) en promotie buiten Etsy, want met alleen uploaden kom je er echt niet.

Ingedinge
Bead Interested
Contacteer:

Bericht door Ingedinge » wo 13 okt 2010 21:42

Voordeel van Etsy is dat het wereldwijd bekend is, dus niet alleen mensen uit nederland er op kijken (en bestellen!) Een goede vriendin van mij maakt zelf glaskralen en verkoopt zeker 1x per week kralen naar klanten in de USA. Nadeel is wel dat je het echt goed moet bijhouden, vaak nieuwe dingen moet plaatsen anders zak je in populariteit

Hannelies
Bead Fanatic
Contacteer:

Bericht door Hannelies » do 14 okt 2010 09:23

Ik sta ook op Etsy en heb 2x wat verkocht.. beide keren aan iemand in de VS.
Je hebt er trouwens geen creditcard voor nodig, Paypal werkt ook. Maar je moet het idd wel goed bijhouden en af en toe wat nieuws erop zetten, anders ziet niemand je. Er staat namelijk ENORM veel op. Ook kost het geld maar dat is te verwaarlozen, 20 cent per item.

Frutsel
Bead Producer
Contacteer:

Bericht door Frutsel » do 14 okt 2010 09:53

Ik heb dat ook geprobeerd, een paar keer in en paar jaar tijd, niks verkocht, wel per ongeluk items gedeactiveerd (waar je wel voor betaalt), met behulp van hun forum heb ik die inaktieve items kunnen activeren.
Er staat ergens dat je eenmalig je fee (het Nederlandse woord schiet me even niet te binnen) betaalt en niet per maand maar bij mij werkte dat niet en om minder dan een euro wou ik niet moeilijk doen.

Fotokwaliteit ronduit slecht. Al heb je nog zulke goede foto's. Ik kreeg dit niet in orde. Met een Swarovski hanger was ik al gauw verloren.

Je goed inlezen, en later nog een keer en laten bezinken en dan registreren.

Ik vind het zelf alle moeite niet waard. Achteraf.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gesloten