Nou Sandra, met het eerste ben ik het niet helemaal eens hoor...Sandra schreef:Overigens vind ik dat de webwinkel sowieso verantwoordelijk hoort te zijn want:
- de webwinkel kiest voor de verzendwijze, niet de klant. Het is dan ook webwinkel zijn probleem als het een slechte bezorger blijkt te zijn
- een bestelling opnieuw opsturen is voor een webwinkel veel goedkoper dan dat een klant het opnieuw moet betalen.
Als jij post aanbiedt dan koop je een dienst in van een ander bedrijf en ik denk dat je dan van dat bedrijf toch wel mag verwachten dat die zijn werk goed doet en dat je dus krijgt waarvoor je betaald.
Ik weet ook dat het een ingewikkeld verhaal wordt met brievenbuszendingen en dat postbedrijven ook onterecht claims aan hun broek kunnen krijgen als ze zich wel verantwoordelijk houden en worden gehouden voor hun eigen fouten, maar de laatste tijd gaat het wat mij betreft ook wat te ver.
Ik heb een postbus en ik kan jullie vertellen dat 80% van de post - Ja, jullie lezen het goed! 80% !!!!! - die in mijn postbus zit, hoort daar niet thuis! Maar behoort aan iemand anders. En niet persé een verkeerde postbus, maar ook veel in een de verkeerde stad of dorp.
Als ik dan al 80% post krijg die niet van mij is, vraag ik me af waar mijn post dan blijft? Want ik ben ook heel wat post kwijt, zowel voor mijn postbus als thuis adres.
En een fout(je) kan iedereen maken, maar de laatste tijd is het inderdaad te gek voor woorden met die post.