Ergernis over TNT post

Kun je iets met betrekking tot het kralen niet kwijt bij de andere forums, dan is dit de juiste plaats!
Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:
Re: Ergernis over TNT post

Bericht door Jewel » zo 19 sep 2010 21:43

Sandra schreef:Overigens vind ik dat de webwinkel sowieso verantwoordelijk hoort te zijn want:
- de webwinkel kiest voor de verzendwijze, niet de klant. Het is dan ook webwinkel zijn probleem als het een slechte bezorger blijkt te zijn
- een bestelling opnieuw opsturen is voor een webwinkel veel goedkoper dan dat een klant het opnieuw moet betalen.
Nou Sandra, met het eerste ben ik het niet helemaal eens hoor...
Als jij post aanbiedt dan koop je een dienst in van een ander bedrijf en ik denk dat je dan van dat bedrijf toch wel mag verwachten dat die zijn werk goed doet en dat je dus krijgt waarvoor je betaald.

Ik weet ook dat het een ingewikkeld verhaal wordt met brievenbuszendingen en dat postbedrijven ook onterecht claims aan hun broek kunnen krijgen als ze zich wel verantwoordelijk houden en worden gehouden voor hun eigen fouten, maar de laatste tijd gaat het wat mij betreft ook wat te ver.

Ik heb een postbus en ik kan jullie vertellen dat 80% van de post - Ja, jullie lezen het goed! 80% !!!!! - die in mijn postbus zit, hoort daar niet thuis! Maar behoort aan iemand anders. En niet persé een verkeerde postbus, maar ook veel in een de verkeerde stad of dorp.
Als ik dan al 80% post krijg die niet van mij is, vraag ik me af waar mijn post dan blijft? Want ik ben ook heel wat post kwijt, zowel voor mijn postbus als thuis adres.

En een fout(je) kan iedereen maken, maar de laatste tijd is het inderdaad te gek voor woorden met die post.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Ergernis over TNT post

Bericht door Sandra » zo 19 sep 2010 22:00

Jewel schreef:...
Als jij post aanbiedt dan koop je een dienst in van een ander bedrijf en ik denk dat je dan van dat bedrijf toch wel mag verwachten dat die zijn werk goed doet en dat je dus krijgt waarvoor je betaald.
....
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar als dat bedrijf niet blijkt te doen wat het hoort te doen is dat mijn probleem en niet het probleem van de klant. Dus horen de gevolgen ook voor mij te zijn en niet voor de klant.

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: Ergernis over TNT post

Bericht door Jewel » ma 20 sep 2010 07:16

O zo... ja, ik snap je.

Ik hoop voor de webwinkels dat goede vaste klanten geen belabberde postbezorging hebben, want anders hoef je nog niet blij te zijn met een goede vaste klant.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Ergernis over TNT post

Bericht door Sandra » ma 20 sep 2010 09:07

Tja, om eerlijk te zijn denk ik dat het heel erg per regio verschild. Post dat echt zoek raakt gebeurd bij mij zeer zelden, veel minder dan jaren geleden. Wel weleens vertraging maar ook dat gebeurd maar weinig.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Ergernis over TNT post

Bericht door Kikkertje » ma 20 sep 2010 11:29

Je hebt gelijk Sandra, niet alle webwinkels zijn zo, dat is al te negatief. Maar de meesten hebben het in hun voorwaarden staan, ik kom het vaak genoeg tegen, het staat zelfs nog wel eens op de homepage. Er is zelfs iemand op Marktplaats die het in vetgedrukte letters in al haar advertenties heeft staan.

Natuurlijk loop je er als webwinkel niet mee te koop, want voor je het weet wordt er misbruik van gemaakt. En het is ook logisch als je als webwinkel zegt, kijk het nog even aan, wacht nog even af. Want ik heb wel eens een bestelling, dat was er toevallig eentje van Creadream, ruim een week later alsnog ontvangen. Waar die envelop helemaal geweest is, vraag je je af.

Het is wel heel vervelend dat je niet meer van TNT op aan kunt. En dat in sommige regio's heel slecht bezorgd wordt. Daar moet toch iets aan te doen zijn, zou je zeggen. Ik heb begrepen dat ze nog gaan staken ook! Wordt het helemaal feest.
Groetjes, Marjan

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: Ergernis over TNT post

Bericht door Jewel » ma 20 sep 2010 12:04

Kikkertje schreef: Daar moet toch iets aan te doen zijn, zou je zeggen.
Daar is ook wat aan te doen... ik heb al een systeem bedacht wat eenvoudig en vrij goedkoop te realiseren is en waarin de TNT zelf dan ook gelijk kan zien waar het fout gaat met 'gewone' post. Hoef je helemaal niet voor gestudeerd te hebben, maar kan dus elk "dom huisvrouwtje" -zoals ik dus en volgens 'kenners' geen verstand van zaken heeft, want je bent 'maar' huisvrouw - bedenken!
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
Moon
Bead Dreamer
Berichten:725
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 08:59
Locatie:Almere

Re: Ergernis over TNT post

Bericht door Moon » ma 20 sep 2010 12:28

Ik zou zeggen, meld je aan voor het 'Beste idee van Nederland". Wie weet zien ze er wel wat in.
Groetjes van Monica

Gebruikersavatar
Moon
Bead Dreamer
Berichten:725
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 08:59
Locatie:Almere

Re: Ergernis over TNT post

Bericht door Moon » ma 20 sep 2010 12:40

Ik vind het trouwens prettig om te weten dat veel webshops wel die service verlenen van nogmaals versturen als er iets niet aankomt. Dat geeft mij als klant ook een zekerheid. Veel webshops hebben inderdaad wel andere regels vermeld. Ik bestel het liefst bij voor mij vertrouwde adresjes om gewoon zeker te weten dat het goed geregeld is. Ik heb het een keertje gehad dat ik iets niet gekregen heb en dat is toen prima opgelost (door Sannie). Ik heb ook een keertje een bestelling bij bookdepository in Engeland gedaan, waarbij 1 boek na een maand nog niet was aangekomen. Uiteindelijk gemaild en ze stuurde het nogmaals op, maar toen kwam uiteindelijk dus toch dat andere boek alsnog aan. Dat boek was zeker 2 maanden onderweg geweest en onbegrijpelijk waarom het zolang heeft geduurd toen.
Groetjes van Monica

Jewel
Bead Intelligent
Berichten:1462
Lid geworden op:zo 07 aug 2005 11:26
Contacteer:

Re: Ergernis over TNT post

Bericht door Jewel » ma 20 sep 2010 12:59

Moon schreef:Ik zou zeggen, meld je aan voor het 'Beste idee van Nederland". Wie weet zien ze er wel wat in.
Heb ik serieus overwogen, maar het houdt mij tegen dat ik dan dus op tv kan komen.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Ergernis over TNT post

Bericht door sam » ma 20 sep 2010 15:08

Ik geloof zeker dat er problemen bij de TNT zijn. Dat zie je zelf ook wel eens (vorige week nog een lege envelop, inhoud eruit gehaald. Postbode wilde niet eens antwoord geven, toen we ernaar vroegen)
Maar ik denk ook echt serieus, dat een deel van de vermiste pakjes, ligt bij klanten die misbruik maken van de meldingen in de media.
Dat er echt mensen zjin die onterecht aangeven, dat een pakje niet aan is gekomen.

Misschien is dat niet helemaal aardig. Maar ik heb wel het idee, dat het echt gebeurt.

scubadoo
Bead Designer
Berichten:809
Lid geworden op:zo 17 jan 2010 07:39

Re: Ergernis over TNT post

Bericht door scubadoo » di 21 sep 2010 12:23

Ik heb vandaag mijn envelop ook gekregen. De envelop was beschadigd en er zit een sticker op van tnt 'herstel/retour'. Gelukkig is de inhoud wel compleet en onbeschadigd.

Gesloten