Ergernis over TNT post
Zo langzamerhand komt de stoom me uit de oren. TNT post bezorgt hier ontzettend slecht. Volgens mij is de postbezorger(s?) van onze wijk analfabeet. Ik woon in een flat (en hier staan meerdere flats op een rij) en krijg regelmatig post voor bewoners van andere blokken. Het is nu al de vierde keer in pakweg een half jaar tijd dat ik zelf voor postbode moet gaan spelen en een brief in een andere portiek moet gaan bezorgen.
Ook heb ik een paar maanden terug eindelijk een pakket ontvangen. Wat er bijzonder aan was is dat het een bestelling was van...10 maanden terug!
En afgelopen week heb ik wat spullen voor sieraden besteld en die zijn nog steeds niet binnen. Waarschijnlijk komt het ook nooit meer aan, of ik moet geluk hebben en het komt nog boven water over een maand of 10 of zo. En dit is al de tweede bestelling in het laatste half jaar die ik waarschijnlijk nooit meer terug zal zien. En WEG 15 Euro, zo in rook op. Ik geloof dat ik voorlopig maar even niks meer online ga bestellen totdat de OPTA het onderzoek heeft afgerond en de kwaliteit verbeterd is.
Of weet iemand nog een Webshop die NIET met TNT verzendt?
Ook heb ik een paar maanden terug eindelijk een pakket ontvangen. Wat er bijzonder aan was is dat het een bestelling was van...10 maanden terug!
En afgelopen week heb ik wat spullen voor sieraden besteld en die zijn nog steeds niet binnen. Waarschijnlijk komt het ook nooit meer aan, of ik moet geluk hebben en het komt nog boven water over een maand of 10 of zo. En dit is al de tweede bestelling in het laatste half jaar die ik waarschijnlijk nooit meer terug zal zien. En WEG 15 Euro, zo in rook op. Ik geloof dat ik voorlopig maar even niks meer online ga bestellen totdat de OPTA het onderzoek heeft afgerond en de kwaliteit verbeterd is.
Of weet iemand nog een Webshop die NIET met TNT verzendt?
Re: Ergernis over TNT post
Mayella, ben je bekend met het feit dat de webshops verantwoordelijk zijn voor de bezorging?
Als TNT het niet bezorgd, kun je je toch beklagen c.q. contact opnemen met de webshop.
Dus de webshop is in dit geval jouw aanspreekpunt omdat je jouw bestelling niet hebt ontvangen, daar hoef je zelf niet voor op te draaien.
Groetjes HappyGirl
Als TNT het niet bezorgd, kun je je toch beklagen c.q. contact opnemen met de webshop.
Dus de webshop is in dit geval jouw aanspreekpunt omdat je jouw bestelling niet hebt ontvangen, daar hoef je zelf niet voor op te draaien.
Groetjes HappyGirl
Don't worry about money
the best things in life are free.
the best things in life are free.
Re: Ergernis over TNT post
Tja, de webwinkel stelt dat ze niet verantwoordelijk zijn. En om heel eerlijk te zijn: ik vind dat eigenlijk ook, want het is TNT post die loopt te knoeien! Daar kan de webshop ook niks aan doen. Maar ik ook niet. Maar wat moet ik? Bij TNT post kan ik niet terecht en de webshop ook niet.HappyGirl schreef:Mayella, ben je bekend met het feit dat de webshops verantwoordelijk zijn voor de bezorging?
Als TNT het niet bezorgd, kun je je toch beklagen c.q. contact opnemen met de webshop.
Dus de webshop is in dit geval jouw aanspreekpunt omdat je jouw bestelling niet hebt ontvangen, daar hoef je zelf niet voor op te draaien.
Groetjes HappyGirl
En verzekerd verzenden helpt trouwens ook geen bal. Het is me al eens een keer gebeurd afgelopen jaar dat TNT glashard zegt dat ze het bezorgd hebben. Wat bleek: ze hadden de post bij de buren bezorgd die meteen daarna op vakantie waren gegaan en onze post helemaal vergeten hadden. Maar TNT post had wel even vergeten om een briefje in onze bus te gooien met de melding dat ze het op een ander adres hadden bezorgd.
Met andere woorden: bewijs maar eens dat ze iets niet bezorgd hebben. Ze kunnen gewoon zo beweren dat ze dat wel hebben gedaan. Als consument trek je hoe dan ook altijd aan het langste eind.
Re: Ergernis over TNT post
Tja, dat de webshop aangeeft dat ze niet aansprakelijk is, is zeer zeker niet correct hoor!!
Ze zijn wel degelijk aansprakelijk en dat is als ik me niet vergis volgens de wet zelfs geregeld. Ik begrijp dat je als webshophouder niet blij bent als TNT niet zijn werk goed doet, maar ondanks dat zijn ze toch echt verantwoordelijk. Heel jammer dat ze webshop zich zo opstelt...
Ik heb het (helaas) ook een hele enkele keer, in overleg met de klant wachten we het dan nog even af, want vertraging in de bezorging kan altijd. En op een gegeven moment als het er niet is, stuur ik het nog een keer op.
Jammer dat je hierdoor het vertrouwen kwijt raakt in de webshops en het bestellen via internet.
Dit blijven altijd lastige zaken hoe je het ook wendt of keert!!
Als ik straks tijd hebt zal ik nog even wat voor je nakijken.
Groetjes HappyGirl
Ze zijn wel degelijk aansprakelijk en dat is als ik me niet vergis volgens de wet zelfs geregeld. Ik begrijp dat je als webshophouder niet blij bent als TNT niet zijn werk goed doet, maar ondanks dat zijn ze toch echt verantwoordelijk. Heel jammer dat ze webshop zich zo opstelt...
Ik heb het (helaas) ook een hele enkele keer, in overleg met de klant wachten we het dan nog even af, want vertraging in de bezorging kan altijd. En op een gegeven moment als het er niet is, stuur ik het nog een keer op.
Jammer dat je hierdoor het vertrouwen kwijt raakt in de webshops en het bestellen via internet.
Dit blijven altijd lastige zaken hoe je het ook wendt of keert!!
Als ik straks tijd hebt zal ik nog even wat voor je nakijken.
Groetjes HappyGirl
Don't worry about money
the best things in life are free.
the best things in life are free.
Re: Ergernis over TNT post
Ik heb best vertrouwen in Webshops. Ik heb alleen geen vertrouwen in TNT Post meer Ze leggen altijd het probleem bij zender en ontvanger neer en kunnen gewoon ongestraft overal mee weg komen. DAT ergert me dus onderhand mateloos.HappyGirl schreef: Jammer dat je hierdoor het vertrouwen kwijt raakt in de webshops en het bestellen via internet.
Maar goed. Tijd om de post te bezorgen bij twee flats verderop en daarna boodschappen doen.
Re: Ergernis over TNT post
Ik denk dat je met veel webshops wel kunt overleggen om de bezorging door een ander bedrijf te laten doen. Zeker als je bereid bent de eventuele meerkosten te betalen.
Ik kan me voorstellen dat je het heel vervelend vindt dat er zo vaak iets mis gaat en het zal er ook zeker niet beter op worden. Heel veel ervaren post bezorgers worden ontslagen en daar komen goedkopere krachten voor terug.
Dien je wel elke keer een klacht in als je post krijgt die niet voor jou bestemd is? Dat kan namelijk en dan kunnen ze de bezorger die fouten maakt daar op aan spreken.
Ik kan me voorstellen dat je het heel vervelend vindt dat er zo vaak iets mis gaat en het zal er ook zeker niet beter op worden. Heel veel ervaren post bezorgers worden ontslagen en daar komen goedkopere krachten voor terug.
Dien je wel elke keer een klacht in als je post krijgt die niet voor jou bestemd is? Dat kan namelijk en dan kunnen ze de bezorger die fouten maakt daar op aan spreken.
Re: Ergernis over TNT post
Bij ons ging het vorig jaar ook goed mis met de bezorging, maar we hebben toen
met een aantal buren een klacht per e-mail gestuurd, en dat heeft zowaar geholpen, en
de post werd weer normaal bezorgd.
Trouwens bellen heeft geen enkele zin is mijn ervaring, wel per e-mail.
met een aantal buren een klacht per e-mail gestuurd, en dat heeft zowaar geholpen, en
de post werd weer normaal bezorgd.
Trouwens bellen heeft geen enkele zin is mijn ervaring, wel per e-mail.
~Groetjes Margriet~
- Kikkertje
- Bead Hysteric
- Berichten:3130
- Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
- Locatie:Spijkenisse
- Contacteer:
Re: Ergernis over TNT post
Iedere webwinkel heeft in zijn voorwaarden opgenomen dat ze niet verantwoordelijk zijn voor zoekraken bij TNT post. Maar natuurlijk zijn ze dat wel!
Ze hebben namelijk geen enkel bewijs (bij gewoon verstuurde post) dat zij de zending hebben opgestuurd. Jij hebt betaald, jij krijgt niets en de webwinkel is daarvoor verantwoordelijk. Dat is nou eenmaal het risico dat je loopt als webwinkel. Volgens mij is het zelfs in de wet vastgesteld dat degene die het verstuurd verantwoordelijk is.
En het is natuurlijk ook gewoon heel netjes van een webwinkel om dergelijke problemen netjes op te lossen.
Met een beetje googelen vond ik dit:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... a-webshop/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze hebben namelijk geen enkel bewijs (bij gewoon verstuurde post) dat zij de zending hebben opgestuurd. Jij hebt betaald, jij krijgt niets en de webwinkel is daarvoor verantwoordelijk. Dat is nou eenmaal het risico dat je loopt als webwinkel. Volgens mij is het zelfs in de wet vastgesteld dat degene die het verstuurd verantwoordelijk is.
En het is natuurlijk ook gewoon heel netjes van een webwinkel om dergelijke problemen netjes op te lossen.
Met een beetje googelen vond ik dit:
http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... a-webshop/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes, Marjan
Re: Ergernis over TNT post
het probleem komt overal voor
ik heb ook al eens een bestelling niet binnen gekregen en ben er best huiverig door geworden
al heeft bij mij de webshop het keurig opgelost en nog eens verstuurd
en dat kwam wel aan...
ik hoop dat er iets aan gedaan wordt, want toen tnt nog alleen bezorgde was t prima
nu de concurrentie bij is gekomen is het huilen met de pet op...
ik heb ook al eens een bestelling niet binnen gekregen en ben er best huiverig door geworden
al heeft bij mij de webshop het keurig opgelost en nog eens verstuurd
en dat kwam wel aan...
ik hoop dat er iets aan gedaan wordt, want toen tnt nog alleen bezorgde was t prima
nu de concurrentie bij is gekomen is het huilen met de pet op...
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."
- Frutsel
- Bead Producer
- Berichten:1068
- Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
- Locatie:Vlakbij Rotterdam
- Contacteer:
Re: Ergernis over TNT post
Is er iemand die je vaak ziet en die de post voor je kan aannemen in een andere stad of streek?
Dan kan je je spullen daarnaartoe laten sturen als daar wel beter bezorgd wordt?
Familie, vriendin, collega? Op je werk?
Men vraagt mij weleens om spulletjes naar het werk of de ouders te sturen.
Dan kan je je spullen daarnaartoe laten sturen als daar wel beter bezorgd wordt?
Familie, vriendin, collega? Op je werk?
Men vraagt mij weleens om spulletjes naar het werk of de ouders te sturen.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.
Re: Ergernis over TNT post
Een kleine update. Vandaag is het alsnog bezorgd. Een week later dan had gemoeten en de envelop was ook nog eens zwaar gehavend. Ik meende zelfs de afdruk van een autoband te herkennen. Gelukkig was er niks kapot en was er ook niks zoek.
Maar ik word hier niet blij van!
Inmiddels heb ik via de TNT Post site een klacht ingediend, en ook bij de OPTA.
Maar ik word hier niet blij van!
Inmiddels heb ik via de TNT Post site een klacht ingediend, en ook bij de OPTA.
Re: Ergernis over TNT post
Nou gelukkig dat je het toch nog binnen gekregen hebt en dat de inhoud niet beschadigd is.
Ik moet zeggen dat ik ook op een envelop zit te wachten die de 15de al verstuurd is. Normaal heb ik het de volgende dag al en ik had er zo graag dit weekend mee aan de slag gewild.
Ik moet zeggen dat ik ook op een envelop zit te wachten die de 15de al verstuurd is. Normaal heb ik het de volgende dag al en ik had er zo graag dit weekend mee aan de slag gewild.
Re: Ergernis over TNT post
Er zijn tegenwoordig steeds meer shops, die met DHL gaan verzenden.
Daar zit altijd een track en trace nummer op. Kost alleen wel E 4,50.
Maar bij sommige verzendkosten, is het verschil niet zo groot. En misschien is dat het risico dan wel waard?
Daar zit altijd een track en trace nummer op. Kost alleen wel E 4,50.
Maar bij sommige verzendkosten, is het verschil niet zo groot. En misschien is dat het risico dan wel waard?
Re: Ergernis over TNT post
Ho ho, dat is wel erg negatief ingesteld. Een goede webwinkel hoort niet zoiets te vermelden want het staat in de wet dat ze wel verantwoordelijk zijn en de wet geldt boven de eigen regels. Ik heb het er in ieder geval niet zo staan. Het is alleen wel zo dat de meeste webwinkels niet duidelijk gaan lopen vermelden 'zending niet ontvangen? dan versturen we het meteen opnieuw' want vergeet niet dat er ook liegende klanten kunnen zijn, die hier misbruik van maken.Kikkertje schreef:Iedere webwinkel heeft in zijn voorwaarden opgenomen dat ze niet verantwoordelijk zijn voor zoekraken bij TNT post. Maar natuurlijk zijn ze dat wel!
.../
Overigens vind ik dat de webwinkel sowieso verantwoordelijk hoort te zijn want:
- de webwinkel kiest voor de verzendwijze, niet de klant. Het is dan ook webwinkel zijn probleem als het een slechte bezorger blijkt te zijn
- een bestelling opnieuw opsturen is voor een webwinkel veel goedkoper dan dat een klant het opnieuw moet betalen.
Re: Ergernis over TNT post
oh dat wist ik niet sandra
"When you come to the edge of all the light you know, and are about to step off into the darkness of the unknown, FAITH is knowing one of two things will happen; there will be something solid to stand on or you will be taught how to fly."