hallo,
Ik ben nieuw hier en ben nu een paar weekjes bezig met sieraden maken, in wil straks als ik genoef sieraden heb ze ook evt, gaan verkopen. dus mijn vraag is, mag ik zo op een marktje ergens staan en mag ik zo een gratis website hebben om mijn spulletjes te verkopen.? of moet ik daar voor ingeschreven staan?
Gr Pauline
kvk
Re: kvk
Ik vind het altijd erg vreemd als iemand die nog maar net begonnen is met het maken van sieraden al meteen denkt aan verkoop. Ik zou zeggen: steek eerst tijd en energie in het maken van sieraden en leer daar meer van, voordat je ze meteen gaat verkopen. Dat zal ook de kwaliteit van je creaties bevorderen.
Misschien komt dit hard over, maar dat is mijn mening.
Op dit forum is verder veel te vinden, ook over het verkopen van sieraden, dus ik zou zeggen: ga lekker lezen hier.
Misschien komt dit hard over, maar dat is mijn mening.
Op dit forum is verder veel te vinden, ook over het verkopen van sieraden, dus ik zou zeggen: ga lekker lezen hier.
- Frutsel
- Bead Producer
- Contacteer:
Lienke, er is een drempel waaronder je mag 'verdienen' (door bijvoorbeeld sieraden te verkopen).
Die weet ik niet, daarvoor moet je even checken bij de belastingdienst, opbellen of online opzoeken.Voor een marktje heb je geen inschrijving kvk nodig en anders vraag je dat even aan de organisatie.
Als mensen je spullen (willen) kopen ben je blijkbaar goed genoeg.
Ik denk altijd bij mezelf: als mensen het kopen is a. de prijs goed en b. zijn je spullen interessant genoeg.
Die weet ik niet, daarvoor moet je even checken bij de belastingdienst, opbellen of online opzoeken.Voor een marktje heb je geen inschrijving kvk nodig en anders vraag je dat even aan de organisatie.
Als mensen je spullen (willen) kopen ben je blijkbaar goed genoeg.
Ik denk altijd bij mezelf: als mensen het kopen is a. de prijs goed en b. zijn je spullen interessant genoeg.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.
- Kikkertje
- Bead Hysteric
- Contacteer:
Als je even zoekt met de zoekfunctie is er op dit forum heel veel informatie te vinden over de kamer van koophandel.
Maar je mag gewoon zonder inschrijving je sieraden verkopen. Je moet officieel dan wel je inkomsten daarvan opgeven aan de belastingdienst. Het gaat erom of je iets maakt vanuit een hobby, dan mag je het zo verkopen. Maar als je kralen gaat verkopen, dan moet je wel een inschrijving hebben. En als je sieraden op grote schaal gaat verkopen, is dat ook zo natuurlijk.
Het is wel zo dat sommige markten je niet toelaten zonder inschrijving, maar bij andere markten is er voor hobbyisten een lagere kraamhuur.
Maar je mag gewoon zonder inschrijving je sieraden verkopen. Je moet officieel dan wel je inkomsten daarvan opgeven aan de belastingdienst. Het gaat erom of je iets maakt vanuit een hobby, dan mag je het zo verkopen. Maar als je kralen gaat verkopen, dan moet je wel een inschrijving hebben. En als je sieraden op grote schaal gaat verkopen, is dat ook zo natuurlijk.
Het is wel zo dat sommige markten je niet toelaten zonder inschrijving, maar bij andere markten is er voor hobbyisten een lagere kraamhuur.
Groetjes, Marjan