Draad voor zoetwaterparels

Vragen en/of tips over het gebruik van materialen en gereedschappen kun je hier kwijt, denk aan een tangetje, een rijgbord, draad of elastiek, etcetera.
Gesloten
Gebruikersavatar
Estrid
Bead Producer
Berichten:1055
Lid geworden op:vr 17 jul 2009 13:42
Locatie:Elst Gld.
Draad voor zoetwaterparels

Bericht door Estrid » di 17 aug 2010 07:22

Hoi,

Ik wil zoetwaterparels rijgen, ze zijn best zwaar. Welk draad kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik ben geen fan van nylondraad. Dat laat op de een of andere manier altijd los.

groetjes
Estrid

ythosieraden
Bead Anonymous
Berichten:1
Lid geworden op:zo 15 aug 2010 21:58

Re: Draad voor zoetwaterparels

Bericht door ythosieraden » di 17 aug 2010 07:59

Beste,

Voor het rijgen van parels kun je het beste zijde garen nemen.


Groetjes,
Yvi

Gebruikersavatar
Ingedinge
Bead Interested
Berichten:141
Lid geworden op:vr 17 aug 2007 14:20
Locatie:haarlem
Contacteer:

Re: Draad voor zoetwaterparels

Bericht door Ingedinge » di 17 aug 2010 09:43

Ik koop draad voor parels meestal bij Oosterzon in Haarlem, daar hebben ze het in allerlei kleuren. Ik rijg het door de parels door stukje gecoat staaldraad dubbel te vouwen en dit als naald te gebruiken. Het draad laat zich ook gemakkelijk knopen.

Gebruikersavatar
Monique Westerlink
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
Locatie:Drunen
Contacteer:

Re: Draad voor zoetwaterparels

Bericht door Monique Westerlink » di 17 aug 2010 17:59

Het pareldraad van griffin is er in verschillende kleuren en diktes. Het zijn kaartjes waar 2 meter opzit met een naald eraan. Ik heb deze eventueel ook voor je.

Gebruikersavatar
Estrid
Bead Producer
Berichten:1055
Lid geworden op:vr 17 jul 2009 13:42
Locatie:Elst Gld.

Re: Draad voor zoetwaterparels

Bericht door Estrid » wo 18 aug 2010 18:35

Monique Westerlink schreef:Het pareldraad van griffin is er in verschillende kleuren en diktes. Het zijn kaartjes waar 2 meter opzit met een naald eraan. Ik heb deze eventueel ook voor je.
Hoi Monique,

Nou heel graag, wat kost dit bij jou? Ik heb 2 soorten parels, pauw, grijs/blauw en mauve/brons. Graag jouw advies welke kleur ik het best kan gebruiken.

groetjes
Estrid

Gebruikersavatar
Monique Westerlink
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
Locatie:Drunen
Contacteer:

Re: Draad voor zoetwaterparels

Bericht door Monique Westerlink » do 19 aug 2010 20:14

De kaartjes kosten €1,80. Wit of zwart kan voor allebei gebruikt worden het is maar wat je het mooiste vindt. De dikte van de draad is afhankelijk van de gaatjes van de kralen. Het beste is zo dik mogelijk maar het moet er wel doorheen passen. De nummer 4 is de meest gebruikte maat.

Gebruikersavatar
Estrid
Bead Producer
Berichten:1055
Lid geworden op:vr 17 jul 2009 13:42
Locatie:Elst Gld.

Re: Draad voor zoetwaterparels

Bericht door Estrid » vr 20 aug 2010 06:56

Monique Westerlink schreef:De kaartjes kosten €1,80. Wit of zwart kan voor allebei gebruikt worden het is maar wat je het mooiste vindt. De dikte van de draad is afhankelijk van de gaatjes van de kralen. Het beste is zo dik mogelijk maar het moet er wel doorheen passen. De nummer 4 is de meest gebruikte maat.
O, ik zie dat je een website hebt. Zal ik bestellen via je website?

Gesloten