info gezocht voor sieraden party

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
brides77
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:wo 25 nov 2009 11:02
info gezocht voor sieraden party

Bericht door brides77 » zo 10 jan 2010 00:16

hallo allemaal
ik ben er niet zo goed in om te vertellen en zo
daarom vraag ik jullie om mij te helpen ik wil binnen kort een party geven bij mij thuis maar ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen als iedereen er is en wat ik dan moet vertellen
kunnen jullie me wat tips geven hoe het gaat bij jullie en hoe jullie beginnen

vind dit zo moeilijk

mvg brides

claudy
Bead Dreamer
Berichten:625
Lid geworden op:wo 30 sep 2009 17:13
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: info gezocht voor sieraden party

Bericht door claudy » zo 10 jan 2010 08:54

Het eerst wat ik denk als ik dit lees; waarom wil je een sieradenparty geven???

Mijn tips:

Ga eerst eens bij een andere party kijken om ideeen op te doen.

Vertel iets over jezelf, hoe je begonnen bent met sieraden maken, welke materialen je gebruikt, wat jij belangrijk vind aan je sieraden.

Succes!
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

Gebruikersavatar
AnitaD
Bead Fan
Berichten:368
Lid geworden op:wo 02 dec 2009 22:25

Re: info gezocht voor sieraden party

Bericht door AnitaD » zo 10 jan 2010 10:45

Ik heb 1x een sieradenparty meegemaakt (als gast).
De verkoopster vertelde in een algemeen verhaaltje wat over zichzelf, de gebruikte materialen, de prijzen en de verzorging van de sieraden (oppassen met make-up, zonlicht ed).
Daarna liet ze de sieraden 1 voor 1 rondgaan terwijl ze vertelde over dat sieraad.
Als het goed is komen er dan wel wat vragen los en gaat het vanzelf...

Je kunt ook kiezen voor een kort verhaaltje en dan de gasten laten passen, de vragen komen dan wel vanzelf.

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: info gezocht voor sieraden party

Bericht door Kikkertje » zo 10 jan 2010 10:47

Ik heb een tijd geleden een keer open huis gehouden. Mensen konden komen en gaan wanneer ze wilden, alles bekijken. Ze konden vragen stellen, kregen koffie of thee en ik had lekkere koeken staan.
Je hoeft dan ook niet echt een praatje klaar te hebben, je kan een vrij grote groep uitnodigen, want niet iedereen komt. Ik heb redelijk verkocht die avond en het was erg gezellig.

Je kan zoiets ook organiseren met een kennis die juist een hele andere hobby heeft, als die ook haar kennissen uitnodigt heb je een leuke groep mensen bij elkaar.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Moon's Design
Bead Reader
Berichten:8
Lid geworden op:di 08 dec 2009 13:52
Contacteer:

Re: info gezocht voor sieraden party

Bericht door Moon's Design » zo 10 jan 2010 15:08

Het hoeft allemaal niet zo formeel hoor! Ik nodig altijd een groep mensen uit, zorg dat er koffie is of een lekker drankje (hoe gezelliger, hoe meer je verkoopt is mijn ervaring! :wink: ).
Ik leg de sieraden allemaal op een lange tafel zodat iedereen ze goed kan zien. Oorbellen hang ik op aan een molentje. Daarnaast zet ik een aantal spiegels neer voor het passen.......De echt kwetsbare sieraden zitten in speciale verpakkingen, ik zeg er wel altijd bij dat alles gepast kan worden.
Mijn ervaring is dat iedereen dan lekker rond kan neuzen, alles kan passen etc. De vragen komen vanzelf.
Ik vertel vantevoren ook dat de sieraden altijd nog op maat gemaakt kan worden of evt. iets veranderd.
En tot nu toe gaat iedereen met 1 of meer artikelen naar huis en heb ik ook altijd een aantal bestellingen!
Probeer het allemaal zo ontspannen mogelijk te maken, sommige mensen zijn wat verlegen en durven niet zomaar te passen, hoe meer vrijheid er is hoe makkelijker het gaat.
Sieraad voor sieraad rond laten gaan kan voor en erg lange avond zorgen, en niet iederen vindt dit leuk.
Succes, en laat me even weten hoe je party gegaan is! :byebye
Monique (Moon's Design)

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: info gezocht voor sieraden party

Bericht door Hannelies » zo 10 jan 2010 17:10

Ik heb zelf pas 1x een party gehouden en dat ging heel erg goed! Een vriendin was de gastvrouw en had gezorgd voor 6 andere dames en wat te drinken. In ruil kreeg zij een ketting naar keuze. Ik had alles op een lange tafel gelegd, sommige dingen op halsjes. Alles geprijsd. Twee handspiegels ernaast. Daarna wijn e.d. ingeschonken en onder het genot van een kletsje en een glaasje kon iedereen kijken en passen en vragen stellen. Het duurde ongeveer anderhalf a 2 uur , was heel gezellig en iedereen ging met een ketting naar huis en sommigen met meer. Kreeg ook nog een aantal bestellingen. Ik hoefde dus niet echt een soortement van 'lezing' te gaan houden... het ging eigenlijk vanzelf. Ik vond het 100% meevallen (want was ook best nerveus van te voren) en zeker voor herhaling vatbaar.
Succes!

brides77
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:wo 25 nov 2009 11:02

Re: info gezocht voor sieraden party

Bericht door brides77 » zo 10 jan 2010 18:04

super bedankt voor jullie reacties
ik wacht er nog ff mee en dan denk ik dat ik er een thuis ga organiseren
ik heb veel aan jullie reacties gehad en zal er zeker wat aan hebben

mvg brides

fracor
Bead Anonymous
Berichten:5
Lid geworden op:vr 30 apr 2010 08:23

Re: info gezocht voor sieraden party

Bericht door fracor » vr 30 apr 2010 08:38

Goedemorgen

Ik geef 4 x per jaar een open huis. Is erg leuk. Iedereen kan komen en gaan wanneer hij zij wil. Ik presenteer mijn sieraden op een grote tafel met 2 sieraden molens. Deze zijn voor niet veel te koop bij Isape. Je kan ze klein maken dus makkelijk mee te nemen. Ik zorg altijd dat er van ieder type iets op de molen hangt. Zodoende hoeven niet alle verpakkingen telkens open gemaakt te worden. Ik vertel dit ook aan de klanten. Meestal mogen de items op de molen met kleine korting worden gekocht. Het zijn toch soort showmodellen

Tot nu toe was iedereen erg positief over deze avonden. Ik heb het 1 keer op zaterdagmiddag gedaan maar dat was minder.

Ik geef ook party's alla de tupperware en dat werkt eigenlijk hetzelfde aleen dan bij iemand thuis
Nu succes

Gesloten