Wat te doen met rocailles?

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Randi
Bead Starter
Berichten:53
Lid geworden op:do 07 mei 2009 14:43
Locatie:Winschoten
Contacteer:
Wat te doen met rocailles?

Bericht door Randi » vr 02 apr 2010 12:36

Ik heb iets leuks gezien om te doen met rocailles, het probleem is dat ik een heleboel ga overhouden.
Heeft iemand een idee wat ik met diverse kleuren miyuki rocailles 11/0 kan gaan doen? Ik zoek diverse dingen.

claudy
Bead Dreamer
Berichten:625
Lid geworden op:wo 30 sep 2009 17:13
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: Wat te doen met rocailles?

Bericht door claudy » vr 02 apr 2010 13:36

Randi schreef:Ik heb iets leuks gezien om te doen met rocailles, het probleem is dat ik een heleboel ga overhouden.
Heeft iemand een idee wat ik met diverse kleuren miyuki rocailles 11/0 kan gaan doen? Ik zoek diverse dingen.
ehm... teveel om op te noemen!!! zoek eens op peyote, brickstitch, beadwork?
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Wat te doen met rocailles?

Bericht door Sandra » vr 02 apr 2010 13:49

Er zijn ontelbaar veel mogelijkheden, net zoals je met wol honderden brei- en haakpatronen hebt zo heb je dat ook met rocailles. Ik heb niet zo snel 'n specifieke tip, behalve als je veel kleuren hebt met niet veel gram per kleur kun je via brick stitch 'n arband rijgen. Bij de bead and button site kun je als je inlogt gratis 'n patroon downloaden. De geregen kralen bij het uiteinde van de ketting http://fotos.kralen.com/forum/10186_gr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; is op die manier gedaan.

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat te doen met rocailles?

Bericht door Hannelies » vr 02 apr 2010 13:58

Randi schreef:Ik heb iets leuks gezien om te doen met rocailles, het probleem is dat ik een heleboel ga overhouden.
Heeft iemand een idee wat ik met diverse kleuren miyuki rocailles 11/0 kan gaan doen? Ik zoek diverse dingen.
Ja dat vraag ik me nou ook altijd af :mrgreen:
Grapje, er is genoeg mee te maken natuurlijk maar ik kan je niet helpen.

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Re: Wat te doen met rocailles?

Bericht door Elsje » vr 02 apr 2010 14:27

Google maar eens op rocailles of op seedbeads, als je er dan ook nog patroon of pattern bij zoekt dan kun je wel jaren vooruit!
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
Saga Suus
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 07 jun 2009 17:01
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: Wat te doen met rocailles?

Bericht door Saga Suus » vr 02 apr 2010 20:27

Een spikesketting is ook leuk. Je rijgt rocailles op nietstiften (meerdere per nietstift) en buigt een oogje onderaan en dan al die nietstiften aan een draad rijgen.

Je kunt ook je rocailles rijgen op een draad en daar een lange ketting van maken, als je meerdere van die kettingen maakt krijg je een leuk effect als ze ze tegelijk omdoet of je maakt ze aan elkaar tot een geheel.

Een tassel maken met de BT-techniek is ook erg leuk. Je gebruikt de rocailles voor de lussen en draden onderaan.

Randi
Bead Starter
Berichten:53
Lid geworden op:do 07 mei 2009 14:43
Locatie:Winschoten
Contacteer:

Re: Wat te doen met rocailles?

Bericht door Randi » za 17 apr 2010 19:23

Dank jullie, ik kan hier zeker wat mee.

Kralenbloempje1
Bead Professional
Berichten:1637
Lid geworden op:ma 08 feb 2010 15:03
Locatie:Ergens in de achterhoek

Re: Wat te doen met rocailles?

Bericht door Kralenbloempje1 » za 17 apr 2010 19:45

op http://www.hoemaaktuhet.com" onclick="window.open(this.href);return false; staan ook hele leuke sieraden die je met rocailles kunt maken o.a. beaded bead, bricksteak enz.
kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven

Gesloten