Kent iemand dit tijdschrift?

Tips en vragen over (nieuwe) boeken en/of tijdschriften kun je hier kwijt.
Forumregels
Wegens te weinig activiteit is het forum gesloten. Het blijft wel online zodat alle uitgewisselde tips & trucs beschikbaar blijft.
Gesloten
Gebruikersavatar
meja
Bead Starter
Berichten:59
Lid geworden op:za 05 apr 2008 19:58
Kent iemand dit tijdschrift?

Bericht door meja » do 17 dec 2009 21:56

Via een vriendin die naar de creadoe is geweest kreeg ik te horen dat er een Nederlandstalig tijdschrift bestaat die aan de hand van foto's stap voor stap verschillende technieken uitlegt voor het maken van sieraden

Ken iemand dit tijdschrift?

http://www.inspiratio.eu/pagina19.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Is het een leuk tijdschrift??

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Re: Kent iemand dit tijdschrift?

Bericht door Elsje » do 17 dec 2009 22:46

Ik ken het niet maar het lijkt me vrij duur voor iets dat je op heel veel sites op het internet gratis kunt vinden waaronder http://www.kralen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Kent iemand dit tijdschrift?

Bericht door sanegdokter » do 17 dec 2009 23:36

Het is een tijdschrift van een kralenwinkel in Gouda. Kralenliesje komt daar vaak en is er erg enthousiast over. Het tijdschrift ziet er zeker leuk uit, vooral als je nog niet zo lang met kralen bezig bent. :D Maar idd zoals mijn voorgangster al zegt, het is allemaal op het internet en bij kralen.com te vinden. :wink: Ik geef mn geld liever ergens anders aan uit. :lol:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Kent iemand dit tijdschrift?

Bericht door Kikkertje » vr 18 dec 2009 09:31

Ik vind ook dat er weinig aanvullende informatie op de site staat. Want het is niet goedkoop, maar er staat nergens hoeveel pagina's het magazine telt. Of welke technieken er aan bod komen. En dat zijn toch wel dingen die ik zou willen weten voor ik het kocht.
Groetjes, Marjan

agnes
Bead Reader
Berichten:7
Lid geworden op:vr 18 dec 2009 19:33

Re: Kent iemand dit tijdschrift?

Bericht door agnes » vr 18 dec 2009 22:47

halllo,

ik ben een belgische, en bezoek ook veel creabeurzen in belgië en nederland
ik heb al die boeken van inspiratio, en echt, ze zijn heel mooi en duidelijk stap voor stap uitgelegd, en als je op de beuzen koopt, die mensen zijn echt heel vriendelijk, ze leggen zelfs alles uit hoe het moet, daarom hoef je er nog niets te kopen, en de produkten zijn zeker niet duur, en de modelletjes in de boeken vind ik persoonlijk ook heel goed !

groetjes

agnes

Ris
Bead Starter
Berichten:63
Lid geworden op:do 03 sep 2009 20:35

Re: Kent iemand dit tijdschrift?

Bericht door Ris » za 19 dec 2009 18:46

Ik ga liever bij kralen com leren, of via Bib.., of zelf overaal. Bij speciale model van internet, ik maak copy en opslaan in mijn Afbeldingen, naar zoveel tijd heb ik al stapel voorbeeld van alle modelen en tehniken. Ook van allerlei tijdschriften/reclame boeken/folders. Als u mijn crea zit, had ik allemaal via boeken zelf bestuderen, en eigen manier maken, want soms ziet erg simple uit maar als ik volg stap voor stap vaak wordt het lastig voor mij. Dus warrom zou ik het abonneren?

Mark
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:di 13 apr 2010 23:41

Re: Kent iemand dit tijdschrift?

Bericht door Mark » wo 14 apr 2010 00:12

Ja, is mij bekent ;)

Om even te reageren op alle reacties.
Inspiratio magazine is bedoelt, zoals de naam al zegt, inspiratie te geven.
Inspiratio magazine voorziet in de behoefte aan een mooi, duidelijk en eigentijds sieraden magazine in Nederland verkrijgbaar.
Het blad verschijnt 4x per jaar, ieder kwartaal, volgt de trends en heeft een eigen gezicht.
Ieder magazine bevat minimaal 10 projecten die stap voor stap (plaatje-praatje) staan beschreven.
Aan de hand van *** (sterren dus;) wordt de moeilijkheid graad beschreven.
Wat voor de één nog vrij lastig kan zijn is dat voor een ander helemaal niet.
Zo´n sterretjes beoordeling is dus subjectief. Inspiratio magazine wordt gelezen en gebruikt door beginners en gevorderden en we proberen voor die brede groep een gevarieerd aanbod te leveren.
Wij, Jet (mijn vriendin) en ik zijn samen de inspiratio achter dit initiatief.
We zagen een paar jaar geleden de sieraden tijdschriften, die er toen nog wel waren, en we dachten;´Dat moet beter kunnen´.
We ergerden ons groen en geel aan de bladen die per project een mooie dame op de ene pagina lieten zien terwijl de andere pagina een enorme lap tekst bevatte. We vonden het een onduidelijk verhaal.
Zo besloten we in 2007 eenmalig een eigen blad uit te geven.
Op verzoek, en natuurlijk ook omdat we het hartstikke leuk vinden, hebben we toen in 2008 nog een blad gemaakt.
In 2009 waagden we het er een kwartaalblad van te maken.
Aanstaande mei komt nummer 8 alweer uit.
Tips en feedback ontvangen we natuurlijk altijd graag [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]
Mvg.
Mark

via de winkel in Gouda en via http://www.inspiratio.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: Kent iemand dit tijdschrift?

Bericht door Frutsel » wo 14 apr 2010 08:16

Welkom Mark, Ik ken jou/je winkel/je blad niet maar ik vind het goed dat je hier even op in gaat.
Gouda.... ik zou bijna zeggen tot ziens. Maar hoewel niet ver weg kom ik er toch amper.
Moet er weer eens op uit :D
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Mark
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:di 13 apr 2010 23:41

Re: Kent iemand dit tijdschrift?

Bericht door Mark » wo 14 apr 2010 12:59

Welkom Mark, Ik ken jou/je winkel/je blad niet maar ik vind het goed dat je hier even op in gaat.
Gouda.... ik zou bijna zeggen tot ziens. Maar hoewel niet ver weg kom ik er toch amper.
Moet er weer eens op uit :D
Nou, op mijn beurt dan welkom;)
Gouda is een leuk stadje voor een dagje uit. De winkel ligt midden in het centrum.
Kom eens langs en oordeel zelf.
Mark

Gebruikersavatar
Ingedinge
Bead Interested
Berichten:141
Lid geworden op:vr 17 aug 2007 14:20
Locatie:haarlem
Contacteer:

Re: Kent iemand dit tijdschrift?

Bericht door Ingedinge » wo 14 apr 2010 13:50

Ik koop toch regelmatig bladen, niet alleen over kralen, maar ook over andere hobby's. Inderdaad, je kunt veel van het internet plukken, toch vind ik het zelf heerlijk om met een tijdschrift op de bank of in de trein inspiratie op te doen. Printjes raak ik kwijt, of blijken een lage resolutie te zijn zodat de techniek alsnog een mysterie blijft, bladen hebben bij mij een vaste plek! :wink: leuk blad, ik kende het (nog) niet!

Mark
Bead Reader
Berichten:6
Lid geworden op:di 13 apr 2010 23:41

Re: Kent iemand dit tijdschrift?

Bericht door Mark » wo 14 apr 2010 15:25

Kikkertje schreef:Ik vind ook dat er weinig aanvullende informatie op de site staat. Want het is niet goedkoop, maar er staat nergens hoeveel pagina's het magazine telt. Of welke technieken er aan bod komen. En dat zijn toch wel dingen die ik zou willen weten voor ik het kocht.
Hoi, je hebt het erover dat het niet goedkoop is?
Wat bedoel je dan precies? Bedoel je het blad? Dat kost €7,50 dat is in ieder geval niet duur voor 52 pagina´s inspiratie.
En als we het over de materialen hebben... ik heb eens zitten kijken op de webshop van bijvoorbeeld die waar Kralen.com naar door linkt maar ik zie nauwelijks materialen die Inspiratio niet goedkoper aanbiedt. Het verschil is dat Inspiratio gewoon een winkel is, waar je de materialen kunt zien en vastpakken.
Ik zou zeggen; kom naar de Kreadoe in Utrecht en oordeel zelf;)
En voor de Belgische bezoekers; Het Hobby Creatief Salon in Mechelen en de Creativa in Brussel.
Mark

Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Kent iemand dit tijdschrift?

Bericht door Kikkertje » wo 14 apr 2010 16:22

Hoi Mark,
Ik bedoelde het volgende: er staat op je website alleen de prijs van het blad, maar niet wat je daarvoor krijgt. Ik vind € 7,50 niet goedkoop, dus wat krijg ik ervoor? Dat zou ik willen weten voordat ik het kocht.

Jij geeft nu aan, er staan minimaal 10 projecten in, 52 pagina's, met daarbij aangegeven de moeilijkheidsgraad. Duidelijk uitgelegd. Dat is best een flink blad.
Dat zou ik als ik jou was op de website erbij zetten, zodat men weet wat men koopt. In ieder geval wat meer info.

Ik ben nog nooit in je winkel geweest, maar mijn broer woont in Gouda, dus wie weet. En ik heb ook de webwinkel nog niet bekeken, dus over die prijzen geef ik zeker geen oordeel.

Wat denk je, zou het tijdschrift wat voor mij zijn? Ik heb behoorlijk wat ervaring, kettelen, rijgen, knopen, macramé, een aantal technieken met rocailles. Waar ik vooral naar op zoek ben is inspiratie, verrassende ontwerpen waar ik mijn eigen draai aan kan geven. Ik moet zeggen, de voorkant van de magazines zien er aantrekkelijk uit. En verder hebben we niet zoveel meer, qua magazines.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
Josje
Bead Dreamer
Berichten:660
Lid geworden op:di 06 apr 2010 08:48
Locatie:Groningen

Re: Kent iemand dit tijdschrift?

Bericht door Josje » ma 26 apr 2010 10:26

Ik ken het magazine! En ik vind het geweldig, krijg er veel inspiratie door :lol: Ik heb drie edities en ik vind het zeker waar voor mijn geld.

In elke editie staan voor verschillende technieken een sieraad met een stap voor stap uitleg met behulp van foto's. Bv. kettelen, wire-wire, weven, rijgen. Naast de stap-voor-stap uitgelegde sieraden staan er nog veel meer foto's in. Alle foto's zijn mooi en duidelijk.

Op hun website in de webwinkel staan ook sieradenpakketten. Deze zijn ingedeeld per magazine. Dit zijn dus pakketten voor een aantal sieraden die in dat magazine voorkomen. (Ik heb door naar die foto's te kijken bepaald welke magazines voor mij het interessantst waren)

Hun winkel is ook super! Ik heb nog nooit ergens mooiere kralen gezien :D (veel kunststof). Helaas is Groningen nogal ver van Gouda, maar zogauw ik weer een keer tijd heb maak ik weer een reis.

Groetjes Josje

Gesloten