vraag over metaal

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
christinabeverlo
Bead Starter
Berichten:85
Lid geworden op:wo 18 nov 2009 16:06
vraag over metaal

Bericht door christinabeverlo » ma 12 apr 2010 09:09

in juli heb ik een bruiloft van mijn broer en schoonzus ik wil graag zelf mijn eigen sieraden ontwerpen maar dan dat het iets speciaals nu heb ik een idee in mijn hoofd ,alleen zit met het bevestigen, weet iemand of je iets kan vast lijmen (plakken) op iets van metaal of messing


groetjes Christina

Gebruikersavatar
Monique Westerlink
Bead Interested
Berichten:145
Lid geworden op:ma 17 dec 2007 18:35
Locatie:Drunen
Contacteer:

Re: vraag over metaal

Bericht door Monique Westerlink » di 13 apr 2010 21:31

Ik weet niet wat je wilt lijmen en of het metaal een glad oppervlak heeft maar met sieraden lijm (hasulith) kan je veel lijmen.

christinabeverlo
Bead Starter
Berichten:85
Lid geworden op:wo 18 nov 2009 16:06

Re: vraag over metaal

Bericht door christinabeverlo » wo 14 apr 2010 06:57

Monique Westerlink schreef:Ik weet niet wat je wilt lijmen en of het metaal een glad oppervlak heeft maar met sieraden lijm (hasulith) kan je veel lijmen.

ik wil graag iets van metaal op metaal lijmen het is niet een hele gladde ondergrond zitten beetje oneffenhedden in ook zijn de metalen onderdeeltjes niet super dik dus ook niet erg zwaar dus niet als gevol dat het er misschien afglijd.
maar zou het denk je houden met sieradenlijm ? of zal ik wat sterkers proberen.

Groetjes christina

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: vraag over metaal

Bericht door sanegdokter » wo 14 apr 2010 07:45

Metaal op metaal houdt niet met sieradenlijm en kan je beter proberen met E6000 of zoiets. :wink:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

christinabeverlo
Bead Starter
Berichten:85
Lid geworden op:wo 18 nov 2009 16:06

Re: vraag over metaal

Bericht door christinabeverlo » wo 14 apr 2010 07:54

ja dat dacht ik zelf ook al dat sieradenlijm niet zou houden of teminste niet echt sterk zou zijn want de bedoeling is dat het ook gedragen word :d zou zonde zijn als alles eraf viel.

gr christina

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: vraag over metaal

Bericht door sanegdokter » wo 14 apr 2010 07:59

Het mooiste geval zou zijn als er gaatjes in zitten of dat je die erin kan maken en dan kan je het nog verstevigen met wire want dan weet je zeker dat het goed blijft zitten. :D
Had je de cuff nog gevonden bij inspiratio?
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

christinabeverlo
Bead Starter
Berichten:85
Lid geworden op:wo 18 nov 2009 16:06

Re: vraag over metaal

Bericht door christinabeverlo » wo 14 apr 2010 08:12

sanegdokter schreef:Het mooiste geval zou zijn als er gaatjes in zitten of dat je die erin kan maken en dan kan je het nog verstevigen met wire want dan weet je zeker dat het goed blijft zitten. :D
Had je de cuff nog gevonden bij inspiratio?

ja ik was inderdaad overal opzoek naar zo cuff en had inspiratio gemaild maar heb niets terug gehad helaas dus dacht ik er nu aan om zo gehamerde cuf bij black crow te bestellen en daar dingen op te plakken.
maar denk je dat je in zo cuff zelf gaatjes kan maken of is het daar weer te dik voor ja misschien in boren hele kleine gaatjes.

christinabeverlo
Bead Starter
Berichten:85
Lid geworden op:wo 18 nov 2009 16:06

Re: vraag over metaal

Bericht door christinabeverlo » wo 14 apr 2010 08:28

sannegdoker ik heb je even een mailtje gestuurd via hotmail :)

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: vraag over metaal

Bericht door sanegdokter » wo 14 apr 2010 08:50

Je hebt bericht terug! :D
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
sanny
Bead Professional
Berichten:1667
Lid geworden op:di 17 mei 2005 21:07
Contacteer:

Re: vraag over metaal

Bericht door sanny » wo 14 apr 2010 10:03

Met 2 componentenlijm moet je zoiets lijmen. Eerst de te lijmen onder grond even ontvetten met spiritus b.v en als je een gladde ondergrond hebt even wat krasjes erin maken zodat de ondergrond ietsje ruwer wordt.
groetjes Sannie.

christinabeverlo
Bead Starter
Berichten:85
Lid geworden op:wo 18 nov 2009 16:06

Re: vraag over metaal

Bericht door christinabeverlo » wo 14 apr 2010 10:40

sanny schreef:Met 2 componentenlijm moet je zoiets lijmen. Eerst de te lijmen onder grond even ontvetten met spiritus b.v en als je een gladde ondergrond hebt even wat krasjes erin maken zodat de ondergrond ietsje ruwer wordt.

heel erg bedankt :) ik heb net mijn onderdeln besteld dus als ze binnen zijn ga ik direct aan de slag .

Gesloten