Afkorting bedrijfsnaam

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
linda1982
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:za 19 nov 2005 20:10
Locatie:Frankrijk
Afkorting bedrijfsnaam

Bericht door linda1982 » vr 09 apr 2010 14:26

Ik hoop dat dit het forum onderdeel is om dit de plaatsen en anders hoor ik het vanzelf wel...In dat geval alvast sorry want dat geeft de modjes weer extra werk... :wink:

Ik sta op het punt om mijn stamp te bestellen om zelf labeltjes te kunnen slaan. Nu bedacht ik me net dat de afkorting van mijn merk naam (3 letters) dezelfde 3 letters zijn als een hele bekende Amerikaanse tv zender...Uiteraard heel anders vorm gegeven en de volledige naam lijkt erin de verste verte niet op maarrrrr mag dit? :?:

Ik kan het niet echt op internet vinden dus misschien dat iemand hier een idee heeft...?
Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Afkorting bedrijfsnaam

Bericht door Sandra » vr 09 apr 2010 14:28

Ik weet niet in hoeverre het mag, wel vraag ik me af in hoeverre zij erachter zullen komen en er een probleem van zullen maken. Je kan eventueel zoeken of hun afkorting als merknaam is geregistreerd, ik persoonlijk denk dat het te algemeen en kort is om als merknaam te mogen registreren waardoor je het gewoon mag gebruiken.

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Afkorting bedrijfsnaam

Bericht door sam » vr 09 apr 2010 15:19

Sandra schreef:Ik weet niet in hoeverre het mag, wel vraag ik me af in hoeverre zij erachter zullen komen en er een probleem van zullen maken. Je kan eventueel zoeken of hun afkorting als merknaam is geregistreerd, ik persoonlijk denk dat het te algemeen en kort is om als merknaam te mogen registreren waardoor je het gewoon mag gebruiken.
Dat dacht ik inderdaad ook. Of ze daar bij stil zullen blijven staan....

Gebruikersavatar
AnitaD
Bead Fan
Berichten:368
Lid geworden op:wo 02 dec 2009 22:25

Re: Afkorting bedrijfsnaam

Bericht door AnitaD » vr 09 apr 2010 18:14

Ik meen mij te herinneren dat ze zelfs de (soort)artikelen moeten aangeven waarvoor de merknaam wordt geregistreerd. De kans dat je problemen krijgt lijkt me klein.
Wil je het zeker weten, dan zou je een merkenburo moeten bellen.

Gebruikersavatar
linda1982
Bead Believer
Berichten:243
Lid geworden op:za 19 nov 2005 20:10
Locatie:Frankrijk

Re: Afkorting bedrijfsnaam

Bericht door linda1982 » za 10 apr 2010 14:16

Bedankt voor jullie reactie. Ik dacht zelf ook al zoiets. Heb net wel op de website gekeken (ben even de naam kwijt...) waar alle merknamen geregistreerd staan en ben blijkbaar niet de enige die deze initialen gebruikt. In andere branches komen ze ook voor.
Ach en het zal wel loslopen, pas als ik zo groot word al Otazu ofzo zullen mensen er wel over gaan vallen... :mrgreen:
Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken.

Gesloten