Granny Squares update 07-04

Alle overige creaties die niets met kralen te maken hebben maar die je wel graag wil laten zien kan je hier posten.
Forumregels
1) Show hier alleen zelfgemaakte creaties die niets met kralen te maken hebben. Heb je ook een zelfgemaakte kralencreatie? Ga dan naar subforum Show je eigen kralencreaties.
2) Upload je foto's NIET via Kralen.com maar via een eigen website of gratis site zoals http://www.mijnalbum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.imageshack.com" onclick="window.open(this.href);return false;
3) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
4) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:
Granny Squares update 07-04

Bericht door Mar-JoYa » ma 22 mar 2010 08:30

Hier mijn Granny Squares op weg naar een deken. Wil nu nog heel enthousiast een deken van 1.50 bij 1.80 maar daar zijn er ongeveer 200 voor nodig :shock: Dus zal ook afhangen van wanneer de baby zich aankondigd :lol:


Afbeelding
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Dorith
Bead Intelligent
Berichten:1429
Lid geworden op:zo 10 aug 2003 19:24
Locatie:Lelystad
Contacteer:

Re: Granny Squares

Bericht door Dorith » ma 22 mar 2010 08:38

Dat zijn hele leuke kleuren bij elkaar! Ik ben zelf ook bezig met een kleed van 300 squares.....pfff wie verzint het he? ;)
een babykleedje mag misschien ook wel kleiner, dat scheelt!?
Nog een ongevraagde tip ;) ik zou tussendoor steeds de draadjes afwerken anders heb je straks heeeel veel weg te steken.
Ik zou zeggen gewoon doorgaan!
Voor wie het nog niet weet:
dorith spreek je uit als doriet :)

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Granny Squares

Bericht door Mar-JoYa » ma 22 mar 2010 08:50

Tnx voor het compliment over de kleurtjes :D

Gewoon meteen groots beginnen ;) zo werken creatieve geesten toch :lol: :lol: Las laatst ook nog dat creatieve mensen geen rommel maken, die hebben gewoon overal ideeeen liggen :thumb: kreeg alleen mijn man het niet aan het verstand :D

Je ongevraagde tips zijn heel welkom en je hebt helemaal gelijk, moet alleen mijn naalden nog terug vinden, die liggen ergens tussen mijn ideeen :lol:

Klopt dat babydekentje wel wat kleiner mag, maar volgens mij is het ledikant dekentje nog 130 bij 150 en ben even voor het gemak uitgegaan van 10 cm vierkantjes dus alsnog 195 vierkantjes [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Granny Squares

Bericht door Sandra » ma 22 mar 2010 09:11

leuk! Het lukt je al mooi joh! Je kan eventueel binnenkort alvast het aan elkaar zetten uitproberen. Je kan ze later aan elkaar haken, je kan het ook doen terwijl je het vierkantje nog afmaakt. Ikzelf koos voor het eerste omdat ik veel kleuren wil gebruiken en geen enkel vierkantje dezelfde patroon wil hebben, wil dus aan het eind kijken welke volgorde het mooist is. Maar als je 'n kleed wil maken met maar paar kleuren maakt het toch niet uit, dan is het misschien fijner het meteen al aan elkaar te haken. http://attic24.typepad.com/weblog/joini ... aures.html" onclick="window.open(this.href);return false; , daar staat het uitgelegd, kreeg deze tip van Dorith. :)

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Granny Squares

Bericht door sanegdokter » ma 22 mar 2010 09:48

Ooohhh wat zijn ze toch leuk die vierkantjes! :(L)
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Gebruikersavatar
Amie
Bead Producer
Berichten:1240
Lid geworden op:di 03 feb 2009 13:33
Locatie:Lent
Contacteer:

Re: Granny Squares

Bericht door Amie » ma 22 mar 2010 11:31

Wat een leuke kleurtjes zijn dit zo bij elkaar.
:lol: Las laatst ook nog dat creatieve mensen geen rommel maken, die hebben gewoon overal ideeeen liggen :thumb: kreeg alleen mijn man het niet aan het verstand :D
Dit heb ik ook pas ergens gelezen, volgens mij bij iemand waarvan ik iets had besteld via marktplaats, jij toevallig ook? Ik vond dit ook zo'n leuke uitspraak, maar inderdaad ook mijn vriend was het er niet helemaal mee eens.
Groetjes Amie

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Granny Squares

Bericht door Mar-JoYa » ma 22 mar 2010 11:37

Sandra schreef:leuk! Het lukt je al mooi joh! Je kan eventueel binnenkort alvast het aan elkaar zetten uitproberen. Je kan ze later aan elkaar haken, je kan het ook doen terwijl je het vierkantje nog afmaakt. Ikzelf koos voor het eerste omdat ik veel kleuren wil gebruiken en geen enkel vierkantje dezelfde patroon wil hebben, wil dus aan het eind kijken welke volgorde het mooist is.
TNX :D Precies om jouw reden heb ik hem ook nog niet in elkaar gezet ;) en sowieso wil ik ze allemaal met een extra rand van bij allemaal dezelfde kleur aan elkaar zetten. Denk dat dat mooi wordt, net als bij een tekening met veel kleur en je dan de randen zwart maakt, dan komen de kleuren meer uit, weet alleen niet of ik ze met roze, blauw of wit aan elkaar ga zetten ;)
Amie schreef:volgens mij bij iemand waarvan ik iets had besteld via marktplaats, jij toevallig ook? Ik vond dit ook zo'n leuke uitspraak, maar inderdaad ook mijn vriend was het er niet helemaal mee eens.
:lol: die mannen....... :lol: Volgens mij was het een onderschrift van iemand op een ander forum ;) maar misschien verkoopt diegene ook wel via marktplaats :mrgreen:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08

Re: Granny Squares

Bericht door De Sierkip » ma 22 mar 2010 16:21

Ze zijn leuk en lieve kleurtjes!! :(L)

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Granny Squares update 24-03

Bericht door Mar-JoYa » wo 24 mar 2010 13:30

Afbeelding

Afbeelding

Via patroon van Jessica Tromp :D beetje aangepast ;)

en zo wil ik hem nu eerst aan elkaar zetten, nog even 2 vierkantjes zo in elkaar zetten na mijn lunch ;) ..... en dan maar weer verder haken om meters te maken [img]http://forum.creadream.nl/images/smiles/tongue3.gif[/img]

Afbeelding
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
Kralenannie
Bead Designer
Berichten:843
Lid geworden op:ma 29 jan 2007 18:21
Locatie:Hardenberg

Re: Granny Squares update 24-03

Bericht door Kralenannie » wo 24 mar 2010 13:33

Heel mooi Marjo :applaus:
Groetjes, Anita

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Granny Squares update 24-03

Bericht door Sandra » wo 24 mar 2010 13:46

WOW LEUK! Hoe heb je de bloemetjes geleerd? Leuk ook om de grote te zien in het midden, geeft mooi effect!

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Granny Squares update 24-03

Bericht door Mar-JoYa » wo 24 mar 2010 14:08

Sandra schreef:WOW LEUK! Hoe heb je de bloemetjes geleerd? Leuk ook om de grote te zien in het midden, geeft mooi effect!
Blommetjes vanaf deze =>

http://www.jessica-tromp.nl/crochet_flo ... rial-1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Later vandaag deze misschien nog even proberen

http://www.jessica-tromp.nl/crochet_flo ... rial-2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

en tnx voor de complimenten, kralenannie ook natuurlijk :)
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08

Re: Granny Squares update 24-03

Bericht door De Sierkip » wo 24 mar 2010 19:42

Dat wordt mooi, leuk met die grote in het midden!! En die blommensquares!! :(L)

Gebruikersavatar
Jeanette
Bead Producer
Berichten:1041
Lid geworden op:vr 17 okt 2008 11:53
Locatie:Nijmegen
Contacteer:

Re: Granny Squares update 24-03

Bericht door Jeanette » wo 24 mar 2010 20:35

oooooh :(L)

prachtig! Hele lieve kleurtjes! Die grote in het midden is ook super, leuk effect geeft dat! Die bloemensquares zijn helemaal :(L)
Groetjes Jeanette

Gebruikersavatar
Moon
Bead Dreamer
Berichten:725
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 08:59
Locatie:Almere

Re: Granny Squares update 24-03

Bericht door Moon » wo 24 mar 2010 23:10

Heel mooi en lekker vrolijk. :banaan:
Groetjes van Monica

Gesloten