advertentie verwijderd marktplaats

Voor vragen en tips over het verkopen van je zelfgemaakte sieraden kun je hier terecht.
Gebruikersavatar
Kikkertje
Bead Hysteric
Berichten:3130
Lid geworden op:za 03 mei 2008 16:30
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:
Re: advertentie verwijderd marktplaats

Bericht door Kikkertje » di 16 feb 2010 17:26

Ik doe het ook regelmatig, dan zeg ik:
Informeert u gerust naar mijn website.

Toch worden mijn advertenties er tegenwoordig nooit meer afgegooid. Komt misschien omdat ik regelmatig een betaalde advertentie plaats, dat ze het door de vingers zien, zeg maar.
Groetjes, Marjan

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: advertentie verwijderd marktplaats

Bericht door sam » wo 17 feb 2010 09:58

Ik heb dat eens nagevraagd en toen zeiden ze dat dat niet zo was.
Of het waar is weet je natuurlijk nooit.
Ze zeiden dat het ermee te maken heeft, hoe vaak iemand je tipt.
Mijn Niet-Zon-Fan, doet dat blijkbaar erg veel achter elkaar.

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: advertentie verwijderd marktplaats

Bericht door Hannelies » wo 17 feb 2010 15:46

sam schreef:Bij mij gaat het vrijwel nooit goed. Als er maar iets van website of mijn naam staat, ben ik er binnen een paar uur vanaf.
Denk dat er iemand zit, die een grote hekel aan me heeft :shock:
Neeee hoor! Ik heb het ook een x gedaan, wist niet dat het niet mocht, en binnen een uur was ie eraf! Denk dat ze het screenen op het woord www en .nl en .com......

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: advertentie verwijderd marktplaats

Bericht door Frutsel » wo 17 feb 2010 17:11

Van mij is er net een advertentie verwijderd. Ik heb vanaf twee verschillende emailadressen (dus met twee identiteiten) min of meer dezelfde gezet. Bij het bericht van verwijderen stond wel waarom, maar ook dat ik dit niet al te vaak moet doen want

[i]Het plaatsen van dezelfde gratis advertentie in verschillende rubrieken is ook niet toegestaan.
Maakt u identieke advertenties voor verschillende producten waarbij bijvoorbeeld alleen de kleur verschilt? Geef dan a.u.b. duidelijk in de advertentietekst aan wat het verschil is.
[b]Bij herhaaldelijke overtredingen van onze voorwaarden zijn wij genoodzaakt maatregelen te treffen. [/b]Wij adviseren u om uw huidige advertenties eventueel nu direct aan te passen conform onze voorwaarden. [/i]

Hier kan ik best mee leven maar waar ik niet goed van wordt is dat die piechem met die ipods nog steeds gewoon bezig is. Daar betalen mensen nog steeds 260 euro voor en die vent graait zo een leuk inkomen bij elkaar.

Pliesie doet niks met de meerdere aangiftes en MP? Die :zzz: :zzz: :zzz: :zzz: :zzz: :zzz: :zzz: :zzz:
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: advertentie verwijderd marktplaats

Bericht door sam » wo 17 feb 2010 19:12

Ben het met je eens hoor. Jij word gepakt, terwijl heel veel anderen met vanalles weg komen.

Brandless
Bead Discoverer
Berichten:35
Lid geworden op:vr 26 jun 2009 14:54

Re: advertentie verwijderd marktplaats

Bericht door Brandless » ma 15 mar 2010 09:29

Marktplaats is inderdaad erg strikt. Het vermelden van het woord Google kan al een reden zijn om de advertentie te verwijderen. Ik zetten dan wel eens neer, Google mij, dus geen verwijzing naar mijn eigen website, maar omdat het een verwijzing was naar de site van Google mocht het niet. Nou ja kan ik ze wel gelijk in geven.

Een ander ding is het plaatsen van advertenties in verkeerde rubrieken. Waar had je je armbandje in geplaatst? Veel mensen plaatsen sieraden in de kubriek kralen en sieraden maken, terwijl er een speciale rubriek voor sieraden is. Als je op zoek bent naar kralen, is het heel irritant als dan de hele rubriek vol staat met sieraden!

Ik heb ook wel eens gehad dat ik een meningsverschil had met iemand en die besloot al mijn advertenties te tippen, waardoor ze steeds gedeactiveerd werden. Ik had bijvoorbeeld knijpkralentangen online staan en dan kreeg ik van marktplaats dat deze niet in de kralen in sieraden rubriek thuis hoorde, maar in de gereedschap rubriek. Heel flauw, ik kon ze gewoon weer terug plaatsen, door 1 woordje te wijzigen in mijn tekst en hoorde daarna niks meer! Het is dus ook spelen met marktplaats. Mag iets niet, wijzig het dan licht en kijk of ze je er weer uitpikken. Op een gegeven moment had ik mijn advertenties zo, dat ik geen gezeur meer kreeg.

Soms ging ik ook mailen wat de reden was, omdat deze er niet altijd bij vermeld werd, dus ik zou het even vragen, dan weet je ook waar je aan toe bent!

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: advertentie verwijderd marktplaats

Bericht door sam » ma 15 mar 2010 11:41

Ik vraag er inderdaad ook regelmatig naar. Omdat ook zoveel anderen overal mee weg lijken te
komen.

Wat ik soms wel erg vervelend vind, is dat er geen logos in fotos mogen. Dat begrijp ik helemaal. Maar daarmee krijg je wel dat mensen je fotos jatten.
En er zelf een advertentie mee plaatsen. Wat dan niet gemakkelijk is om er weer af te krijgen.

createss
Bead Designer
Berichten:827
Lid geworden op:zo 02 jul 2006 15:51

Re: advertentie verwijderd marktplaats

Bericht door createss » ma 15 mar 2010 12:47

sam schreef:Wat ik soms wel erg vervelend vind, is dat er geen logos in fotos mogen. Dat begrijp ik helemaal. Maar daarmee krijg je wel dat mensen je fotos jatten.
En er zelf een advertentie mee plaatsen. Wat dan niet gemakkelijk is om er weer af te krijgen.
Mag je ook geen naam door je foto heen? "deze foto is gemaakt door Samanta" o.i.d., zonder de naam van je website... dan zal 'ie niet zo snel gejat worden.
Ik heb geen idee hoor, plaats nooit iets op Marktplaats :oops:

Inkiepinkie
Bead Interested
Berichten:174
Lid geworden op:za 02 okt 2004 11:10
Locatie:Heerlen

Re: advertentie verwijderd marktplaats

Bericht door Inkiepinkie » ma 15 mar 2010 20:46

sam schreef:Ik vraag er inderdaad ook regelmatig naar. Omdat ook zoveel anderen overal mee weg lijken te
komen.

Wat ik soms wel erg vervelend vind, is dat er geen logos in fotos mogen. Dat begrijp ik helemaal. Maar daarmee krijg je wel dat mensen je fotos jatten.
En er zelf een advertentie mee plaatsen. Wat dan niet gemakkelijk is om er weer af te krijgen.
Foto's kopieren vanaf marktplaats is niet mogelijk. Reclame maken mag ook niet, tenzij je ervoor betaalt, dus ook geen naam in de foto (watermerk).
Groetjes


Ingrid

te veel hobbies, te weinig tijd! :-)

Gebruikersavatar
Frutsel
Bead Producer
Berichten:1068
Lid geworden op:ma 28 mei 2007 19:26
Locatie:Vlakbij Rotterdam
Contacteer:

Re: advertentie verwijderd marktplaats

Bericht door Frutsel » di 16 mar 2010 08:07

Als je een printscreen maakt kan je daarvanaf de foto alsnog jatten.
Mensen die willen jatten vinden wel een manier.
Dat fotocamera icoontje is makkelijk weg te snijden.
Ik doe dat jatten zelf niet, nee, maar soms maak ik wel een printscreen (van foto én tekst) om te zien of wat ik krijg klopt met wat ik gekocht heb, voor het geval verkoper de advertentie verwijdert of wijzigt voor ik het spul binnen heb.

Als je met grove oplichting te maken krijgt is een printscreen ook handig als bewijs. Als je in probleemoplossing gelooft.

Ik heb nu een akkefietje in de poppenwereld (niet via MP) en wou dat ik die printscreen had.
~~When you don't shine with your own light, what you create has no might~~
Oftewel, schijn met je eige lichie, anders schijn je niet echt.

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: advertentie verwijderd marktplaats

Bericht door sam » di 16 mar 2010 14:01

Inderdaad, met printscreen heb je nog een vrij scherpe foto.
En als je hem gebruikt om op marktplaats te zetten, is het cameratje niet zo erg.

Zou best kunnen Createss, dat dat wel mag. Heb er nooit aan gedacht!

Gesloten