abonnement Bead&Button

Tips en vragen over (nieuwe) boeken en/of tijdschriften kun je hier kwijt.
Forumregels
Wegens te weinig activiteit is het forum gesloten. Het blijft wel online zodat alle uitgewisselde tips & trucs beschikbaar blijft.
ellybudding
Bead Hysteric
Berichten:3136
Lid geworden op:wo 29 okt 2008 14:14
Contacteer:
abonnement Bead&Button

Bericht door ellybudding » zo 01 nov 2009 21:31

Hallo allemaal,

Ik wil een abonnement gaan nemen op het blad Bead&Button. Heeft iemand een tip voor mij, ik weet nl. niet zo goed wat de goedkoopste manier is om aan een abonnement hierop te krijgen. Kan ik dit het beste via Bead & Button zelf doen of via een nederlandse tijdschriftenleverancier een abonnement nemen. Wie heeft hier ervaring mee?

Tips voor een ander "goed" blad is ook mooi meegenomen. Mogelijk is hier al een topic van maar had even geen zin om te zoeken (eerlijkheid duurt het langst!).

Bedankt alvast voor de reacties.

Elly

claudy
Bead Dreamer
Berichten:625
Lid geworden op:wo 30 sep 2009 17:13
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: abonnement Bead&Button

Bericht door claudy » ma 02 nov 2009 06:35

ellybudding schreef:Hallo allemaal,

Ik wil een abonnement gaan nemen op het blad Bead&Button. Heeft iemand een tip voor mij, ik weet nl. niet zo goed wat de goedkoopste manier is om aan een abonnement hierop te krijgen. Kan ik dit het beste via Bead & Button zelf doen of via een nederlandse tijdschriftenleverancier een abonnement nemen. Wie heeft hier ervaring mee?

Tips voor een ander "goed" blad is ook mooi meegenomen. Mogelijk is hier al een topic van maar had even geen zin om te zoeken (eerlijkheid duurt het langst!).

Bedankt alvast voor de reacties.

Elly
Ik ga dit met belangstelling volgen!
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: abonnement Bead&Button

Bericht door sanegdokter » ma 02 nov 2009 07:51

Ik heb ook een abonnement via Kalmbach. Volgens mij is dit het voordeligst en heb je het blad het snelste aan huis aangezien er dan geen Nedelandse tussenpersoon tussen zit. Het enigste nadeel is dat je met een creditcard moet betalen. Het is zeker de moeite waard, ik wordt er altijd helemaal blij van als hij weer op de mat ligt. :D
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

nile
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:wo 02 aug 2006 10:12
Locatie:Almere
Contacteer:

Re: abonnement Bead&Button

Bericht door nile » ma 02 nov 2009 09:00

via Kalmbach zelf idd.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: abonnement Bead&Button

Bericht door Sandra » ma 02 nov 2009 09:13

Via kalmbach is volgens mij inderdaad de beste optie. Er was ooit een Nederlandse tussenleverancier maar die leverde vaak niet en reageerde niet op e-mails. Bij Kalmbach kun je snel reactie verwachten en als het 'n keer niet aankomt lossen ze het goed op. Enige wat tegen kan vallen is dat als je abonnement neemt je paar weken moet wachten eer je het krijgt. Ze leveren het eens per 2 maanden, wel vroeg, dus die van november ontvang je al in oktober.

Voor degenen die twijfelen, of die razend enthousiast zijn maar pas sinds kort de tijdschrift hebben: ieder jaar komt er 'n boek uit, als verzameling van de leukste technieken. Lekker reclamevrij en er staat zoveel in. Creatieve beading heet die van bead&button geloof ik....Je kan velen ervan bestellen bij Nederlandse winkels maar je kan het ook gewoon kopen bij kalmbach zelf. Eenmalige tijdschriften, bv met alleen swarovski patronen, is ook vaak leuk.

ellybudding
Bead Hysteric
Berichten:3136
Lid geworden op:wo 29 okt 2008 14:14
Contacteer:

Re: abonnement Bead&Button

Bericht door ellybudding » ma 02 nov 2009 14:26

Hallo meiden,

Bedankt voor de reacties. Ik ga via Kalmbach bestellen. Ik had dit ook al bijna gedaan maar ik dacht eerst even de ervaringsdeskundigen hun mening vragen. Jullie hebben mij overtuigd!

Hier mag dus wat mij betreft een slotje op!

Elly

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: abonnement Bead&Button

Bericht door Sandra » ma 02 nov 2009 14:30

:D Je zal er geen spijt van krijgen. ;)
Op zich netjes dat je zegt dat het dicht mag, maar ik laat het toch maar open, voor het geval iemand het ooit vindt via zoekfunctie en nog vragen / tips hebben.

Helina
Bead Interested
Berichten:105
Lid geworden op:di 20 okt 2009 11:51

Re: abonnement Bead&Button

Bericht door Helina » ma 02 nov 2009 17:02

Zijn er eigenlijk geen nederlandse tijdschriften meer die alleen over sieraden maken gaan?

Ik had hier al ergens gelezen dat er twee zijn gestopt.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: abonnement Bead&Button

Bericht door Sandra » ma 02 nov 2009 17:31

Volgens mij zijn er geen nee....er is wel een nieuwe Duitse, maar het is me nog niet duidelijk waar/hoe je abonnement kan nemen. Momenteel is het alleen bij 'n paar winkels te koop voor 12,-. Best duur maar er zou wel wat minder reclame in staan.

Helina
Bead Interested
Berichten:105
Lid geworden op:di 20 okt 2009 11:51

Re: abonnement Bead&Button

Bericht door Helina » ma 02 nov 2009 17:40

okee jammer :(
Ik ga geen buitenlandse bladen kopen, vind ik niks, vooral omdat er een hoop is wat ik nog niet ken op het gebied van sieraden maken en dan snap je het in een andere taal al helemaal niet.

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: abonnement Bead&Button

Bericht door Sandra » ma 02 nov 2009 19:00

Het maakt mij niet uit of je het koop of niet ;) maar ik moet zeggen ze zijn best duidelijk uitgelegd! Meestal lees ik de tekst niet eens helemaal, dankzij de foto's is het al snel duidelijk. En bij Bead&Button staat altijd achterin de basistechnieken uitgelegd, dus je hoeft er geen ervaring voor te hebben. Belangrijkste waar je op moet letten is dat je bead&button koopt als je graag met kleine kralen werkt (maar ze hebben het ook over wire & wire en wat eenvoudigere rijgpatronen met wat grotere kralen) en beadstyle als je eenvoudigere technieken wil. Er staan dan rijgvariaties in (bv verdelers schuin rijgen ipv recht, geeft hele andere effect) of bv kettel variaties. Dat zijn iig projecten die niet urenlang duren.

Als je twijfelt kun je eventueel restjes verkopen in de gaten houden of zelf een oproep plaatsen, soms verkopen mensen oude tijdschriften.

ellybudding
Bead Hysteric
Berichten:3136
Lid geworden op:wo 29 okt 2008 14:14
Contacteer:

Re: abonnement Bead&Button

Bericht door ellybudding » ma 02 nov 2009 19:43

Sandra schreef::D Je zal er geen spijt van krijgen. ;)
Op zich netjes dat je zegt dat het dicht mag, maar ik laat het toch maar open, voor het geval iemand het ooit vindt via zoekfunctie en nog vragen / tips hebben.
ik denk het ook niet, heb met regelmaat al eens patronen van hun site gehaald, is inderdaad makkelijk leesbaar vind ik, ook doordat het in patroon heel duidelijk uitgelegd wordt.

Laat de topic maar open maar wilde het forum niet onnodig "vervuilen" en wie weet welke leuke tips nog komen, je hebt gelijk! Bedankt!

Elly

ellybudding
Bead Hysteric
Berichten:3136
Lid geworden op:wo 29 okt 2008 14:14
Contacteer:

Re: abonnement Bead&Button

Bericht door ellybudding » wo 11 nov 2009 21:35

sanegdokter schreef:Het is zeker de moeite waard, ik wordt er altijd helemaal blij van als hij weer op de mat ligt. :D
kan niet wachten totdat ie in de brievenbus zit. Inmiddels wat oude B&B van een kralenwinkel geleend...moet ze helaas teruggeven wat vervelend nou! Nee hoor, ik geef ze terug maar wat een hoop uren moet ik vrij gaan maken, zie zoveel moois!

Elly

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: abonnement Bead&Button

Bericht door Sandra » wo 11 nov 2009 23:40

Koop nou maar gewoon 1 van de best of boeken :P ze zijn echt leuk en leerzaam!

Gebruikersavatar
MB
Bead Aholic
Berichten:4097
Lid geworden op:vr 12 jan 2007 12:55
Contacteer:

Re: abonnement Bead&Button

Bericht door MB » za 13 mar 2010 20:55

Dit blad is sinds kort ook bij de AKO verkrijgbaar :D
~Groetjes Margriet~

Gesloten