13-02 tas-/sleutelhangers

Laat iedereen bewonderen wat je gemaakt hebt door het plaatsen van een foto van je creatie!
Forumregels
1) Dit subforum is alleen bedoeld voor zelfgemaakte kralensieraden en gadgets. Zelfgemaakte kralen kunnen geshowed worden bij Show je eigen handgemaakte kralen. Alle overige creaties, die niets met kralen te maken hebben, kunnen geshowed worden bij subforum Show je eigen overige creaties.
2) Upload je foto's via http://forum.kralen.com/upload.php" onclick="window.open(this.href);return false; . Het doet dan meteen automatisch mee met de wekelijkse wedstrijd.
3) Maximaal 1 foto per creatie
4) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
5) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Gebruikersavatar
bonte285
Bead Dreamer
Berichten:556
Lid geworden op:za 12 aug 2006 18:30
Locatie:Waddinxveen
Contacteer:
13-02 tas-/sleutelhangers

Bericht door bonte285 » za 13 feb 2010 19:20

Vandaag eventjes iets anders dan oorbellen, kettingen en armbanden: dit keer een aantal tas-/sleutelhangers gemaakt met allerlei lintjes en kralen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
*~ Groetjes van Yvette ~*

ellybudding
Bead Hysteric
Berichten:3136
Lid geworden op:wo 29 okt 2008 14:14
Contacteer:

Re: 13-02 tas-/sleutelhangers

Bericht door ellybudding » za 13 feb 2010 19:26

ik vind ze super leuk en kleurig.
Zal wel een heel gepruts zijn om die lintjes even strak in het kralenkapje te krijgen of valt dat mee? Als je een goede tip hiervoor hebt dan ben ik je dankbaar, ik krijg ze altijd rommelig erin, doe vast iets fout.

De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08

Re: 13-02 tas-/sleutelhangers

Bericht door De Sierkip » za 13 feb 2010 19:50

Vind ze erg leuk allemaal!! :(L) En ik ben ook benieuwd hoe je dat zo netjes doet! :applaus:

SandraE
Bead Discoverer
Berichten:22
Lid geworden op:zo 23 aug 2009 13:44
Locatie:Apeldoorn
Contacteer:

Re: 13-02 tas-/sleutelhangers

Bericht door SandraE » za 13 feb 2010 20:14

Super leuk geworden!

Gebruikersavatar
José
Bead Fan
Berichten:350
Lid geworden op:za 24 okt 2009 06:57
Locatie:Den Haag
Contacteer:

Re: 13-02 tas-/sleutelhangers

Bericht door José » za 13 feb 2010 22:09

Heel leuk :applaus:!
Herinneringen voor later maak je vandaag.

Gebruikersavatar
Sunflowerjewels
Bead Believer
Berichten:246
Lid geworden op:za 02 jan 2010 09:41
Contacteer:

Re: 13-02 tas-/sleutelhangers

Bericht door Sunflowerjewels » zo 14 feb 2010 08:51

Heel leuk allemaal, lekker vrolijk.
Groetjes,
Ingrid

Gebruikersavatar
Talitha
Bead Designer
Berichten:896
Lid geworden op:do 28 jan 2010 16:53

Re: 13-02 tas-/sleutelhangers

Bericht door Talitha » zo 14 feb 2010 10:23

Ik vind ze heel leuk en vrolijk.
Zal wel een heel gepruts zijn om die lintjes even strak in het kralenkapje te krijgen of valt dat mee? Als je een goede tip hiervoor hebt dan ben ik je dankbaar, ik krijg ze altijd rommelig erin, doe vast iets fout.
Volgens mij krijg je ze zo door de lintjes bovenop elkaar op een nietstift te prikken(eerst een gaatje met een naald maken in het lint)en dan wegwerken in een kralenkapje boven het kapje kraaltjes.
Geef elke dag de kans
de mooiste van je leven
te worden.

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: 13-02 tas-/sleutelhangers

Bericht door Hannelies » zo 14 feb 2010 10:26

ellybudding schreef:ik vind ze super leuk en kleurig.
Zal wel een heel gepruts zijn om die lintjes even strak in het kralenkapje te krijgen of valt dat mee? Als je een goede tip hiervoor hebt dan ben ik je dankbaar, ik krijg ze altijd rommelig erin, doe vast iets fout.
Dat wou ik nou net vragen.... Hoe doe je dat zo netjes?

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: 13-02 tas-/sleutelhangers

Bericht door Hannelies » zo 14 feb 2010 10:27

Talitha schreef:Ik vind ze heel leuk en vrolijk.
Zal wel een heel gepruts zijn om die lintjes even strak in het kralenkapje te krijgen of valt dat mee? Als je een goede tip hiervoor hebt dan ben ik je dankbaar, ik krijg ze altijd rommelig erin, doe vast iets fout.
Volgens mij krijg je ze zo door de lintjes bovenop elkaar op een nietstift te prikken(eerst een gaatje met een naald maken in het lint)en dan wegwerken in een kralenkapje boven het kapje kraaltjes.
En deze zie ik nu pas. Ik ga het eens proberen!

Mirimam
Bead Dreamer
Berichten:665
Lid geworden op:ma 30 nov 2009 09:33
Locatie:Provincie Zeeland
Contacteer:

Re: 13-02 tas-/sleutelhangers

Bericht door Mirimam » zo 14 feb 2010 10:36

Vrolijk! :banaan:
Groetjes,

Miriam

Gebruikersavatar
bonte285
Bead Dreamer
Berichten:556
Lid geworden op:za 12 aug 2006 18:30
Locatie:Waddinxveen
Contacteer:

Re: 13-02 tas-/sleutelhangers

Bericht door bonte285 » zo 14 feb 2010 11:03

Bedankt voor de leuke reacties!

Zelf leg ik eerst alle lintjes netjes boven op elkaar tot ik een "stapeltje" heb, dan vouw ik ze in het midden dubbel, en vervolgens zet ik het stapeltje vast door er gecoat staaldraad omheen te doen en dit vast te zetten met een knijpkraaltje. Vervolgens rijg ik een kralenkapje over het draad heen en daardoor komt de hele handel muurvast én netjes :wink: in het kralenkapje te zitten. Op de draad die je overhoudt rijg ik dan de kralen en zet dit in zijn geheel weer aan de sleutelhanger. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is! :D
*~ Groetjes van Yvette ~*

ellybudding
Bead Hysteric
Berichten:3136
Lid geworden op:wo 29 okt 2008 14:14
Contacteer:

Re: 13-02 tas-/sleutelhangers

Bericht door ellybudding » zo 14 feb 2010 12:17

ik ga jouw tip gauw eens toepassen, bedankt dat je dit wilde delen!!

groetjes
Elly

De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08

Re: 13-02 tas-/sleutelhangers

Bericht door De Sierkip » zo 14 feb 2010 12:20

bonte285 schreef:Zelf leg ik eerst alle lintjes netjes boven op elkaar tot ik een "stapeltje" heb, dan vouw ik ze in het midden dubbel, en vervolgens zet ik het stapeltje vast door er gecoat staaldraad omheen te doen en dit vast te zetten met een knijpkraaltje. Vervolgens rijg ik een kralenkapje over het draad heen en daardoor komt de hele handel muurvast én netjes :wink: in het kralenkapje te zitten. Op de draad die je overhoudt rijg ik dan de kralen en zet dit in zijn geheel weer aan de sleutelhanger. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is! :D
Zal wel een beetje blond zijn :oops: maar wat bedoel je met het staaldraad eromheen doen, wikkel je het staaldraad gewoon om het stapeltje heen, maak je het dan eerst niet ergens vast??
slim2 Ik krijg ineens een helder moment, haha, :mrgreen: nu snap ik wat je bedoelt met dubbelvouwen, de hele stapel klap je dubbel op de helft, het staaldraad komt dan in het midden om de stapel heen, kwartje is gevallen, haha! :oops: Bedankt!!

Gebruikersavatar
bonte285
Bead Dreamer
Berichten:556
Lid geworden op:za 12 aug 2006 18:30
Locatie:Waddinxveen
Contacteer:

Re: 13-02 tas-/sleutelhangers

Bericht door bonte285 » zo 14 feb 2010 12:21

De Sierkip schreef:
bonte285 schreef:Zelf leg ik eerst alle lintjes netjes boven op elkaar tot ik een "stapeltje" heb, dan vouw ik ze in het midden dubbel, en vervolgens zet ik het stapeltje vast door er gecoat staaldraad omheen te doen en dit vast te zetten met een knijpkraaltje. Vervolgens rijg ik een kralenkapje over het draad heen en daardoor komt de hele handel muurvast én netjes :wink: in het kralenkapje te zitten. Op de draad die je overhoudt rijg ik dan de kralen en zet dit in zijn geheel weer aan de sleutelhanger. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is! :D
Zal wel een beetje blond zijn :oops: maar wat bedoel je met het staaldraad eromheen doen, wikkel je het staaldraad gewoon om het stapeltje heen, maak je het dan eerst niet ergens vast??
slim2 Ik krijg ineens een helder moment, haha, :mrgreen: nu snap ik wat je bedoelt met dubbelvouwen, de hele stapel klap je dubbel op de helft, het staaldraad komt dan in het midden om de stapel heen, kwartje is gevallen, haha! :oops: Bedankt!!
Hahaha, klopt helemaal! Succes ermee en ik zie jouw creaties wel verschijnen! :byebye
*~ Groetjes van Yvette ~*

Gebruikersavatar
Estrid
Bead Producer
Berichten:1055
Lid geworden op:vr 17 jul 2009 13:42
Locatie:Elst Gld.

Re: 13-02 tas-/sleutelhangers

Bericht door Estrid » zo 14 feb 2010 12:22

hartstikke leuk en dank je voor de tip :!: .

groetjes
Estrid

Gesloten