Verslaafd aan haken! 11-02-10

Alle overige creaties die niets met kralen te maken hebben maar die je wel graag wil laten zien kan je hier posten.
Forumregels
1) Show hier alleen zelfgemaakte creaties die niets met kralen te maken hebben. Heb je ook een zelfgemaakte kralencreatie? Ga dan naar subforum Show je eigen kralencreaties.
2) Upload je foto's NIET via Kralen.com maar via een eigen website of gratis site zoals http://www.mijnalbum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.imageshack.com" onclick="window.open(this.href);return false;
3) Meer dan 1 nieuwe creatie? Show ze samen in 1 topic
4) De datum moet in de topictitel vermeld zijn
Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:
Verslaafd aan haken! 11-02-10

Bericht door Rooos » do 11 feb 2010 17:09

Ik ben zelf weer eens met een haaknaald gaan prutsen en heb de volgende hoofddeksels gehaakt..
Afbeelding
Dit was de eerste en is aan alle kanten gesmokkeld en geklooid, maar toch wel erg leuk geworden.

Afbeelding
De tweede via een tutorial op Youtube, leuk joh, stukje kijken, op pauze, zelf aan het haken, even terugkijken, weer verder...linkje naar de tutorial op Youtube staat op mijn blog.

Toen een zwarte gemaakt, ook weer naar eigen knutselontwerp...
Afbeelding

maar ik vond m nogal saaaaai zo....dus ik heb maar wat blommen gehaakt om erop te doen, ik heb ze aan de achterkant een veiligheidsspeldje gegeven, zodat ik kan wisselen.. :wink:
Afbeelding

en de broches zelf Afbeelding

Voor grotere foto's kun je op mijn blog kijken :wink:

Groetjes Roos

Gebruikersavatar
Femfix
Bead Interested
Berichten:133
Lid geworden op:vr 01 jan 2010 15:16
Locatie:Druten
Contacteer:

Re: Verslaafd aan haken! 11-02-10

Bericht door Femfix » do 11 feb 2010 17:21

wat gaaf!!!
Ik denk alleen dat je pop er niet blij mee is hahahahaaha
Veel liefs van Femke

Gebruikersavatar
Sandra
Eigenaar Kralen.com
Berichten:15556
Lid geworden op:wo 05 feb 2003 13:09
Contacteer:

Re: Verslaafd aan haken! 11-02-10

Bericht door Sandra » do 11 feb 2010 17:47

leuk! Ikzelf begin het haken net te ontdekken ;) 1 dagje aan het prutsen geweest met basis steek enzo (had het nog nooit gedaan, als ik rij omhoog ging deed ik weer te strak of te los) en dag erna ging het al stuk beter, mijn zus had 'n eenvoudig patroon gevonden waarbij je met rondje in het midden begin en dan eromheen haakt, dat het meer vierkant wordt. Nu nog beginnen met kleuren mengen, ben echt 'n starter ;) maar het is echt verslavend, 'nog even een steekje erbij', 'nog even een toertje afmaken', etc, alsof het verslavend is.

oh ja, er is 'n boekje die voor rond de 8 euro te koop is, kan ik wel aanraden als je bloemetjes haken leuk vindt! http://www.koekeridoo.nl/catalog/images/kaft%20100.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Re: Verslaafd aan haken! 11-02-10

Bericht door Rooos » do 11 feb 2010 17:53

Hee wat leuk Sandra! Ik heb heel veel van internet gehaald op Youtube staan verschillende heel duidelijke tutorials en je kunt steeds het filmpje terugspoelen als je het effe niet snapt...
Ik heb bijvoorbeeld filmpjes van deze dame gebruikt http://www.youtube.com/user/tjw1963?blend=3&ob=4

Enne @Femfix...ze is een beetje pierot...maar ze had het ook heul erg koud en daar was ze niet de enige in...brrrrrr koude handen van het foto's maken! :D

Gebruikersavatar
Ellen
Bead Monster
Berichten:5878
Lid geworden op:ma 24 feb 2003 10:51
Locatie:Bergen op Zoom

Re: Verslaafd aan haken! 11-02-10

Bericht door Ellen » do 11 feb 2010 19:18

Wat leuk, en knap gemaakt :D :banaan:
Groetjes Ellen.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Verslaafd aan haken! 11-02-10

Bericht door Mar-JoYa » do 11 feb 2010 19:35

Super zeg :applaus: ben er ook helemaal weg van ;) Ben inderdaad ook voor een youtubefilmpje gaan zitten, vergeet alleen aldoor hoe de steken heten, dus moet echt nog eens leren volgens een patroon te haken :lol: :oops:
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Re: Verslaafd aan haken! 11-02-10

Bericht door Rooos » do 11 feb 2010 20:25

Leuk is dat he...van een bolletje wol een muts of pet haken, het is net toveren!

Hihi, ik zit ook hardop mee te mompelen in het amerikaans... one single crochet...one double crochet...one single crochet and then a slip stich! Gelukkig niemand om me heen...

Ik heb net een patroon gevolgd wat uitgeschreven is en dat had ik ook niet eerder gedaan, maar dat ging vrij goed moet ik zeggen...zo komen de restjes wol ook eens op.

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Verslaafd aan haken! 11-02-10

Bericht door Mar-JoYa » do 11 feb 2010 21:34

:lol: zo zat ik ook steeds haar regeltjes te herhalen :mrgreen: Wil ook nog babyslofjes haken, zijn ook wel filmpjes van, maar vergeet steeds het geschikte wol/garen/spul mee nemen :oops:

Ken de steken ook beter op zijn engels dan op zijn nederlands trouwens :lol: Straks in mijn verlof kan ik er wel eens even weer voor gaan zitten....... :banaan:

Deze is ook super trouwens

http://www.youtube.com/watch?v=mQ5fgRt8 ... 97&index=0" onclick="window.open(this.href);return false;

en van deze dame heb ik de eerste muts die ik haakte, maar even zoeken op youtube: Threadbanger
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
N
Bead Producer
Berichten:1110
Lid geworden op:vr 06 feb 2004 09:40
Contacteer:

Re: Verslaafd aan haken! 11-02-10

Bericht door N » do 11 feb 2010 23:00

Leuk! :D
Er is trouwens ook een leuk amigurumiforum... ;)
Ik ben nu een Japans meisje aan t haken.
Groetjes, Nicole.

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Re: Verslaafd aan haken! 11-02-10

Bericht door Rooos » do 11 feb 2010 23:17

Mar-JoYa schreef::lol: zo zat ik ook steeds haar regeltjes te herhalen :mrgreen: Wil ook nog babyslofjes haken, zijn ook wel filmpjes van, maar vergeet steeds het geschikte wol/garen/spul mee nemen :oops:

Ken de steken ook beter op zijn engels dan op zijn nederlands trouwens :lol: Straks in mijn verlof kan ik er wel eens even weer voor gaan zitten....... :banaan:

Deze is ook super trouwens

http://www.youtube.com/watch?v=mQ5fgRt8 ... 97&index=0" onclick="window.open(this.href);return false;

en van deze dame heb ik de eerste muts die ik haakte, maar even zoeken op youtube: Threadbanger
Hey wat leuk, dat zijn ook de tuts die ik heb gebruikt! :lol: Ik heb die muts met pet ook gemaakt even fotootje zoeken....Afbeelding
maar ik kon het er niet mee worden...hij is inmiddels weer in een bolletje wol veranderd... :wink:

Gebruikersavatar
sanegdokter
Moderator
Berichten:3636
Lid geworden op:wo 06 aug 2008 10:52
Locatie:hoevelaken
Contacteer:

Re: Verslaafd aan haken! 11-02-10

Bericht door sanegdokter » vr 12 feb 2010 09:02

Leuk zeg!!! :D Draag je ze nu zelf of is het voor de verkoop? :?:

Mijn dochter Iris zat mee te kijken en vroeg; ''Waarom moet dat meisje huilen, is ze verdrietig?'' :lol:
Ik moest haar even uitleggen dat het geen ''echt mens'' is. :lol:
Heeeel veeeel lieve groetjes Sannie

Rooos
Bead Intelligent
Berichten:1382
Lid geworden op:vr 03 aug 2007 17:31
Locatie:(zuidoost) Friesland
Contacteer:

Re: Verslaafd aan haken! 11-02-10

Bericht door Rooos » vr 12 feb 2010 09:23

Ik draag ze lekker zelf, ik verkoop toch bijna niks en ik heb er pas 3...

Hihi, leuk dat mijn paskop dat soort vragen oproept! Grappig zeg!

Gebruikersavatar
Elsje
Bead Brilliant
Berichten:2822
Lid geworden op:zo 13 mar 2005 13:22
Locatie:Nieuwegein

Re: Verslaafd aan haken! 11-02-10

Bericht door Elsje » vr 12 feb 2010 12:43

leuk geworden!
Ik had ook pas een muts gehaakt voor mijn dochter, het patroon, en nog een heleboel andere gratis patronen kun je hier vinden;
http://www.garnstudio.com/lang/nl/kategori_oversikt.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Die youtube filmpjes zijn allemaal rechtshandige patronen..dat werkt redelijk verwarrend als je met links haakt :lol: , ik vind het dus makkelijker om een patroon te lezen.
Er staat wel uitleg hoe je moet haken als je linkshandig bent..maar dat kan ik dus al :wink:
Groetjes Els,

Gebruikersavatar
Moon
Bead Dreamer
Berichten:725
Lid geworden op:ma 09 okt 2006 08:59
Locatie:Almere

Re: Verslaafd aan haken! 11-02-10

Bericht door Moon » vr 12 feb 2010 14:42

Ze zijn hardstikke leuk Roos. Ik vind het wel grappig dat iedereen weer een beetje aan het haken is. Ik ben zelf ook alweer een tijdje haakverslaafd. Eerst met die amigurumi's en daarna kettingen en armbanden met kraaltjes haken en wie weet ga ik ook nog wel voor zo'n leuke muts.

Nog even een opmerking over Engelse en Amerikaanse patronen. Als de Engelse een single crochet haken, dan bedoelen ze wat anders dan de Amerikanen. In Amerika is het een vaste en Engeland een halve vaste. Double crochet is in Engeland een vaste en in Amerika een stokje en ga zo maar door.
Groetjes van Monica

Mirimam
Bead Dreamer
Berichten:665
Lid geworden op:ma 30 nov 2009 09:33
Locatie:Provincie Zeeland
Contacteer:

Re: Verslaafd aan haken! 11-02-10

Bericht door Mirimam » vr 12 feb 2010 15:32

Oh maar die zijn leuk!!
Groetjes,

Miriam

Gesloten