Grote eindkap bevestigen

Tips, vragen en antwoorden over allerlei technieken kun je hier plaatsen. Bijvoorbeeld speciale rijgpatronen of hoe je je sieraad extra perfect kan afwerken.
Gesloten
neal_01
Bead Dreamer
Berichten:679
Lid geworden op:do 20 nov 2008 10:28
Locatie:Arnhem
Contacteer:
Grote eindkap bevestigen

Bericht door neal_01 » zo 03 jan 2010 15:36

Hai allemaal,
Er is al een eerder 'n topic aan besteed, maar ik kan nog niet tot de conclusie komen.
In het volgende topic http://www.creadream.nl/vb/all/3079 gebruiken ze de eindkap die ik ook wil gaan gebruiken.
Echter heb ik voor m'n creatie gebruik gemaakt van meerdere slierten organzalint en weet niet hoe ik die netjes in zo'n kapje kan krijgen en vervolgens dan aan het kapje een slotje kan bevestigen.
Ik snap dat je door het kapje 'n nietstift kan halen, zodat je vervolgens 'n oogje aan je kapje krijgt, maar hoe krijg ik toch al die draden er zorgvuldig in (zonder dat ze losgaan).

Thnx voor het meedenken alvast!
Close your eyes .. and dream

De Sierkip
Bead Chatter
Berichten:3860
Lid geworden op:ma 01 sep 2008 14:08

Re: Grote eindkap bevestigen

Bericht door De Sierkip » zo 03 jan 2010 16:28

Misschien in een veterklemmetje/eindkapje http://www.creadream.nl/producten.php?s ... dachtnaam=" onclick="window.open(this.href);return false; met een drupje lijm voor de zekerheid en dan aan het oogje van de kettelstift, door het kapje en een nieuw oogje maken voor aan het slotje??? Als je ze heel netjes in de veterklem krijgt, hoeft er misschien niet eens een kapje op?? Succes!!

neal_01
Bead Dreamer
Berichten:679
Lid geworden op:do 20 nov 2008 10:28
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Re: Grote eindkap bevestigen

Bericht door neal_01 » zo 03 jan 2010 17:19

Thanks!
Ik ben gelijk aan de slag gegaan.. het is alleen bje gek gezicht, de kap is relatief groot vergeleken de veterklem... :D
Dus heb m nog niet zo afgemaakt, ben eerst even aan t bekijken wat me het mooiste lijkt...
Close your eyes .. and dream

Per Elle
Bead Fan
Berichten:383
Lid geworden op:ma 22 jun 2009 18:30
Locatie:Noordwijk
Contacteer:

Re: Grote eindkap bevestigen

Bericht door Per Elle » zo 03 jan 2010 17:31

Bij de voorbeeldfoto is waarschijnlijk gewerkt met nylondraad. Dan leg je een knoop in alle uiteinden van de nylondraden en om/door deze knoop, steek je een nietstift. Het uiteinde van de nietstift steek je van binnenuit door de grote kralenkap en trekt de draden voorzichtig omhoog zodat ze in de kralenkap vastzitten. Vervolgens draai je een oogje aan de nietstift. Ik hoop dat de uitleg duidelijk is, want ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.

Succes ermee,
Ellen

eelkehas
Bead Addict
Berichten:2206
Lid geworden op:vr 27 feb 2004 22:22
Locatie:Eibergen
Contacteer:

Re: Grote eindkap bevestigen

Bericht door eelkehas » ma 18 jan 2010 16:26

Hoihoi,

Ik doe het altijd zo:
Neem of maak een kettelstift met een redelijk oogje.
Daarin alle draden,lintjes koorden leggen (dubbel) of knopen, daarna de draden/lintjes koordjes strak onder het oogje van de kettelstift samenbinden met een dun draadje. kettelstift door het kapje en dan oogje eraan slotje eraan en klaar..

Zelf doe ik het vaak zo met bv. een gehaakte fijne ketting ik haak 1 lang snoer van 6 keer de lengte van de ketting, knoop de uiteindes van de ketting aan elkaar, leg hem 6 keer dubbel haak de kettelstift aan beide kanten in de bochtjes..
succes!
GRoetjes Eelke

Gebruikersavatar
Talitha
Bead Designer
Berichten:896
Lid geworden op:do 28 jan 2010 16:53

Re: Grote eindkap bevestigen

Bericht door Talitha » do 28 jan 2010 20:00

Wat slim. Ik heb ook zo'n eindkapje besteld, had nog geen idee hoe die te gebruiken maar dat ga ik dan eens zo uitproberen. Thanx!
Geef elke dag de kans
de mooiste van je leven
te worden.

Gesloten