Saga Suus

Voor degenen die graag hun hobby terug verdienen door sieraden te verkopen via een website: start hier een topic over je website, wellicht krijg je verbetertips.
Forumregels
- Het is niet toegestaan reclame te maken indien je website een kralen(internet)shop is.
- Heb je iets gewijzigd aan je website en wil je graag feedback? Post dat bij je reeds bestaande topic, dus niet een nieuwe topic aanmaken.
nile
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:wo 02 aug 2006 10:12
Locatie:Almere
Contacteer:
Re: Saga Suus

Bericht door nile » wo 09 dec 2009 08:32

Saga Suus schreef:
claudy schreef:Suus, wil je verklappen waar je staat volgende week? Mijn spullen zijn vanaf donderdag op de Winterfair in de Keukenhof :-)
Saga Suus schreef:Dankjewel voor je compliment :oops: je maakt me verlegen, hihi.

Ik sta volgende week op een kerstfair en ben benieuwd omdat ik er voor het eerst ook met mijn kralen zal staan. Een open dag is ook geen slecht idee, ik ga er eens over nadenken.
Ik sta op de winterfair op landgoed Zonnestraal te Hilversum. Succes met jouw verkoop!


ik ook Suus.......zag je al op de deelnemerslijst staan.

Gebruikersavatar
Saga Suus
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 07 jun 2009 17:01
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: Saga Suus

Bericht door Saga Suus » do 10 dec 2009 14:51

He wat leuk! Jij ook met zelfgebrandde kralen en sieraden toch? Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn zaterdag.

nile
Bead Starter
Berichten:98
Lid geworden op:wo 02 aug 2006 10:12
Locatie:Almere
Contacteer:

Re: Saga Suus

Bericht door nile » vr 11 dec 2009 09:51

ik ook! Wel veel sieradenmakers hè, hoop dat het allemaal wel een beetje verschillend is.
tot zaterdag,Nicoline

Gebruikersavatar
Saga Suus
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 07 jun 2009 17:01
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: Saga Suus

Bericht door Saga Suus » vr 11 dec 2009 13:57

Ja ik zag het idd, wel jammer dat er zoveel sieraden zijn maar idd, hopelijk verspreid en divers. Wij zijn wel de enige glaskralenbrandsters, dat is wel leuk. Tot zaterdag!

Gebruikersavatar
kralie
Bead Believer
Berichten:280
Lid geworden op:vr 29 sep 2006 10:44
Locatie:Middelburg
Contacteer:

Re: Saga Suus

Bericht door kralie » ma 04 jan 2010 21:49

en hoe was de fair??
vind de site mooi, rustig. Fijn ook dat je al de kralen op dezelfde ondergrond hebt gefotografeerd
Beadle, kralen&sieradenwinkel Middelburg

Gebruikersavatar
Hannelies
Bead Fanatic
Berichten:1927
Lid geworden op:do 09 okt 2008 12:33
Locatie:Amersfoort
Contacteer:

Re: Saga Suus

Bericht door Hannelies » ma 04 jan 2010 23:02

Saga Suus schreef:Al een tijd heb ik deze website en inmiddels heb ik veel rubrieken toegevoegd en het menu veranderd en sinds dit weekend ook mijn prijzen allemaal veranderd (verlaagd).

Ik vind het prijzen van sierden en kralen ontzettend moeilijk en ben benieuwd wat jullie vinden van de prijzen zoals ze nu op mijn site staan.
Ik weet niet of je je prijzen nog lager hebt gemaakt ... maar ik vind ze behoorlijk aan de lage kant. Ik heb alleen de kettingen bekeken maar daar mag je toch echt wel wat meer voor vragen. Vind ik hoor. Vind het zelf ook altijd moeilijk en vind mezelf snel te duur. Uiteindelijk geef ik bijna altijd korting :-( Maar, je gebruikt prachtige kralen en je sieraden zijn heel mooi, apart en uniek bovendien, dus!

Gebruikersavatar
Mar-JoYa
Moderator
Berichten:9021
Lid geworden op:zo 09 mei 2004 20:46
Locatie:Wildervank
Contacteer:

Re: Saga Suus

Bericht door Mar-JoYa » di 05 jan 2010 14:28

Beetje off topic omdat dit over de prijzen in het algemeen gaat en niet over jouw site in het bijzonder, maar moet dit toch even kwijt:

Denk niet dat het per definitie met je prijzen te maken heeft of je veel of weinig verkoopt ;) heeft te maken met je publiek ;) is mijn bescheiden mening............ en mensen die ons werk op waarde weten te schatten!

Op een en dezelfde kerstmarkt verkoop ik een sieraad waarvan ik al echt waar tig keer de opmerking naar mijn hoofd kreeg "Hmpf die is wel een beetje duur niet???" (Ketting met tig tussenzetsel stuk voor stuk voorzien van heel wat Swarovski dus NEEE, hij is niet duur...) Dus wie had gelijk, die tig mensen of dat meisje dat hem wel kocht :?: :?: :?:

Ik zou toch (hebben we hier wel eens eerder besproken geloof ik ;)) snel denken dat goedkoop duurkoop is in sieradenland. Wat je in de winkels bijvoorbeeld goedkoop ziet is massaproductie en van dat "kunststof kunststof" zeg maar en dat zie je er aan af. Je wilt niet weten hoe vaak ik deze kettingen ter reparatie aangeboden krijg......

Ik gebruik ik mijn sieraden trouwens ook wel kunststof, maar niet de "cheapclub". Verschil tussen bijvoorbeeld Blokker/Xenos kunststof en het kunststof van Creadream, Twinkelbell of la Maison................ het zit hem daarnaast ook in de combinatie vind ik. Je kunt van het goed kunststof een enorm geraffineerde ketting maken, dan betaald men niet voor het materiaal, maar wel voor de originaliteit, tijd en creativiteit. (Nu hoor ik heel veel mensen zeggen: het is toch je hobby en daar hoef je toch geen geld voor, nee, dat niet, maar wel KRAALTJES :mrgreen: :mrgreen: ) Weet niet hoe men mijn prijzen vind onder collega's maar ik verkoop wel, soms meer dan anders en niet bij bosjes, maar genoeg om mijn hobby van te onderhouden en dezelfde kwaliteit sieraden te kunnen blijven maken.....

Ik vind ook dat mensen die hun sieraden echt te goedkoop verkopen zichzelf maar ook "ons" te kort doen............... maar soms zie ik het ook andersom..........dat mensen prijzen vragen terwijl ik dan denk: oefen jij eerst nog maar even verder voor je uberhaupt gaat verkopen :oops: 8)


Nou dit waren flink wat emoties ;) laten we het maar op hormonen houden en neem het me niet kwalijk':D
ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ Dolgelukkig!!! ღஐƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒஐღ

Gebruikersavatar
sam
Bead Fanatic
Berichten:1925
Lid geworden op:za 24 sep 2005 18:45
Locatie:Spijkenisse
Contacteer:

Re: Saga Suus

Bericht door sam » di 05 jan 2010 20:08

Ik vind ook dat mensen die hun sieraden echt te goedkoop verkopen zichzelf maar ook "ons" te kort doen...............
Hier ben ik het helemaal mee eens. Je ziet steeds meer dat mensen ontzettend lage prijzen (in mijn ogen te lage prijzen) vragen. Terwijl je verkoop daar inderdaad niet altijd iets mee te maken heeft.
Maar mensen denken vaak (en dan bedoel ik jou niet Suus, dat weet je wel!) ik word lekker goedkoper dan een ander. Dan komen al hun klanten naar mij, en maak ik de winst.
Terwijl je eigenlijk niks anders doet, dan elkaar dwars zitten. Als we allemaal redelijke prijzen vragen, dan verkopen we allemaal, en heeft iedereen iets.
Te goedkope prijzen, maken je spulletjes naar mijn idee soms ook goedkoper overkomen.

Eigenlijk komt er geen eind aan soms he? En je gaat allemaal mee, want wat moet je anders?
Ik vind dat je ook vaak hoort dat mensen roepen, ooo maar het is maar hobby, als ik mijn materiaal terug heb, is dat goed. Maar dat kan ook niet iedereen. Veel van ons moeten hun hobby er toch mee bekostigen, vinden jullie niet?

Ik denk ook niet dat het altijd per definitie, aan prijzen ligt. Ik denk ook aan je publiek. Maar ook aan de manier waarop je spulletjes onder de aandacht komen. Vaak word je niet goed door iedereen gevonden. En weten mensen niet van je bestaan af. Dat merk ik zelf ook heel vaak.
Ga dan ook twijfelen of ik te duur ben. Of mijn spulletjes leuk genoeg zijn.
Dat is denk ik ook wel logisch.
Terwijl we toch allemaal heel leuke dingen maken??? haha :applaus:

Gebruikersavatar
Saga Suus
Bead Producer
Berichten:1024
Lid geworden op:zo 07 jun 2009 17:01
Locatie:Leusden
Contacteer:

Re: Saga Suus

Bericht door Saga Suus » zo 17 jan 2010 22:05

Jullie hebben allebei helemaal gelijk en kan me daar ook goed in vinden. Ik ben gewoon altijd erg onzeker over wat ik maak (is het wel mooi genoeg, is het het wel waard, enz.) en vind het dan lastig er een prijskaartje aan te hangen maar ik denk dat ik niet de enige hierin ben.

Gesloten