Dat kan met een schuifslotje zoals Karin zegt, die overigens ook bij Wesda-bijoux of Humiezbeads te koop zijn. Het kan ook met een ander soort slotje. Marieke heeft hier ooit een pietersietcabochonarmband laten zien (die nu in mijn bezig isclaudy schreef:Vraagje; Als ik een slappe cab-armband maak (dus zonder koper), wat voor slot kan ik er dan het beste op maken? Graag met voorbeelden/links/plaatjes, want ik heb echt geen idee! (lekker slim, ergens aan beginnen en niet weten hoe af te ronden...)

Overigens hoef je niet gelijk hele dure spullen aan te schaffen vind ik. Als je een mooie cab hebt, dan kun je daarvan uit met de kleine kraaltjes aan de gang en dat hoeven niet persé hele dure kraaltjes te zijn. Ik heb de mijne ook met onregelmatige kraaltjes gemaakt en in het begin dacht ik dat het storend zou zijn (ben nogal precies), maar nu valt het me niet eens meer op. Ook weet ik dat sommigen werken op enkele, op elkaar gestreken, lagen vlieseline, dat is misschien ook wel een tip als je het voor het eerst wil proberen.