Hoe maak ik een cabochonarmband?

Heb je mooie kralen of ander materiaal om een sieraad te maken en kom je er niet uit? Post het hier, anderen willen je vast helpen met tips ter inspiratie!
Gesloten
Moon
Bead Dreamer
Re: Hoe maak ik een cabochonarmband?

Bericht door Moon » do 03 dec 2009 21:50

claudy schreef:Vraagje; Als ik een slappe cab-armband maak (dus zonder koper), wat voor slot kan ik er dan het beste op maken? Graag met voorbeelden/links/plaatjes, want ik heb echt geen idee! (lekker slim, ergens aan beginnen en niet weten hoe af te ronden...)
Dat kan met een schuifslotje zoals Karin zegt, die overigens ook bij Wesda-bijoux of Humiezbeads te koop zijn. Het kan ook met een ander soort slotje. Marieke heeft hier ooit een pietersietcabochonarmband laten zien (die nu in mijn bezig is :D ) en die is afgewerkt met een ander slotje. Ik vermoed dat ze tussen de 2 lagen in zijn bevestigd. Ik heb het zelf nog niet zo gedaan. klik hier voor de pietersietarmband

Overigens hoef je niet gelijk hele dure spullen aan te schaffen vind ik. Als je een mooie cab hebt, dan kun je daarvan uit met de kleine kraaltjes aan de gang en dat hoeven niet persé hele dure kraaltjes te zijn. Ik heb de mijne ook met onregelmatige kraaltjes gemaakt en in het begin dacht ik dat het storend zou zijn (ben nogal precies), maar nu valt het me niet eens meer op. Ook weet ik dat sommigen werken op enkele, op elkaar gestreken, lagen vlieseline, dat is misschien ook wel een tip als je het voor het eerst wil proberen.
Groetjes van Monica

karin v h
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door karin v h » do 03 dec 2009 22:07

Ja, ik sluit mij aan bij Monica, je moet echt niet je eerste cabochon armband met hele dure spullen beginnen. Er zijn genoeg spullen te koop aan cabochonnetjes die niet zo duur zijn. Je hebt glascabochonnetjes en van fimoklei...... er is genoeg te vinden wat niet zo heel duur is.
De Kralenprutser

patericia
Bead Dreamer

Bericht door patericia » do 03 dec 2009 22:13

Ik heb mijn onderdelen besteld bij Sandra, Trudy en de cabs via Ebay en ben ongeveer 70 á 80 euro kwijt.
Hmm nu ik het zo opschrijf bedenk ik me dat ik beter de eerste ook een stuk goedkoper had kunnen doen hahahaha

Maar ik weet niet hoeveel ik van de kraaltjes gebruik, heb aardig wat zakjes :wink: Nou ja, tis een leuke bezigheid :D
Veni, Vidi, Visa - I came, I saw, I shopped.

claudy
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door claudy » vr 04 dec 2009 07:54

Heeft iemand wel eens een cabochonarmband met drukknopen gemaakt?
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

Moon
Bead Dreamer

Bericht door Moon » vr 04 dec 2009 08:18

Hier nog een heel handig filmpje van de beadwork-kunstenares Sherry Serafini: http://www.youtube.com/watch?v=hsE2MmRjWjY" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes van Monica

karin v h
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door karin v h » vr 04 dec 2009 10:53

claudy schreef:Heeft iemand wel eens een cabochonarmband met drukknopen gemaakt?
Ik zou hier niet zo gauw aandenken maar je moet wel sterke drukknopen hebben want er komt best wel een gewicht aan te hangen. :wink:
De Kralenprutser

patericia
Bead Dreamer

Bericht door patericia » vr 04 dec 2009 12:16

Dit heb ik nu gedaan. Dacht dat ik de kleine zwarte cabs recht onder elkaar had geplakt maar die rechter zit hartstikke schreef hahahahah

Afbeelding
Veni, Vidi, Visa - I came, I saw, I shopped.

karin v h
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door karin v h » vr 04 dec 2009 12:23

Ik vind hem er nu al leuk uitzien. Leuk werk hè? :D
De Kralenprutser

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » vr 04 dec 2009 14:16

karin v h schreef:
claudy schreef:Heeft iemand wel eens een cabochonarmband met drukknopen gemaakt?
Ik zou hier niet zo gauw aandenken maar je moet wel sterke drukknopen hebben want er komt best wel een gewicht aan te hangen. :wink:

Geen drukknopen, maar wel kleine magneetjes :wink:

Die armband waarin ik de koraalcabs heb gebruikt, is voor mijn poezenoppas en die vrouw is al op leeftijd en wilde een makkelijke sluiting. daar heb ik dus 1 sterke mini-magneetsluiting voor gebruikt en dit ene magneetje, is absoluut al voldoende.

Ik moest er nog een foto van maken en als ik datgedaan heb, zal ik hem hier ook posten, kun je het zien.
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

createss
Bead Designer

Bericht door createss » vr 04 dec 2009 14:28

Jullie enthousiaste verhalen en de prachtige creaties van Miranda werken erg aanstekelijk :mrgreen:
Ik heb ondertussen ook al materialen verzameld om aan mijn eerste cabochonarmband te beginnen. Eerst nog wat anders afwerken en dan ga ik ook aan de slag, heb er zin in :banaan:

Moon
Bead Dreamer

Bericht door Moon » vr 04 dec 2009 15:52

Ja, ik kan me herinneren dat Kralenliesje zo'n armband heeft gemaakt: viewtopic.php?f=14&t=36841" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes van Monica

claudy
Bead Dreamer
Contacteer:

Bericht door claudy » vr 04 dec 2009 15:59

Ik heb haar al gemaild :-) Een magneetsluiting vind ik ook een goed idee. Ik ga er dit weekend eens naar kijken!
Moon schreef:
Ja, ik kan me herinneren dat Kralenliesje zo'n armband heeft gemaakt: viewtopic.php?f=14&t=36841" onclick="window.open(this.href);return false;
Carpe Diem, haal er uit wat er in zit!

estherwijma
Bead Monster

Bericht door estherwijma » vr 04 dec 2009 16:59

Wat steken we elkaar hier heerlijk aan he?? :D
ik heb al veel reacties gehad op mijn armband! dat doet de mens goed!
Ik was overigens zo'n 46 euro kwijt in totaal. Valt dus nog mee! Wel jammer dat ik het geld niet op mn rug heb groeien..haha!

@jewel, kan ik bij jou ook pakketjes bestellen??
@patericia, jouw vlinders worden ook al mooi zeg!
Groetjes Esther

Jewel
Bead Intelligent
Contacteer:

Bericht door Jewel » vr 04 dec 2009 19:12

estherwijma schreef:
@jewel, kan ik bij jou ook pakketjes bestellen??
ja, op verzoek stel ik wel pakketjes samen.
ik ben geen winkel en je betaald dan aan mij wat ik er ook voor betaald heb, niks meer, niks minder.
Men kan dan een kleur aan mij doorgeven en wat ze willen maken, ik zoek leuke spullen bij elkaar, ruim voldoende om wat te maken.

je moet me alleen niet om zwart vragen, want daar heb ik nauwelijks wat van.
Wel voldoende zwarte cabs, maar verders weinig zwart.... en ook geen of weinig (spier)wit ....
Remember, Professionals built the Titanic, amatures built the Ark!

karin v h
Bead Designer
Contacteer:

Bericht door karin v h » vr 04 dec 2009 20:21

Jewel schreef:
karin v h schreef:

Geen drukknopen, maar wel kleine magneetjes :wink:

Die armband waarin ik de koraalcabs heb gebruikt, is voor mijn poezenoppas en die vrouw is al op leeftijd en wilde een makkelijke sluiting. daar heb ik dus 1 sterke mini-magneetsluiting voor gebruikt en dit ene magneetje, is absoluut al voldoende.

Ik moest er nog een foto van maken en als ik datgedaan heb, zal ik hem hier ook posten, kun je het zien.
Dit ben ik met je eens magneetslotjes, ik heb ze eens gekocht bij Pipoos nou dat is een ramp want bij een gewone lichte armband gaan ze al open. Ik ken iemand die ze ergens aan heeft gezet en langs haar heup streek en hij was al los.
Dus echt hele sterke kleine magneetjes moet je dan hebben.
De Kralenprutser

Gesloten